Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sex v dobách minulých

Od: anonym* odpovědí: 42 změna:
Dobrý den.
Je mi 24let a už od doby, kdy jsem začal sexuálně přemýšlet, mi vrtá hlavou, jakým způsobem lidé provozovali sex treba po válce. Dnes je zcela normální, že se o sexu mluví, před partnery se nestydíme, jsme oholeni, provozujeme spoustu praktik atd. Jak to vše probíhalo driv? To lidem sex nechyběl? Jak muži ženám provozovali orální sex, když ženy byly absolutně neholené? V dnešní době je zcela běžné, že lidé používají sexuální pomůcky, vymýšlejí nové sexuální praktiky a zkrátka sex se stal postupem času zcela běžnou součástí našich životů. Odpoví mi tedy např. pamětníci, jak to bylo za dob minulého režimu?
Moc děkuji za slušné odpovědi!

 

 

42 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vanad1*
hodnocení

7x

Myslíte že po válce byl středověk a teď super osvícebá doba? Nebo že někdo hlásá oholit a kdo nesouhlasí je neandrtálec? Po staletí to je pořád stejné a stejné bude. Není to ani vývoj ale změna náhledu na tu kterou problematiku.

 

lidus*
hodnocení

4x

Souložilo se v každé době, za každého režimu, pouze o tom lidé tolik nemluvili a nedávali fotky na soc. sítě. Mimochodem zrovna včera jsem četla, že do módy jde neoholený klín.

 

