Nejste přihlášen/a.
Pravidelně cestou tramvají pozoruji, že když zmáčknu nebo někdo jiný zmáčkne tlačítko na otevírání dveří, to se rozsvítí, čili dveře jsou pro další zastávku připraveny otevřít, přesto tam další lidi šmátrají rukama a těsně před zástávkou nebo výstupem mačkají to rozsvícené tlačítko znova. Když zastaví tramvaj, a dveře se hned neotevírají, tak jsou schopni někteří to rozsvícené tlačítko mačkat pořád dokola. Asi podle hesla čím víckrát to zmáčknu, tím víc a rychleji se dveře otevřou. Kolikrát se mi stane, že se držím tyče kousek u toho svítícího tlačítka a derou se mi tam pod rukou jedinci (občas mi i zavadí o ruku), aby si to rozsvícené tlačítko zmáčkli znova, asi že se ještě víc rozsvítí, nevím. Jednou, když mi zase zavadil někdo o ruku, už jsem to nevydržel a zeptal se, co si jako myslí, že se stane, když to rozsvícené tlačítko znova zmáčkne. Dostalo se mi geniální odpovědi, že chce vystoupit, tak přeci musí zmáčknout tlačítko. To jsou lidi opravdu takoví hlupáci? Je to asi jen taková drobnost, ale vidím to denně, skoro na každé zastávce.
"Kolikrát se mi stane, že se držím tyče kousek u toho svítícího tlačítka a derou se mi tam pod rukou jedinci (občas mi i zavadí o ruku), aby si to rozsvícené tlačítko zmáčkli znova..."
Jestli ono to nebude proto, že svým držením tak blízko tlačítka (že se Vám musí drát pod ruku) to tlačítko zakrýváte a tak není vidět, že už svítí. Hlupák nemusí být vždycky jen ten druhý.
Připusťme eventualitu, že občas se můžu držet opravdu blízko. Jenže Vaši tezi zcela bourá fakt, že i když dotyčný to svítící tlačítko třeba nějakou náhodou ze svého pohledu nevidí, tak když se k němu prodere (většinou bez s dovolením, protože proč se dovolovat, když do někoho může vrazit) a uvidí, že svítí, tak neudělá "aha, ono už to svítí, tak to už to nebudu mačkat jak blbeček znova, protože je to k ničemu mačkat podruhé". Ne, stejně tam tou prackou šmátne a znova si to zmáčkne.
ta vnitřní tlačítka poptávkového otvírání dveří, jak se to nazývá, mají 2 funkce. Jednak znamení řidiči pro zastavení, že chce někdo vystupovat a za druhé dávají signál k otvírání příslušných dveří. Takže když svítí všechna tlačítka u dveří, protože někdo někde jedno z tlačítek zmáčknul, ještě neznamená, že se otevřou všechny dveře. Z hlediska cestujícího, až se Vám stane, že Vám vůz projede Vaší zastávkou a Vy budete muset vystoupit až na další, tak ta tlačítka budete radši, pro jistotu, mačkat vícekrát taky. Nebo třeba taky ne. Buď jak buď, madla u dveří s tlačítky by měla být vyhrazena pro lidi, co chtějí vystupovat. Miluju típky, co tam stojí jak trubky a člověk, který chce vystupovat nebo postoupit dále do vozu se kolem nich musí plazit jak užovka a otírat se o ně, což je často velice odporné. A nejlepší jsou ti, co zakrývají rukou tlačítko, takže není vidět, zda svítí.
Nevím, jak kde, ale v Praze je trochu problém asi v tom, že logika tlačítek a signalizace je jiná v autobusech a jiná v metru a nikde není popsaná.
Zeleně svítící tlačítko v autobuse znamená, že již bylo zmáčknuté a bude se otvírat. Jinak nesvítí.
Zeleně svítící tlačítko v metru znamená, že se neotvírají všechny dveře hromadně, ale jen "zmáčknuté" a že se tlačítko musí zmáčknout. Až tlačítko zeleně blikající signalizuje, že ví o tom, že se tyto dveře mají otevřít. Nesvítící tlačítko říká, že je systém tlačítek vypnutý a otevírají se všechny dveře.
