Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Provozování živnosti mimo trvalé bydliště

Od: lucis odpovědí: 2 změna:

Dobrý den, potřebovala bych poradit hned v několika věcech. Pracuji jako OSVČ, lektor cizích jazyků. Bydlím s přítelem v bytě, kde chci zároveň i pracovat. Byt je v osobním vlastnictví, přítelův, já jde nemám trvalé bydliště.

1) Jaké mám povinnosti a vůči komu, co se týče oznámení provozování živnosti v místě, které není mým trvalým bydlištěm?

2) Předpokládám, že toto místo musím oznámit živnostenskému úřadu jako svou provozovnu, ale jakým způsobem? A co z toho pro mě vyplývá? Musím potom odvádět nějaké daně? Nebo je pro mě snazší a levnější si nechat přepsat toto bydliště na trvalé?

3) Komu dalšímu mám povinnost nahlásit provozování živnosti? Sousedům? Jaká mám vůči nim povinnosti? Případně kde tyto informace zjistím.

Děkuji za odpovědi!

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

dusatka*
hodnocení

0x

Dobrý den,

můžete zajít na ŽÚ a nahlásit provozovnu - mají tam na to formulář, který vyplníte. Nebo, jak píšete, změnit trvalé bydliště a tím i místo podnikání, což by možná bylo jednodušší.

Co se týče daní, ohlášení provozovny nemá vůbec žádný vliv. Sousedům nic říkat nemusíte.

www.podnikame.cz//...

lidka*
hodnocení

0x

Zkuste si pročíst tyto informace. sfinance.cz/... i když kolegyně Vám to napsala podrobně. Možná by bylo dobré seznámit se i se stanovami Společenství vlastníků bytu, pokud je v domě ustanoveno, zda neobsahují povinnost nahlásit podnikání v domě. V Vašem případě tam může být větší pohyb cizích osob, ale jinak by Vaše podnikání nic jiného nezpůsobilo. Vaše podnikání asi i změní výpočet daně z nemovitosti, protože u prostor sloužících k podnikání je zvýšená sazba. Ale jinak si myslím, že potřebné informace získáte na živnostenském úřadě, kde Vám poradí i ohledně trvalého pobytu. Ale nevidím v tom velký problém, mít trvalý pobyt a místo provozovny rozdílné.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: