Reklamace počítače

Od: Datum: 16.10.16 11:17 odpovědí: 8 změna: 18.10.16 07:45

Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, před rokem jsem poprosil známého, ať mi sestaví nějaký počítač. Po zakoupení a zprovoznění vše cca rok bez problémů fungovalo. Jak to tak často bývá, vyskytla se závada, počítač lze zapnout, ale nezobrazí se obrazovka, nenajede do systému. Komplet celý počítač jsme zanesli prodejci, ten nás ale překvapil s tím, že pokud nevíme, který díl je vadný, budeme si muset nechat zaplatit diagnostiku počítače cca 600 Kč. Nenechali jsme si počítač sestavit u nich, ale pouze si zakoupili komponenty. Mají na to právo? Známý je samozřejmě dlouhodobě mimo republiku, já teď netuším, jak postupovat. Zaplatit jim za diagnostiku nebo jim nosit komponenty po částech? Děkuji za případné odpovědi zkušenějším. Luke


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.10.16 11:27
avatar

Logicky, vy jste si u nich nekoupil PC, ale jednotlivé díly. Záruku tedy neposkytují na PC jako celek, ale zvlášť na každý u nich zakoupený díl. Proto se mi zdá jejich požadavek oprávněný, ale tohle je jen můj názor. Možná ho někdo znalejší práva vyvrátí.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 16.10.16 11:29
avatar
Souhlasím. Reklamujte vadný komponent.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.16 18:41

¨Dobře vysvětleno. Navíc žádný díl (elektronika) nemusí být vadný, může se jednat např. o špatný kontakt mezi komponenty, špatný kabel nebo něco podobného co lze snadno opravit nebo o chybu v systému. Záleží jakou chybovou hlášku dostáváte nebo v jaké části startování systému se PC sekne.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kakamila
Datum: 16.10.16 11:48
Poohlédněte se po jiném odborníkovi,který přijde a za chvíli dokáže diagnostikovat závadu...vyjde to levněji.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.16 18:44

A proč by to dělal levněji? Jakýkoliv zásah do zákazníkova PC je riziko, že se něco náhle poškodí a kdo pak za to ponese odpovědnost? Reklamaci by tazatel měl uplatňovat u prodejce počítače (pokud si známý nechal zaplatit za složení počítače a instaloval tam např. Windows, pak by měl bezplatnou diagnostiku v rámci záruky provést známý). U jiného prodejce pak logicky diagnostika nebude zadarmo.


doplněno 17.10.16 17:56:

Ale jo to jsem četl že je nedostižný, ale nic jiného nezbývá, než si na něj počkat nebo zaplatit někomu jinému.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.16 18:58

h4ever - asi to děláš jako já že to nedočtu do konce - známej je v čoudu.:-D Jinak máš zcela pravdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.16 21:38

Celé to odpojte, vytahejte všechny kabely, otevřete to, vytahejte všechny vnitřní kabely (ale zapište si, co kam šlo), vysajte všechen prach a zas to celé zapojte. Nemusí to pomoct, ale může. Zkuste zapojit jiný monitor, chyba může být v něm.

Jinak prodejce má samozřejmě pravdu, ručí za díly, ne za sestavu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek
Datum: 18.10.16 07:45

reakce prodavače je zcela správná...diagnostika počítače(repspektive jednoltivých komponentů) je v jeho případě práce, kdy každý jednotlivý díl musí ozkoušet..a za to platíte těch 600,- když to zjistíte sám, tím pádem nebude dělat tuhle práci a vyreklamuje vám pouze ten díl..a jak tu psali ostatní..Pokud byste koupil počítač jako celek (hotovou typovou sestavu) tak cena za tyhle služby je obsažena v ceně PC...proto je typová sestava vždy dražší než když si koupíte jednotlivé komponenty po částech a doma složíte, což je Váš případ. Tzn. vy reklamujete jeden konkrétní díl (pro vás zatím neznámý který), ale ne hotovou sestavu

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.