Nejste přihlášen/a.
Pěkně zdravím! Věřím, že mi poradíte.
Začínám prodávat na aukru. Zatím jsem komunikovala jen s asi třiceti kupujícími. Přibližně polovina z nich mě okamžitě nebo velmi brzy po skončení aukce kontaktovala. Buď že už peníze poslali, nebo že je pošlou druhý den, nebo že jsou v cizině, abych posečkala... Druhou polovinu jsem z netrpělivosti kontaktovala nějaký třetí nebo čtvrtý den já. Připomenula jsem aukci a připojila číslo účtu, které asi přehédli. (Číslo mého účtu na aukru samozřejmě je a jiní ho našli bez problémů.)
Přítel mi radí, že nikoho upozorňovat nemám, že kupující se musí ozvat sám. Syn mi radí, že kupujícího mám jako první oslovit já. Jak to vlastně je? V obecných informacích je uvedeno, že kupující a prodávající se mají navzájem kontaktovat do sedmi dnů. Ale kdo začíná? Existují nějaká nepsaná pravidla slušnosti? Chtěla bych si je osvojit.
Děkuji předem za zájem a vaše zkušenosti.
Na aukru jsem v obou rolích, kupující i prodávající, a většinou se obejdu bez jakékoliv komunikace. Jako prodejce vidím, že se věc prodala, po pár dnech vidím platbu na účtu, pošlu to a po pár dalších dnech buď přijde komentář nebo nic. Ke komunikaci není důvod. To, že musím kupci připomínat platbu, se mi stává naprosto výjimečně (možná je to tím, že prodávám hlavně knihy, tedy mí zákazníci jsou inteligentní, byť občas roztržití lidé )
na aukru bývám v obou rolích a nechávám vše na automatických mailech jak píše někdo výš. V případě koupě počkám na na mail - zaplatím - zboží přijde v opačném případě počkám na peníze - posílám zboží. Nikdy nebyl problém. Komunikací z libovolné strany se ale nic nezkazí a kdo by měl být první? Asi ten méně trpělivý, nebo ten kdo něco (zboží, platbu) více potřebuje nebo chce ☺.
Za kontakt od prodejce se považuje výherní e-mail, je dobré mít u něj zprávu pro kupujícího s instrukcemi. Můžete také poslat připomenutí, ale obecně by se dalo říct, že kupující moc nekomunikují.
Mám v podmínkách, že očekávám 8. den platbu na účtu, v případě, že napíší, mohou dražit 10 dní a platbu hned po-nejpozději 12.den na účtu.
Jinak je fakt dobré kouknout, zda se přihlašují a případně jim zatelefonovat. Pokud přesto nezaplatí, zažádat o vrácení provize a komentář.
Pokud budete chtít, napište mi vnitřní poštou, pošlu Vám nick a pokud něco nebudete vědět, můžete mě oslovit přes Aukro.
Děkuji za všechny reakce. Nejcennější jsou pro mě informace, že kupující někdy nekomunikuje vůbec. Tedy že jen pošle peníze a čeká. Trochu překvapivé, ale pro mě důležité. Budu tedy trpělivější.
Ale uvítám i další postřehy a zkušenosti. Já třeba každému posílám mail a v něm číslo zásilky. Jednak tím dávám na vědomí, že zásilka je odeslaná, jednak si v případě zdržení může kontrolovat, kde právě balíček je.
Součástí hodnocení jsou i jakési hvězdy a jejich počet. Přestože denně kontroluji účet a pak ještě ten den zásilku odesílám, někdo se tam malým počtem hvězd vyjádřil, že čekal na zásilku dlouho. Za to, že banky mezi sebou nepředávají peníze okamžitě, nemohu. Ale bránit se vysvětlením také nemohu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.