Obtěžující volání 389 005 182

Od: Datum: 14.11.16 09:42 odpovědí: 11 změna: 14.11.16 14:46
avatar

Dobrý den,
dostal jsem odpověď od ČTU na téma obtěžujícího hovoru. Volají mi dvakrát denně a i když jsem je už jednou odmítnul volají stále dál. Odpověď od ČTU je dlouhá a nejvíce mě zaujalo toto:

"Za podmínky, že vlastníte "chytrý" telefonní přístroj (s operačním systémem), je možné nahrát do telefonu aplikaci, která blokování tel. čísel umožňuje. Tyto aplikace, zpoplatněné nebo zdarma, najdete na internetových stránkách příslušného obchodu daného operačního systému. Taktéž je možné využít i nastavení telefonu, kdy (pokud to telefon umožňuje) uložíte tel. číslo do svého seznamu a následně jej zablokujete pro příjem."

Tedy blokujte si je a oni vám mohou volat jak se ji zlíbí nebo si na svém operátorovi nechejte toto číslo blokovat nebo jim napište ať to nedělají. Jako vážně?

Ještě jsem zkusil ČOI, která by to měla prý řešit...

Vážně neexistuje nějaký postih za obtěžování, že mi volají tak 30x měsíčně?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.11.16 09:56

Dobrý den, ještě máte možnost obrátit se na ÚOOÚ nebo (pokud to váš telefon umožňuje) dotyčné číslo zablokovat a je klid. Tak to aspoň dělám já.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 10:00
avatar

Řešil jsem obtěžování v menší míře u přítelkyně (prozvánění a hodně v noci). Odpověď stejná...Nicméně ve stejné době prozvánění přestalo tak jsem se tím moc nezaobíral, ale odpověď mě dostala :(


doplněno 14.11.16 10:02:

Jé pardón já to dával na ÚOOÚ. Takže tam to bylo taky stejný. Teď nevim kam mě to dál odkazovali a nebo ta blokace.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 14.11.16 10:05
avatar

mám "polointeligentní" telefon - není to android - a je tam možnost "blokovat číslo". To samé má i u totálně neinteligentního tlačítkového telefonu moje žena... Co máte prosím za telefon, když nemůžete na číslo kliknout "možnosti - blokovat"?


doplněno 14.11.16 10:25:

no mně se pak vůbec nedovolá - oznámí mu to, že jsem nedostupný nebo tak... to zazvonění by mne štvalo...

Jinak když je to "poprvé", a řeknou, že bude hovor nahráván, uvedu hned, že si toto nepřeji. A jestli mne budou nahrávat příště, pošlu to na ČOI. Asi si mne zablokují - už mi dál nikdy nevolali :)


doplněno 14.11.16 10:52:

Jo a ten způsob jednání a lapání do sítí je taky iritující, ale v souladu se zákonem. Nejvíce mne děsí, že po telefonu můžete "sjednat smlouvu" - ale vypovědět to jde jen v rámci nějaké identifikace osoby - podpis ověřený na úřadě (často ta firma nemá svou pobočku, kde byste dokázal vypovědět osobně). Výpověď je často komplikovaná a zdlouhavá i přes několik měsíců výpovědních lhůt... Ale sjednáno po telefonu za 10 minut...

Zákony mají opět někde mezeru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 10:14
avatar

mám aplikaci, takže mě jednou zazvoní a pak se zablokuje. Jde mi o princip jak můžou legálně takhle všechny obtěžovat. Je to velmi agresivní marketing.

Od: vilik
Datum: 14.11.16 10:48
Klid, to samé mi dělá manželka. Některý měsíc i častěji. Obvykle zkouší volat do té doby, než jí hovor vezmu. Asi se taky obrátím na nějakou organizaci. Třeba Člověk v tísni, když bude chtít jet navštívit její maminku.
Být vámi, zkusil bych tu aplikaci.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 11:31

Úplně jednoduše... někdy (klidně i hodně dávno) jste někomu potvrdil souhlas s použitím vašich údajů (kde bylo i tel. číslo), např. když jste si bral půjčku v bance. No a firmy si tyhle databáze přeprodávají, takže Vás mohou legálně obtěžovat, protože jste kdysi vyslovil souhlas s využitím těchto dat.

