Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny zasvěcené do práva, zejména pak spojeného s pojistným plněním.
Za mých "mladých" let v pojišťovně na pozici likvidátor jsme měli nařízeno krátit pojistné o tzv. amortizaci. Nevím, jak dnes, ale tenkrát se automaticky vkládal nějaký text z nejvyššího soudu o oprávněnosti krácení. Byla to hloupost, kterou některé pojišťovny přestaly uplatňovat. Hlavně protože další občanskoprávní soudy prohrály...
Dnes jsem se dostal do situace relativně podobné. Měl jsem připojištěno čelní sklo. Od 7/2016 jsem řešil přes "smluvního partnera" - opakovaně jsem jim psal maily, volal na různá dostupná tel.čísla. Opakovaně mi slibovali prohlídku auta, pak i výměnu skla. Naposledy se ozval v 25.8.2016 servisní technik firmy, že stojí před domem a hledí na auto. Že tam není poškození (nevidí ho) a že teda jede domů. Vidí jen tečku v zorném úhlu řidiče, která se "dá zalepit" (což je zakázáno). Slíbil, že mi zavolá jeho šéf a domluvíme se (na čem se chtěl domlouvat nevím...). Také mi opakovaně říkali, že limit 10tis kč na sklo je málo. Po celé 3 měsíce urgencí a snahy se domluvit jsem rezignoval.
Jenže pojišťovna potřebovala ukončit událost - takže poslala nějakého človíčka pro fotodokumentaci s mou přítomností (za tu dobu jsem totiž nikdy nepodepsal papír u smluvního servisu - 2 prohlídky totiž probíhaly bez mé přítomnosti). Paní vyfotila, zapsala a sdělila, že sklo je na výměnu.
Nechal jsem vyměnit v servisu z okolí, který toto vyřešil za sobotní dopoledne. Faktura - 8280,-Kč. - A problém je kde? Dnes mi napsali z pojišťovny, že díky tomu "nesmluvnímu servisu" mi krátí plnění 1000,-Kč !
Toto považuji za naprostý nesmysl a uvažuji nad ČOI nebo nějakou bonz-akcí. Za ty peníze se mi k soudu nechce...
Mám právo na plnění ve 100%? Je hláška "nesmluvní servis=krácení 1000,-Kč" akceptovatelná v našich zákonech?
šel bych na to jinak..a to stylem, kterým jsem uplatňoval nedávno já plnění po městě Olomouci za píchlou gumu...prostě z nich udělat debily..bych jiim vysvětlil, že sklo nebylo ve stavu, které mě opravňovalo k tomu používat auto a jezdit s ním, a protože řešení ze strany pojišťovny bylo velmi pomalé a auto jsem potřeboval pro dopravu do zaměstnání atd atd...tak jsem byl nucený sklo vyměnit v co nejkratší možném termínu a pro mě dostupné cenové hladině...že nemám na rozhazování 10ti tisíce a čekat na proplacení dalšách x měsícu taky ne... základěm je však, jak jsem psal u jiného problému zde na foru, být neodbytný a stát si tvrdě za svým..
Zatím jsem jim "slušně" napsal, že mne to opravdu překvapilo. Že by mohli zapřemýšlet, jestli je vhodné platit smluvním servisům 20% navíc oproti běžným cenám jiných servisů, které ještě navíc neakceptují a krátí plnění... Něco ve smyslu žádosti o dohodu-doplacení částky.
Jejich vyjádření pak bude to hlavní, od čeho se odrazím a kam to všude pošlu.
Tu varinatu o "nutném vyměnění"... tu tady nemůžu prosadit, protože se to řeší 5 měsíců.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.