ronyx*
hodnocení

4x

Musím se přiznat, že se k čtení téhle otázky a všech odpovědí tady vracím už snad po desáté a stále se neskutečně bavím.
Nic proti autorovi otázky, ale ve věku 24let přemýšlet nad takovýma věcma, to nějak nechápu - to už jsme měli "odkukáno" to nejlepší, co bylo možné (tj. vystřídáno X partnerek) a už jsme se pomalu usazovali - většina z nás už měla založené rodiny, někteří i více než 2 děti, kdo byl trochu činorodý (tj nebyl úplně líný), tak už měl postavený dům či minimálně družstevní byt (samozřejmě vybavený aspoň základem), někteří už si stihli pořídit i nějaké to auto (ti šikovnější nové) - to vše s minimálními dluhy (protože novomanželské půjčky, bezúročné půjčky na stavbu atd.) Ale to jsem odbočil. Jen mi to prostě čím dál tím víc připadá, že dneska se sice o sexu všude píše (rozhodně víc než dříve), všude se o něm mluví, ale to je tak všechno. Dovolím si říct, že jak to tak sleduju, tak mám takový dojem, že teorie předběhla praxi a dnes se místo "kukání" víc kecá než "kuká".
Sice dobu po válce teda fakt nepamatuju (to bych musel být minimálně ročník 1930 a starší - čli věk 86+ - a to nejsem), ale když to vezmu od doby tzv. normalizace, tak myslím, že nám, co jsme v té době začínali s holkama (holky teda s klukama), může dnešní generace mladých akorát tak závidět.
Oproti dnešku nebyla spousta omezení - např. nehrozilo, že si vás někde někde natočí na video na mobil či podobně, nehrozilo, že vaše fotky "in flagranti" (to nemusí být jen sex, ale i třeba takové fotky,jak sedíte na wc) se budou potulovat bez vaší kontroly na internetu či sociální síti, nehrozily žádné kamery po městech, v domech. Takže se "kukalo" všude, kde to jen trochu šlo - chodbami paneláků a bytových domů počínaje, přes lavičky v parcích i ve dne (holky ještě občas nosily sukně či šaty a ty všechno v nebezpečí přikryly) až třeba po kanceláře podniků a úřadů. Konkrétnější být nelze, net není anonymní a pamětníci stále ještě existují, takže kdyby se v tom někteří zůčastnění či jejich životní partneři poznali, nebylo by to OK a férové. Navíc by tomu někteří při pohádkách, které se dnes o době před r. 89 vyprávějí, stejně ani nevěřili. Jen jednu poznámku k tomu si neodpustím - být to tenkrát jako je to dnes (např. ty kamery), tak jsem taky asi ještě ve 20 "nepolíbený panic".
Navíc dnešní mladé generaci přibylo (přesněji se vrátilo z minulosti - období 1.republiky a dříve) další omezení, které tady za časů socialismu téměř nebylo, nebo bylo jen minimálně - navazování vztahů (včetně těch sexuálních) podle majetku. Nepamatuju si, že bych se někdy s nějakou holkou (pokud to tedy nebylo už úplně na vážno) bavil tom, co dělají rodiče (moje i její) - platila zásada, že rodičům se vyhýbáme, dokud to jen trochu jde. Takže nebyl problém "ulovit" holku, kde z toho až posléze vylezlo, že tatínek je nějaké vysoké "zvíře". Prostě to bylo víc o chutí, případně o lásce (někdy samozřejmě i o tom, kdo to dokázal dobře ukecat) než dnes, kdy nejdřív nastoupí inventura majetku a možností a až podle toho se řeší, jestli by ten dotyčný (ta dotyčná) za to stál (stála).
Další, co bylo jinak (a co vám mladým třeba já osobně vůbec nezávidím), byla možnost nějaké té nákazy. Ne, že by tady vůbec ty nemoci nebyly, ale asi kromě Prahy se skoro nevyskytovaly (nevím o žádném případu ve svém okolí tehdy). Takže řešit ochranu téměř nebylo třeba. Když to vezmu podle sebe - kondom jsem měl poprvé v ruce cca ve 20 (tj po cca 5 letech sex. života) a to ještě s holkou, co jsme spolu chodili 2 roky a bylo to jen ze srandy, že jsme to chtěli zkusit. Tím, že antikoncepce téměř nebyla (kromě těch prezervativů), se u sexu muselo více přemýšlet (což určitě nebylo na škodu) - kdo nepřemýšlel, "počítal" (pamětnící z řad pánů i dam si určitě vzpomenou, co tento výraz znamenal ;) )
K tomu holení - za našeho mládí se "bobr" neholil vůbec a jeho oholení bylo postrachem všech pánů žen po porodu, protože než to dorostlo, tak to bylo jako "ležet na struhadle" (výraz použitý mým spolubojovníkem na vojně, který už měl tehdy manželku a dítě). Několikrát sem si na to později vzpomněl. Nemám nic proti holení, ale buď to musí být oholené úplně čerstvě a nebo bobr - cokoli mezi tím je utrpení. Takže opět - dřív se neholilo a jsem za to docela rád, že to za našeho mládí nebylo, protože tento problém k řešení mi odpadával.
Někdo tady v meziodpovědích nakousl o různých deodorantech a pod. Nevím, možná to někdo má jinak, ale mně odjakživa žena musí vonět tak nějak od přírody - pokud mi nevoní, tak nic nebude (u některých živočichů se tomu říká feromony), i kdyby byla sebekrásnější. Takže ty "moderní procedury jako že se těsně před "tím" nejdřív musí dotyčná vydrhnout (nejlépe savem), pak naplácat nějakou chemií, aby to nakonec vůbec nebyla ona, ale někdo jiný, nejsou nic pro mne. A taky mi to přijde (OK, jdeme na to, tak já zmizím na hodinu do koupelny a pak na to teda skočíme) jako když budu mít hlad, půjdu tedy na oběd do restaurace a pak na to jídlo budu hodinu čekat. Nevím, jak kdo z vás, ale já bych teda šel na oběd raději jinam (nebo zůstal hladový), protože by mne mezitím přešla chuť :-P

pohanka*

Za nás se lidově říkávalo ,,vydraxlovat .undičku,,.

Jinak levné šampony a sprcháče jsou na nic, to je spíše odpuzující, v tom souhlas.

ronyx*

To sem nikdy neslyšel. Ale jak už bylo psáno - dřív se o tom skoro nemluvilo, dřív se prostě konalo :-P

ctenar*

Jen připomenu, že nejde porovnávat věk 24let dnes a v 1970.

V 1970 už měl 24 za sebou 4 roky (chlap) až 6 let (žena) práce a s velkou pravděpodobností byl ženatý s jedním dítětem.

