Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zaměstnavatel mě dělá zle

Od: fanny* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, už nevím na koho se obrátit . Jsem v dvouměsíční výpovědní době a jsem v pracovní neschpnosti .Můj výdělek měsíční byl 12500 měsíčně. Za 14 dní pracovní neschopnosti mě zaměstnavatel poslal pouze 2800 . Vždyt přece částka kterou mě poslal musí byt vyšší když jsem měla výdělek přes 12 tisíc . Mám strach že na OSSZ mě nahlásí taky malou částku a dostanu malou marodku i ze sociálky . Platím hypotéku 5000 takže na ni ted ani nemám kvůli zaměstnavateli. Dělá mě to naschvál , protože jsem byla nucena dát výpověd z pracovního poměru z důvodu šikany v zaměstnání. Strhly mě peníze za něco co sem vůbec neudělala a pořád tam na mě někdo řval za věci které sem ani nemohla , přitom jsem byla podstivý prácující . Moji práci ted nemá kdo dělat tak se mě proto za to takto mstí . Už si nevím rady byla jsem i za právníky ale nikdo mě nijak nepomohl . Budu ráda za nějaké rady. Děkuji

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

1x

Dobrý den, Fanny, k posouzení situace bych potřebovala více informací.

Jestli jste byla nemocná jenom 14 dnů, náleží Vám náhrada mzdy za nemoc od zaměstnavatele

(nemocenské, které vyplácí OSSZ, by náleželo až od 15. dne nemoci).

Spadá-li nemoc částečně do září a částečně do října, mohlo by uvedená částka být v pořádku, protože zaměstnavatel zatím zaplatil pouze část spadající do září.

Další možnost: Neplatí Vám zaměstnavatel jenom minimální mzdu a "zbytek na ruku"? V takovém případě by byl nárok jenom na to, co odpovídá "oficiálně přiznané mzdě" → z částky "na ruku" není nárok na nic, protože se z ní neodvádělo žádné pojištění.

I ke stržení peněz z výplaty byste musela uvést více informací → obecně platí, že s výjimkou zákonných srážek nesmí zaměstnavatel bez dohody se zaměstnancem z výplaty nic srážet.

Právníci Vám mohou pomoci, až jim dodáte informace a podklady.

___