Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Částky z cash backů - odvedení daně?

Od: ili odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

prosím Vás, potřebovala bych moc poradit. Až na výjimky nakupuji vše přes internet, a tak mě na zač. tohoto roku zaujaly tzv. cash backy, neboli stránky přes které se dostanu na e-shop, a pak mi z toho pošlou určité % z částky objednávky zpět. Začala jsem je používat v podstatě na všechny nákupy a jelikož si objednám obvykle i více velikostí najednou a pak i spoustu věcí vracím, tak se jedná o vyšší částky. Používám vratnepenize.cz a plnapenezenka.cz. Nyní mám již dohromady dost peněz, které se mi díky nim vrátili, ale zas je používám na další nákupy... Nad čím už ale delší dobu přemýšlím je, jak je to s těmi částkami, které mi připsali na můj běžný účet. Budu muset kvůli tomu podávat daňové přiznání? Ještě nejsem pracující, jsem sice plnoletá, ale zatím studuji. A když jsem byla na nějaké brigádě, tak mi z ní nic neodváděli a já s tím neměla žádná zařizování. U tohoto se ale obávám, že asi budu muset, jenže se v tom vůbec nevyznám a nevím, jak to udělat. Rodiče o tom neví, protože takovýmto věcem nedůvěřují, takže bych to vše ráda udělala bez jejich vědomí, zda je to možné, např. když si táta dává na mě slevy na dani? Nevíte tedy, prosím, zda musím z těchto částek odvádět daň (případně od jaké částky) a jak a kdy se to polopaticky dělá a počítá? Ani by mi nevadilo nějakou částku za to odvést, ale nechci, aby o tom věděli rodiče a aby z toho nebyly nějaké problémy, že jsem něco neodvedla apod. Na stránkách cash backu jsem se dívala, ale dle mého to tam není jasně napsáno, nebo jsem to z toho alespoň nepochopila.

Předem mockrát děkuji za pomoc a rady.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

tomaspp
hodnocení

2x

Dobrý den,