Dnes 24letý teprve ukončuje školu a je tak v životě vlastně někde na úrovni 18letých z roku 1970.

ronyx*

Počkejte - jak nejde porovnávat? 24 roků je snad stejně tenkrát jako dnes. A podle zákona se "kukat" může legálně od 15let. Takže ve 24 objevovat to, co mi znali už od 15 (16,17), přestože tenkrát se o tom ani moc nemluvilo ani moc nepsalo a dnes je to všude mi přijde trochu divné. To, že mi jsme se už usazovali a dnešní generace mladých objevuje teprve základy - připadá mi, že něco je někde špatně.

ctenar*

Já reagoval spíše na to "ve věku 24let přemýšlet nad takovýma věcma, to nějak nechápu - to už jsme měli "odkukáno" to nejlepší, co bylo možné (tj. vystřídáno X partnerek) a už jsme se pomalu usazovali - většina z nás už měla založené rodiny, někteří i více než 2 děti, kdo byl trochu činorodý (tj nebyl úplně líný), tak už měl postavený dům či minimálně družstevní byt (samozřejmě vybavený aspoň základem), někteří už si stihli pořídit i nějaké to auto (ti šikovnější nové) - to vše s minimálními dluhy (protože novomanželské půjčky, bezúročné půjčky na stavbu atd.)"

Nelze porovnávat čerstvého absolventa bez zajištěného pracovního místa v oboru s člověkem, který má za sebou 4 (6) let práce v oboru.

V dnesni dobe se kuka ve 13ti a v 15jiz banda se podrezava. Neb ztratila lasku sveho zivota.

 

hodnocení

3x

Po válce tedy fakt netuším :-D ale za totality se souložilo zrovna jako teď, proč by to mělo být jiné? Snad si nemyslíte, že jsme si je šetřily? *smich*

Jezdilo se na Konopiště, nebo do Varů, diskotéka v Puppu nebyl problém... byly swingers párty, kdo měl chuť na trojku, střihnul si trojku ;) Co vy mladí si o nás vůbec myslíte? :-D

A neoholený klín nikomu problém nedělal, když oholený nikdo neměl, nad tím nikdo ani nepřemýšlel, bylo to normální.


doplněno 28.10.16 14:10:

Máte pravdu annabel, čím hustší bobr, tím lepší :-D

annabel

Chlupy byly naopak zadouci, dokonce jsme se jako holky chlubily, ktera je ma vic huste a ktere driv zacaly rust, neochlupene se dost stydely, u kluku to bylo jeste vic prestizni, maloochlupenci chudaci nebyli IN *smich*

 

balzerka
hodnocení

3x

Před pár desítkami let, než byl internet, sexšopy, plné trafiky erotických časopisů, tak byl sex víc intimní záležitostí. Byl běžný, tak jak dneska,to ano, ale nemluvilo se o něm tak veřejně. Teď se mi zdá, že je skoro přesexováno.Vytrácí se romantika i ta trocha tajemna a zůstává jen to holé fyzično. Málokdy se čeká a touží, většinou je to tady a teď. U maturity jsme si říkaly, která už jo a která ještě ne, a bylo to tak půl na půl. Teď tomu tak je na konci základky. Za sebe říkám bohužel. Mladí mne asi roznesou :)

iz*

Mladí Vás nemají co roznášet, mladí by mohli závidět, že známe, co oni možná ani nezažijí...

ctenar*

Podle nějakých průzkumů je současná mladá a dospívající generace sexuálně zdrženlivější než generace jejich rodičů (vyšší průměrný věk 1.styku atd.).

V jedné otázce zde před pár dny byl odkaz na statistiku, že asi 53% 19-letých kluků ještě nemělo sex.

Ono se toho hodně kolem sexu nakecá, ale zase tací upejpánkové dnešní důchodci oproti současným puberťákům nebyli. Skoro bych až řekl, že to bylo plus minus stejné.;)

iz*

Nejsem si jista, jestli jste svou reakci správně zařadil.

