Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
přinesla jsem osobně řediteli výpověď - normální 2měsíční. Bohužel jí pan ředitel nepřijal a roztrhal. ( nechce abych odešla ).
Ale zítra výpověď mu přijde poštou doporučeně - ( ráno jsem jí podala na poště ). Zřejmě jí zase roztrhá a co teď dál?
Děkuji za odpověď.
Š.Hlásková
Doručeno bylo už osobně, ale problém by byl s dokazováním. O právní skutečnosti (výpovědi) zaslané doporučeným dopisem (nejlepší je na doručenku výhradně do vlastních rukou adresáta) se ředitel již dozví prokazatelně a co s tím dopisem udělá, Vás zajímat nemusí. Výpovědní lhůta poběží, ať se mu to líbí nebo ne.
Zaslani vypovedi postou nic neresi. Tezko se dokazuje, že v obalce byla skutecne vypoved nebo jen vanocni prani či pozdrav z dovolene. Jednoduche a ucinne reseni je mit jednoho dva svedky, jednu vypoved mu predat, pokud roztrha, tak na tu svou napsat, že vypoved byla predana pred svedky tim a tim, bytem tim a tim, podpisy svedku, datum, čas a tim je vypoved predana. Jednu si nechate, druhou mu nechate lezet na stole.
Předat před svědkem, i doručení na doručenku vlastních rukou je platné. A proč dávat výpověď řediteli to nemáte personalistu?
U nás se dává výpověď přímému nadřízenému. Tedy kdo je přímo nade mnou. Pokud tedy nejste Šárko ředitelova sekretářka.
U nás se dává výpověd přímému nadřízenému. Tedy přímo, kdo mi uděluje práci. Pokud tedy nejste ředitelova sekretářka.
Výpověď se píše ve 2-3 vyhotovení. 2 mohou zůstat na podniku a jedno potvrzené je Vaše. Mělo by tam být - předal a převzal.a datum.
Výpověď je někdy potřeba když se jde člověk zaregistrovat na ÚP.
U poslání máte podací lístek a pokud zítra bude firma přebírat poštu, tak bude doklad o převzetí též. Pokud ji tedy přijmou, podnik nemusí poslední den fungovat, nebo se může udělat naschvál a Váš dopis nechají uložit. A doričen bude až po Novém roce. Potom by se výpověď musela posunout o jeden měsíc. Za ty nervy to nestojí, dokazovat, že to bylo úmyslně pozdržené.
Neodcházíte zbytečně narychlo pod tlakem. Neměla jste si to ještě v klidu rozmyslet? Někdy bývá ráno moudřejší večera a ředitel ve Vás vidí nepostradatelnou pracovnici. Mohla jste si trochu diktovat.
Nejsem sice právník, ale podle mně by výpověď měla být zaslána na adresu firmy, s kterou máte pravděpodobně pracovní smlouvu, nikoliv na adresu jejího ředitele. V každé firmě by měla být zřízena kniha došlé pošty, kde se všechny došlé zásilky evidují a posléze předávají zodpovědné osobě. Pokud zašlete výpověď na doručenku, máte v ruce důkaz, že výpověď firma převzala, i s datem doručení.
Výpověď je jednostranný právní úkon a výpovědní lhůta začíná běžet 1. den následujícího měsíce.
Já si myslím,že šéf-ředitel,který si dovolí roztrhat výpověď,není z těch lidumilů,který by zvyšoval zaměstnanci plat.Paní má jistě hodně důvodů,když se rozhodla k tomuto kroku. A někdy je lepší dělat za méně peněz,být v klidu,než dělat někomu poskoka,nechat se ponižovat,za víc peněz. Škoda,že jste výpověď v téže minutě nenapsala znovu a znovu ji předala,že to myslíte vážně.
Teoreticky by mělo být zaslání doporučeným dopisem s dodejkou mělo být v pořádku, ale podací lístek i dodejka potvrzují pouze odeslání a převzetí zásilky, nikoliv obsah zásilky.
Proto bych stejně jako Štír doporučila osobní předání před alespoň dvěma svědky, kteří převzetí nebo odmítnutí převzetí písemně potvrdí na kopii výpovědi.
[Ředitel, který se zachoval, jak popisujete, podle mne klidně může popřít i doručení výpovědi poštou, může tvrdit, že zásilka obsahovala něco jiného.]
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.