Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nebaví mě vystudovaný obor

Od: iczlinskyexpre odpovědí: 8 změna:
Předem prosíme abyste mě neodsuzovali. Po týdnu v první práci po škole v servisu jsem zjistil že mě to absolutně nebaví. Jezdí samé staré vraky a každý den někoho vozím domů nebo jedů pro auto po stk. Další věc, těžce makám, je mi horko a musím jít do jiné dílny. V tom okamžiku mě profoukne ledový vítr a konec. Celý den mi je zima a pálí mě oči a mam rýmu. Je to sranda že po týdnu mé to přestalo bavit až se da říct že mám k tomu odpor. No nic, mám maturitu a ten měsíc to dochodím. Co byste dělali vy?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar babajaga

Docela Tě lituju. Ovšem v 15 letech, kdy člověk nastupuje do školy či do učení, často ještě nemá o svém budoucím povolání představu. To se stalo i u Tebe.

Jen mě trochu zaráží, že práce potřebné a zodpovědné, nazýváš "jednoduchá práce". Proč jsi tak přezíravý?

Prodavač - zodpovídá za peníze - a to především. Měl by umět nabídnout a prodat zboží, být příjemný, usměvavý, i když zákazník je třeba starý protiva, vrčí a nic se mu nelíbí. Za zboží prodavač zodpovídá /krádeže/. Měl by vědět, co "letí", co a kolik je třeba objednat.

Řidič - netočí jen kolečkem, jak si asi myslíš. Musí znát dopravní předpisy, netíhnout k nadměrnému požívání alkoholu, vyznat se na různých místech. Zodpovídá za svěřené auto, za náklad, případně i za cestující.

Skladník - musí mít přehled, co ve skladu má, co mu dochází, to objednat, doplnit. Musí mu "sednout", co přijal a co vydal. Musí vydat opravdu požadovanou věc, stává se, že když sáhne vedle a pošle do výroby jinou součástku, nastane malér. Pokud si toho nikdo nevšimne včas.

Jsou to lidé, kteří si zaslouží úctu, pokud svou práci dělají svědomitě. Proč tedy o nich píšeš tak pohrdavě? Proč bys nemohl být řidič, prodavač či skladník?

Vypadá to, že bys chtěl být asi ředitelem. A na to, vzhledem ke svým názorům, praxi a mizivým zkušenostem nemáš. Je několik možností:

1/ Po měsíci je ještě málo zkušeností na hodnocení. Po roce uvidíš sám. Zvykneš si a zapracuješ se a bude se Ti to líbit. A že do servisu jezdí stará auta, která je třeba opravit, tomu se jen musím smát. Fungl nové auto z autosalónu tam asi nepřijede. Tos předem nevěděl, že budeš opravovat stará auta? Co jsi čekal?

2/ Udělej si další vzdělání, to se neztratí. Klidně můžeš být z automechanika třeba řezníkem, nebo knihkupcem, pokud se řádně vyučíš.

3/ Zařiď se pro sebe. Ale znamená to hodně peněz a běhání do začátku: mít objekt, mít různé stroje a zařízení, sehnat si šikovné lidi. Sehnat zakázky, vyznat se i v cenách, odhadech, co bude zhruba oprava stát. Vzhledem k Tvé praxi nula nula nic a nechuti v tomto oboru dělat, to ale asi nebude to pravé.

4/ Skončit na pracáku. /na to Tě tipuji nejvíc/.

Zamysli se nad sebou, do života teprve startuješ, něco bys měl překousnout a zvyknout si. Uvidíš, že to půjde. Být automechanikem /šikovným/ není vůbec k zahození. *placni* Jaga.