Nereagujete na to, o čem píšu...

ctenar*

Řazené je to správně. Je to reakce na tuto výměnu:

U maturity jsme si říkaly, která už jo a která ještě ne, a bylo to tak půl na půl. Teď tomu tak je na konci základky. Za sebe říkám bohužel. Mladí mne asi roznesou
Mladí Vás nemají co roznášet, mladí by mohli závidět

Že by to vaše "mladí by mohli závidět" reagovalo spíše na "Vytrácí se romantika i ta trocha tajemna a zůstává jen to holé fyzično."?

Teď už je to stejně jedno.

iz*

Jj, reagovala jsem na to, co zůstalo spíše mezi řádky...

 

hodnocení

2x
avatar majo78

myslíte že v jeskyni neměli orální sex, nebo že sex když jsou partneři neoholení se nedá provozovat?

mot
ja bych si tipnul, ze v jeskyni opravdu nedelali oralni sex ..

 

bb*
hodnocení

2x

Prostě muži měli rádi ženský chlupatý i na nohou a ty co měli černý chlupy, ty byly i víc sexy, chlapi po nich šíleli. Ted si představ, že moje známá měla chlupatý i bradavky, co ta vyprávěla, prej přiváděla mužský k nepříčetnosti!

ronyx*

Jo, tvrdilo se, že žena (tzv. tmavší jižní typ) s výraznými chlupy je vášnivější a nejvíc vášnivé prý byly ty, co měly knírek. A taky se říkalo, že chlap, který nekukal s cikánkou, nepoznal, co je to pořádný sex :-D

bb*

Ano, kdo neměl cikánku není chlap !

 

hodnocení

2x

Dříve to byla intimní záležitost. Dnes o tom všichni mluví veřejně a vyptávají se na takové věci, které jsou citlivé a hlavně soukromé. Dříve s tomu říkalo milování, praktiky byly stejné a nikdo nic na veřejnosti nevytruboval, dneska se tomu říká tak obyčejně. Sex. Nevím co Vás konkrétně "trápí", že jste založil zase jednu z těchto věčných a divných otázek. Co Vám asi pomůže, že se dozvíte jak to bylo dříve, když sám víte, že dnes se o všem dá hovořit "veřejně". V úvozovkách proto, že tady jste jako anonym, a navíc všechno víte. Tak o co Vám vlastně jde? Snad si nemyslíte, že se Vám tady budou lidé svěřovat se svými soukromými milostnými zkušenostmi. Proč by to proboha dělali? Ale můžu Vám vysvětlit jak s mají důkladně čistit zuby. To je o osobní hygieně a i ta je velmi důležitá. Jenomže o ní mohu mluvit bez ostychu.

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
To ze je neoholena, neznamena, ze nesel sex. Normalne ji hodil do seniku, skocil na ni a bylo to. Jinak oral se da i bez oholeni. Kdysi se zeny neholili a sexovalo se o 106.
Stejne jako po cely cas, kdy vubec clovek existuje. Jinak by tu nebyl nikdo. :)

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Zkoušel jste to někdy s přirozeně zarostlou ženou? Jestli ne, tak to zkuste (včetně toho orálu). Možná budete překvapený a změníte názor. ;)

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

řekla bych, že degenerace dnešní společnosti se projevuje i v tom sexu ...


doplněno 28.10.16 13:39:

- starej Řím taky extra slavně neskončil ! - nakonec vždycky přijdou barbaři a jede se od začátku. Nebo myslíte, že muslimové budou současné sexuální praktiky, včetně nástupu homosexualiy - podporovat?

Každá éra měla svůj přístup k sexu. Za starého Říma se veřejně provozovaly aktivity nad kterými by i ti nejtolerantnější z nás kroutili hlavou. A za dob renesance byl róby dam tak vyzývavé, že dnešní Aha a podobný bulvár by se svými titulky Cerebrita XY téměř odhlaila ňadro byly všem pro smích. Zatímco nám blízké osvícené 19 století neslo i takové myšlenky že provozuje li manželský pár sex častěji než jednou měsíčně může to poškodit zdraví .. Zkrátka, všechno už tu bylo. Jediné co má dnešní doba k lepšímu je dokonalá antikoncepce.
vanad1*

Muslimové nejsou běžně uvažující lidé. Všechno přehánějí. Vraždí homosexuály ale zároveň znásilňují malé chlapce. Soulož s kozou jim přijde normální. V jejich případě degenerace zasáhla před staletím.

