Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Z OSVČ zaměstnancem

Od: seleen odpovědí: 14 změna:

Dobrý den,

pracuji jako OSVČ, platím si každý měsíc sociální, zdravotní a nemocenskou.

Od dalšího měsíce tj. od října budu zaměstnán u firmy na HPP, chtěl bych však mít živnost otevřenou ale už jen jako vedlejšák.

Neporadil by mi někdo jak to udělat? Co je třeba kde nahlásit a v jakém předstihu?

Děkuji pěkně

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

vanad1*
hodnocení

0x

Pokud chcete, aby byla vaše podnikatelská činnost považována za vedlejší, je nutné tuto skutečnost nahlásit na vaší zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení. Tato skutečnost je velmi důležitá pro stanovení výše záloh.

Skutečnosti o vedlejší samostatné výdělečné činnosti musí OSVČ oznámit okresní správě sociálního zabezpečení nejpozději na Přehledu o příjmech a výdajích podaném za kalendářní rok, za který chce být OSVČ považována za OSVČ vykonávající vedlejší SVČ, a doložit nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byl podán přehled za tento kalendářní rok.

seleen
hodnocení

Dobrý den,

moc dobře jsem to nepochopil, bylo by možné to jednodušeji prosím vysvětlit co, kdy a kde mám udělat?

Děkuji mockrát

uska*

Jednoduše - lze si osobně zajít na zdr. pojišťovnu i na sociálku a nahlásit změnu podnikání.

seleen
hodnocení

Dobrý den,

děkuji ano nahlásil jsem to osobně, že přecházím na vedlejší činnost. Zálohy platit nemusím ani na pojišťovně či OSSZ.

Zajímalo by mě, pokud bych si vedlejší činností nevidělal za rok nic nebo částku např. do 20tisíc, kolik bych musel navíc odvést na pojišťovnu a OSSZ?

Jedná se mi zda to budou stokoruny, či třeba ticíce koruny?

Děkuji pěkně

vanad1*

Pokud si nic nevyděláte, nemusíte nic nosit. Daňové přiznání udělají ve firmě. To se poradíte s účetní. Pokud si takto nevyděláte ani 5000 měsíčně, raději živnost pozastavte pak se uvidí. Nakonec by jste spadnul do EET a proč utrácet peníze za pasáka stát?

seleen