Zablokujte si číslo v telefonu a neničte si zdraví zbytečným stresováním.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 12:05
avatar

Claymane, zkuste ten ÚOOÚ. Zablokovat číslo je u některých telefonů snadné, ale problém to neřeší, tyto firmy budou stejně agresivní dál. Reakce ČTÚ mi přijde poněkud "mimo", přesouvá problém na toho, koho firma obtěžuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 12:51
avatar

Ten s tím nic neudělá (jak jsem už psal), já to zkoušel cca 2 roky zpět a čeho jsem dosáhl:

Obtěžující telefonní volání Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen "Úřad") obdržel dne xxx 2014 Váš dotaz ve věci obtěžujícího telefonního volání z čísla: xxxxx. K této věci Vám sděluji: Úvodem zmiňuji, že daná problematika nenáleží do působnosti Úřadu, ve Vámi uvedeném případě jde o problematiku telefonického volání, kterou upravuje zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o elektronických komunikacích").

Dle Hlavy VI Dílu 1 zákona o elektronických komunikacích správními úřady v oblasti elektronických komunikací jsou Ministerstvo průmyslu a obchodu a Český telekomunikační úřad. Pokud hodláte zjistit, kým Vám bylo telefonicky voláno, máte možnost k tomu využít ustanovení § 67 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích, které stanoví, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou telefonní službu je povinen na žádost účastníka a na jeho náklady zajistit službu identifikace účastnického čísla, z kterého byla uskutečněna zlomyslná nebo obtěžující volání, a to zpětně u konkrétního volání, které účastník označí jako zlomyslná nebo obtěžující, nejpozději však do 2 měsíců ode dne uskutečnění takového volání. Dle ustanovení § 90 odst. 5 zákona o elektronických komunikacích podnikatelé zajišťující veřejnou komunikační síť nebo poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací si mohou vzájemně předávat data související s poskytováním služby, a to údaje o účastnících spojení, pro zajištění propojení a přístupu k síti, ke vzájemnému vyúčtování a k identifikaci zneužívání sítě a služeb elektronických komunikací. Zneužíváním sítě a služeb elektronických komunikací se rozumí opakované prodlení se zaplacením ceny podle § 64, nebo uskutečnění zlomyslného nebo obtěžujícího volání. Dle ustanovení § 92 odst. 4 zákona o elektronických komunikacích podnikatel zajišťující veřejnou telefonní síť nebo poskytující veřejně dostupnou telefonní službu je oprávněn zrušit zamezení zobrazení účastnického čísla volajícího účastníka přechodně na základě žádosti účastníka, který vyžaduje vysledování zlomyslného nebo obtěžujícího volání; v takovém případě je povinen uchovat a dotčenému účastníkovi zpřístupnit údaje obsahující identifikaci volajícího účastníka a zpracovávat lokalizační údaje při přenosu volání na každé číslo tísňového volání příslušného pracoviště pro příjem těchto volání, a to i přes dočasný zákaz nebo neexistenci souhlasu dotčeného účastníka. Dle ustanovení § 118 odst. 8 písm. h) zákona o elektronických komunikacích, podnikatel poskytující veřejně dostupnou telefonní službu se dopustí správního deliktu tím, že nezajistí službu identifikace zlomyslných nebo obtěžujících volání podle § 67.

Mimochodem, zkoušel jsem to řešit i s operátorem a ten mi řekl, že nedokáže zablokovat jedno číslo, nevedl prý obtěžující číslo mezi klienty a doporučoval PČR a už vidím kam ta mě pošle...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 14:44
avatar

Na agresivní telemarketing by měla pomoci ČOI. Pokud ale volající má k dispozici telefonní číslo + jméno, jde už o osobní údaj. Jestli Clayman nedal souhlas k použití osobních údajů k marketingovým účelům, bude se tím ÚOOÚ zabývat. On by to podle mne měl řešit i ČTÚ, ale ten se na to podle mých zkušeností vykašle...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.11.16 11:34

Jelikož se hovory nahrávají, tak jsem ze slušnosti pomohl s vyplněním ankety operátorovi a poté jsem se jej zeptal, kde vzal moje telefonní číslo. On řekl, z veřejné databáze (běžně při registraci nebo nákupu na internetu souhlasíte v obchodních podmínkách s tím, že to číslo do ní dají, jinak by jste si nenakoupil) a tak jej slušně požádám, aby mne z té databáze vyndali, že si již nepřeji aby tam mé telefonní číslo bylo. Takhle jsem to řekl 2x a již mi nikdo nevolá. Volali po hodně dlouhé době (protože jsem mezitím zas někde něco koupil) a tak jsem řekl to samé a mám klid. *pivo*


doplněno 14.11.16 14:11:

PČR Vás pošle na operátora, jelikož nemá pravomoc někomu nařizovat aby Vám nevolal, od toho je ČTÚ.*smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.11.16 14:46
avatar

Na tohle mám "recept". Pár minut po odeslání potvrzujícího e-mailu nebo po kliknutí na potvrzovací odkaz posílám e-mail, v němž poskytnutý souhlas odvolávám. Ještě se mi nestalo, že by to nefungovalo...

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.