 

anonym*
hodnocení

Děkuji všem za dosavadní odpovědi. I za ty mírně agresivní a útočné, těm se asi nikdy nevyhneme. Stále mi ale nejde do hlavy, opravdu muže vzrušila žena, která měla chlupaté podpaží a nejen to samozřejmě?

pohanka*

No tak, ještě jsme nevymřeli, takže asi to tak funguje. Ono to vyholování moc tak dlouho netrvá.

Dříve to byly spíše herecké, divadelní divy, ale obyčejný člověk žil i miloval se tak, jak ho příroda stvořila.

Můžete si najít sexuální život v pravěku, v antice atd. Nejste jediný, koho to zajímá.

Jinak i za války v koncentračních táborech, za hrozně nuzných a život ohrožujících podmínkách kvetla láska. Ne v takové představě a měřítku, jak porovnáváte vy.

Většinou se jednalo pouze o sexuální akt, bez nějakých libůstek, jak pomýšlíte Vy.

Dříve se jednalo o souznění duší, zamilovanost, zalíbení, toužení. Samozřejmě se našla i manželství donucená, vykoupená, z vypočítavosti apod.

Pokud žena pouze za tmy roztáhla nohy a můž měl jinou sexuální potřebu, tak si zašel do nevěstince, kde za úplatu našel jistě vhodnou padlou děvu, která mu splnila to kýžené. Padlá podle tehdejších názorů.

Lidé tenkrát nebyli tak zhýčkaní, dnes se k sexu vymydlíte ve sprše, vyšamponujete, oholíte, navoníte a kdoví co ještě, tenkrát muselo stačit plechové umydlo s ohřátou vodu třeba na kamnech. A zřejmě i to stačilo.

Takový sedlák strhnul zpocenou děvečku v seníku na slámu a neřešil, jestli je čistá, vyholená, nebo jestli vůbec chce, neptal se, bral si, co si myslel, že má nárok z pozice hodpodáře.

Z toho Vašeho ,,moderního,, pohledu je vidět, že nová generace je změkčilá, neví nic o životě, štítí se předešlých generací, které nevyrůstaly v tak super hygienických podmínkách. I jinak je vidět jak přemýšlí mladá generace. Já jsem vyholený, jsem něco víc, jsem hygieničtější, než vy, kteří se neodchlupujete. Musím napsat, že i když máme porost, tak na hygienu dbáme, víme co je vana, sprcha, deodoranty, atd.. No a také jsme přežili, něco v životě vykonali, založili novou generaci.

Život byl boj, boj o přežití, nasytit se, ochránit proti nepřízni počasí, přežít krutou zimu, kdy i zvířata strádala. Když je vše zajištěno, potom nastoupi sexuální pud, který lze přirovnat k základním pudům o přežití druhu. Zřejmě v době kamenné byl sexuální akt na úrovni rozmnožování jako u zvířat. Děti byly celé tlupy, protože se asi nevědělo, kdo je táta, protože na jednu samičku, možná připadlo více mužů. Nevěděli, který ji oplodnil.

Pokud Vám dělá dobře být vyholený, tak si tak čiňte a i k sobě můžete najít vhodný protějšek. Jak si to nastavíte a zařídíte, tak to můžete mít.

Možná pánové gynekologové by Vám řekli svůj názor a byl by trochu jiný, než máte Vy.

Dobrý je kompromis, udrzovat svoje uchlupení v určitém estetickém stavu, nic nepřehánět.


doplněno 28.10.16 14:10:

Jinak pro mě byl muž žádoucí, když měl chlupy na hrudi i na pažích. Nějaké vytrhané holátko by mě jaksi nevábilo.

A u děvčat vyholená, zarudlá pipinka, se zanícenými, zarostlými chloupky ani náhodou.

Jiný kraj, jiný mrav. Co až dostanete do postele děvče s obřízkou, která bude mít rodidla znetvořená? No, doufejme, že toto řešit nebudete muset.

