Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat. Od cca. 22.let ( od roku 2003) trpím vyššími jatermími testy z nejasných důvodů, které byly zjištěny náhodně při vyšetření. V současné době mám hodnoty GGT 11.10. ALP 2,27, ALT 3,26, AST 1,30 a bilirubin 15,0. Ostatní krevní hodnoty v pořádku, včetně obsahu tuku v krvi. Diagnósa je nealkoholická steatohepatitida ( biopticky několikrát ověřeno), dle ultrazvuku lehká fibróza, jinak ztučnění jater. Jaterní testy neustále kolísají a nijak se nelepší k normálnímu stavu. Moje váha je 83 kg, při výšce 180 cm. Alkohol v žádném případě nepiju a nikdy jsem nepil.
Dnes jsem se ptal praktického lékaře, že bych měl zájem o očkování proti chřipce. Ten mi toto očkování nedoporučil s ohledem na možnou zátež na játra, kdy v období cca. prvních 3 týdnů je riziko zatížení jater velmi velké. Doporučil mi, abych se zeptal gastroenterologa či případně alergologa ( léčím se na astma, alergii)
Chci se zeptat, jaký máte názor na očkování proti chřipce v mém případě?
Co mě ohledně jater poradíte? Mám zkusit i čínskou medicínu?
Ve Vašem případě musí poradit a doporučit jen lékař, nemáte žádnou banální nemoc. Já mohu jen napsat názor na očkování, nechala jsem si píchnou očkování proti chřipce kolem před pár léty, bylo to kolem 35. Dodnes vlastně nevím, proč jsem si nechala píchnout, byla to ta největší hloupost, co jsem udělala. V té době jsem aktivně sportovala, tenis, kolo a další sporty, takže jsem nebyla žádná skleníková rostlinka. Po očkování jsem měla během zimy tak hroznou chřipku, teploty, jaké jsem ještě nikdy neměla 39-40, neskutečná bolest všeho a hlavně, to trvalo několik týdnů, než jsem se z toho dostala. A ze svého okolí znám více názoru na očkování - jednou a dost. Ale takový účinek jsem měla já, třeba jsem jedna ze 100. Takže být Vámi, určitě bych to pořádně probrala s doktory, kteří by měli vědět, aby Vám něco neublížilo.