V metru a v autobusech ty kolecka primo na dverich kdyz vidim ze sviti, tak nemackam, ale obcas se mi stane, ze sem zamysleny a sahnu po tom automaticky, bez premysleni, nebo ze to neni hned videt nebo si to zkratka hned neuvedomim, ze uz sviti, vystartuji po nem a i kdyz si to treba na posledni chvili uvedomim, ze uz sviti, tak uz tu ruku clovek zkratka zastavit nestihne.
Tramvaji moc casto nejezdim a pak se mi stava, ze stejnak nevim, jestli svitici cudlik znamena, jestli se dvere otevrou nebo ne, tak to obcas radeji take zmacknu.
Tak jako tak je to jedno a pokud by se dvere treba neotevreli (to uz se mi take stalo, naposled predevcirem u autobusu), tak si alespon muzu rict, ze sem pro to udelal vsechno, co sem v te chvili mohl.
Tak tohle mě taky točí, anebo tramvaj se sotva rozjede ze zastávky a lidi - nejčastěji důchodci s hůlkama už vstávají, přesto budou vystupovat až na té další a pak se tam "bimbají" jako na hrazdě. Pro mě je MHD utrpení, ale co dělat, je to nutnost. Není nad to pracovat v místě bydliště.
Představte si, že takový důchodce s hůlkou je zřejmě méně pohyblivý a že mu cesta ke dveřím může trvat značně déle, než Vám. Proto potřebuje časovou rezervu, aby se mu nestalo, že nestačí vystoupit.
Jestli je pro Vás cesta MHD utrpením, nikdo Vás k ní nenutí. Můžete jít pěšky.
Teda takovéhle starosti a rotschildovi peníze bych chtěl mít!
Nejsem důchodce s hůlkou, ale dělám to taky, protože se mi už párkrát stalo, že jsem to neudělal a pak jsem se zamyslel a přejel. Takže je to preventivní opatření.
Ja se jim nevidim. Tuhle jsem jel nekde MHDeckem a jak jsem zvyklej z vlaku ze vsude zastavi tak jsem sedel a cekal. Ridic u zastavky videl ze u dveri nikdo nestoji, nezastavil a jel dal. A ja sel z dalsi zastavky pesky zpatky.
Vitusi, já bych to neřešila. Moje máma se taky jednou kvůli tomu rozčilovala stejně jako Vy. Je to, myslím, zbytečná starost. Ale jak napsala ra přede mnou. Systém otevírání není všude stejný. Někde se otevírají dveře jen při zmáčknutí, i v metru. Jinde se pokaždý otevřou. Záleží asi na řidiči, jak to nastaví. A lidé nevědí, jak je to nastavený, tak to raději zmáčknou i několikrát. Vždyť nevíte, jaké mají zkušenosti s dveřmi jinde.. Podle toho se chovají. Nebo nepřemýšlejí o tom, tak mačkají tlačítko automaticky. A pak je v Praze spoustu turistů, co tam jedou jen třeba na víkend a ty už vůbec nevědí, jak to otevírání funguje.
Mám dojem, že diskuse na toto téma už tu proběhla. Pokud ne tady, tak jinde
Ano, je to taková drobnost, která se Vás vůbec netýká, ale týká se Vás něco jiného a sice to, že se nemáte držet tyče kousek u toho svítícího tlačítka tak, aby na něj ostatní cestující neviděli s tím, že když chtějí tlačítko zmáčknout, nezbývá jim nic jiného než se snažit dostat se pod Vaši ruku a tudíž se jí i dotknout.