Jste zřejmě velmi mladý a nepamatujete dobu "před holením". Opravdu si myslíte, že Vaše matka byla všude do hladka vyholená, když Vás s otcem počali? Ženy vzrušují muže odnepaměti, bez ohledu na nějaké chlupy. Holení je jen momentální móda, která už navíc ustupuje přírodnímu vzhledu.

 

hodnocení

0x
avatar maky

V práci jsem znala jednu ženu, které manžel zakazoval vyholovat si podpaží. Takže lidé jsou různí...

 

figurek*
hodnocení

0x

přečtěte si historky, jak to chodilo ve starém Římě nebo ve starém Řecku. Třeba v Diogenově starověkém Korintu byl nevěstinec o rozloze čtverečního kilometru. Proti starým Řekům jsme úplní puritáni.

No a pamětníci sexu v minulém režimu vám řeknou: oholená neoholená, všechno fuk. Hlavní bylo, že je. I vám by to bylo fuk.

 

cechacek*
hodnocení

0x

Mám nejraději když to má dáma upraveno na ježka

bb*

Nebo na havla*smich*

 

sebod*
hodnocení

0x

Teda pánové. Vy jste se nám tady pěkně rozjeli ;)

Přesně. Co se člověk nedozví... ale od toho je to poradna, ne? ;)

ronyx*

Děvčata, pokud máte mezery ve vzdělání z mládí, tak se tím nechlubte, ale vzdělávejte se;)

sebod*

Ronyx. Snad ani nemám mezery. Dospívala jsem v krásných letech normalizace naší společnosti *smich*. Užila jsem si ažaž. Ale dotaz tazatele docela chápu. Také jsem si kdysi nedokázala přestavit, že by moje babička mohla sexovat *ee*. Také jsme si jako mladí mysleli, že děda to měl jen na čůrání a děti, že se rodily prostě taknějak.

 

hodnocení

0x
avatar hrdaalena

suzymon*palec*. Nerada se debat s touto tématikou zúčastňuji, ale dnes mi to opravdu nedá. anonym, sex byl, je a bude zcela běžnou součástí našich životů.Nic z toho,co popisujete se nezměnilo a nezmění. Snad si dnešní mladá generace nemyslí, že objevila Ameriku.:-D:-D:-D.Rozdíl je jen v tom,že dnes se o sexu hovoří zcela veřejně jako o chlebu a ženská antikoncepce nebyla dostupná už i 15tiletým děvčátkům.Taky si myslím, že se u dnešní mládeže tak nějak vytratily pojmy láska a milování, v tomto směru je ten váš pouhý sex o to bohužel ochuzen.Naprosto stupidní mi přijde vaše zmínka o holení intimních partii. Vy si opravdu myslíte,že jsou v dnešní době všichni vyholeni a naopak, že se dříve lidi v intimních partiích neholili? Neříkám,že všichni, každý podle svého gusta a tak to bylo a je i v sexu.

 

mp*
hodnocení

0x

Sex v dobách minulých byl přibližně stejný, jako dnes. Někomu šel více, někomu méně, ale určitě ho všichni zdraví lidi měli vždy stejně rádi a vyhledávali ho. Určité rozdíly jsou třeba z AIDS. To tenkrát třeba ještě nebylo. Zase byl docela strach z otěhotnění. Ten zase není třeba dnes, ale zase třeba s vedlejšími účinky. Moje matka třeba říká, že současné mnohé mladé dívky mají nepřiměřeně velké zadečky. Ona to přisuzuje antikoncepci, já spíše nemírnému způsobu života. A holení, tetování a pod. podléhá vždy současným trendům (typicky třeba, že v určité době bylo třeba in být absolutně neopálený, bílý, proto dámy chodily se slunečníčky a někdy bylo třeba in, aby byl muž hodně tlustý, to totiž symbolizovalo bohatsví), a nijak nesouvisí s nějakým prožíváním zážitků.

 

anonymx
hodnocení

0x

No, trochu mi přijde, že tazatel je krásně ukázkově zpracovaný současnou mediální propagandou.Jinak, mě je 37 let a tak pamětník nejsem.

 

 


 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]