A dost mě zarazil ten "vystudovaný obor". Na automechanika se dnes studuje? Za nás se kluci na automechanika vyučili. Inu, jiná doba...*ee*

ctenar*

Udělej si další vzdělání, to se neztratí. Klidně můžeš být z automechanika třeba řezníkem, nebo knihkupcem
Pro lidi s maturitou trvá získání vyuč.listu v jiné/... méně než 1 školní rok (stejně dlouho jako poslední šk. rok daného oboru, který je kratší kvůli závěrečkám na konci).

dost mě zarazil ten "vystudovaný obor". Na automechanika se dnes studuje? Za nás se kluci na automechanika vyučili
Je asi ten lepší automechanik, tzv. Autotronic (viz obor č.39). Ten je s maturitou na 4 roky.

Existuje i 2 letá nadstavba (opět č.39) s maturitou pro vyučené automechaniky.


doplněno 11.10.16 08:21:

Počet vloni přijatých do 3-letého učebního oboru automechanik (Mechanik opravář motorových vozidel): 2942

Počet vloni přijatých do 4-letého maturitního oboru Autotronik: 711

 

hodnocení

0x

Najděte si něco, co vás bude bavit. Mnoho lidí dělá mimo svůj vystudovaný obor.


doplněno 10.10.16 23:11:

Znalosti získáte, jen musíte vědět, co vás baví. Nebo se zařiďte pro sebe jako živnostník. Dělat práci, která nebaví, nemá cenu.

iczlinskyexpre
hodnocení

To je mi jasný, to chci ale jak když nemám znalosti? Nechci dělat tzv jednoduchou práci typu prodavač, skladník, řidič...

 

cicko*
hodnocení

0x

Já bych zkusil rejži.

 

hodnocení

0x

Já raději nebudu komentovat *ee*

Ale co to tedy zkusit např. u Auto Kelly? Ne, že byste tam nemusel kmitat, ale přece jen je to jiná práce, rozvážel byste součástky v autě, autodílům rozumíte, pokud budete pracovitý a budete s sebou mrskat, dá se tam vydělat? Alespoň do doby, než si rozmyslíte, co vůbec chcete?


doplněno 11.10.16 07:44:

Možná jste měl jen smůlu na špatnou autodílnu, tady byste získal přehled, jak to funguje i jinde?

 

ctenar*
hodnocení

0x

Teprve jsi začal, takže děláš ty nejjednodušší práce (rozvod zákazníků, převozy aut). Později ti podle schopností začnou svěřovat čím dál náročnější opravy.

Ve zkušební době (typicky první 3 měsíce - viz tvoje prac.smlouva) také můžeš skončit okamžitě (nebo ze dne na den). Zkus vydržet a kdyby tě to opravdu nezačalo bavit nebo sis našel něco lepšího, tak skončit můžeš okamžitě.

Časem se naučíš dělat a oblékat tak, aby ti nebyla zima/horko. Opravdu se vyplatí koupit si pohodlné věci. Budeš v nich trávit 10 hodin denně.

Ten servis se třeba zaměřuje na stará auta (je levný) nebo to je běžný servis a pak vidíš běžná auta (ČR má relativně dost stará auta, protože lidi si nová nemohou dovolit). Nebo děláš v "chudé" oblasti ČR, kde si lidé novější auta nemohou dovolit.

Novější auta by měly přijíždět do autorizovaných servisů na servisní prohlídky v prvních pár letech po koupi, tak si třeba najít práci tam?

Taky servisy tahačů a zvláště jejich autoriz.servisy by měly mít jen nová auta. Firmy prý nedrží tahače starší než asi 5 let. Nevyplatí se jim to. Prodají ho a raději si koupí nový.

Další možnost je jít dělat do Německa, Rakouska nebo Anglie. Tam mají v průměru novější auta, takže i v běžném servisu by měla být novější auta než v běžném servisu v ČR.

 

vanad1*
hodnocení

0x

Tento dotaz kopíruje stav zájmu o řemeslné obory dnešní mládeže. Fyzická práce je v nelibosti, požadavek maximálního platu zase naopak a k tomu managerský post. V servisu jsem ještě nikoho težce makat neviděl.

Do servisu nová auta jezdí jen na prohlídku a praxe se získává na těch starých. To je normální vývoj. Tedy byl to normální vývoj, doposud.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]