To jsem si dal, že jsem připsal, že se i třeba držím u tyče, ano občas, proboha občas! A jen v tu chvíli když vystupuji, nestojím tam celou jízdu. Ti co mačkají pořád, i když tlačítko v tramavaji svítí, ti mačkači to mačkají furt, ani jim tam nikdo stát nemusí. Neutrhujte se na mě za jednu větu, nevytvářejte si vlastní příběhy a neměňte téma diskuze. To by mě zajímalo, co byste psal(a), kdybych tuhle větu z původního dotazu vynechal. Asi byste nepsal(a) vůbec nic, jelikož nemáte co k tématu říct. A přesně to jste měl(a) udělat. Ne, prostě čím podrobněji se člověk snaží popsat problém, tím je větší pravděpodobnost, že se najde hnidopich, hnidopiši. Kteří se utrhnou na to, co se jim hodí a úplně se odchýlí od tématu diskuze a svůj nesouhlas s autorem vyjádří jízlivým komentářem proti autorovi, kvůli podružnosti, která je mimo jádro hlavního problému v příspěvku. Tady se na něco ptát, tak opravdu jen v holých větách, co nejkratší dotaz a ještě vážit každou větu nebo se radši neptat vůbec. Navíc, když se někam snaží dostat, kde někdo je, tak se tam nestrká prackou přes mrtvoly, ale řekne se pardon, promiňte, s dovolením apod. Napsal jsem jasně, že tento dotaz je drobnost (na okraj), ale ve zdejší poradně se snad každý může zeptat na co chce, kolikrát se tu řeší úplné (...) a nikdo nikoho nenapadá za to, že se na to zeptal nebo zavedl diskuzi. Nechápu, kde berete puvoár (původně jsem chtěl napsat tu nebetyčnou, do nebe volají drzost, ale rozmyslel jsem si to) mě mistrovat, co se mě týká a co ne.
Protože řešíte hlouposti, pardon. Ve skutečnosti ani Vám není nic do toho, že někdo stiskne tlačítko vícekrát.
Ve svém příspěvku reagujete podrážděně na přispěvatele před Vámi (který má z mého hlediska pravdu - i kdybyste u té tyče stál a zacláněl jen občas, překážíte tím svým spolucestujícím více než ti, kteří opakovaně mačkají tlačítka pro vystoupení), proto jsem Vám odpověděla tímto způsobem. Nehledě na to, že, jak tu výše psali, to, že nějaké tlačítko v tramvaji svítí, neznamená, že zrovna je někdo stiskl.
Víte co, mě zas může přijít to, co řešíte Vy v jiných vláknech jako hloupost, pardon.. Ale nenapíšu Vám to, i když si to můžu myslet. Každý dává větší důležitost něčemu jinému. Demokraticky respektuji Vaše priority (které se mi klidně můžou zdát jako úplně poslední nicotné hlouposti), Vy jste taky demokrat, předpokládám, tak respektujte můj dotaz. Nikdo Vás nenutil se sem zapojovat. Někdo se chce pobavit o drobnosti, protože se na nic dalšího ptát nepotřebuje, někdo, třeba jako Vy, chce řešit jistě světově důležitá témata (ale jen z Vašeho pohledu).
Nemáte pravdu s těmi svítícími talčítky u dveří, strašně nemáte pravdu. Už jsem proto nereagoval na Váš první příspěvek úplně nahoře v diskuzi. Mám známého u DP a vím zcela přesně, jak toto funguje. Abstrahujme od toho, že se občas držím u tyče, jako by to v původním dotazu nebylo. Platí na Vás stejné jako na kolegu (kolegyni) výše. Nemáte věcně co říct k jádru dotazu, tak se utrhujete na marginálii a vytváříte si pobočný příběh a pobočnou diskuzi. Tzv. diskuzi v diskuzi. Vytváření košaté s jádrem problému nesouvisející diskuze je dle mého názoru skoro trolling.
Tlačítko je připravené, hezky se mačká...taky mi to maličko vadí. Ale víc mi vadí lidé, kteří přijdou zvenku, tam se postaví a mačkají rozsvícené tlačítko. Přesto, že vidí lidi, připravené vystupovat. Až se dveře otevřou, teprve pak se rozestoupí a nechají z vozu vystoupit. Také maličkost, ale proč jsme natvrdlí?
Protože lidé rádi mačkají tlačítka. Je to velký, tak je to přímo vybízí ke zmáčknutí. A je to zadarmo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.