Vrácení zboží z eshopu z důvodu vady

Od: Datum: 02.09.16 08:41 odpovědí: 7 změna: 02.09.16 12:08

Zdravím,

zajímalo by mě, jak je to s vrácením zboží koupeného v eshopu, pokud má vadu. Normálně má člověk 14 dní na vrácení zboží bez udání důvodů. Je možné ho stejně tak vrátit z důvodu vady? Protože neříci o vadě a vrátit zboží by znamenalo, že černého Petra pak dostane jiný zákazník, takže samozřejmě chci vrátit zboží s udáním tohoto důvodu. Jaká je pak právní situace, stále je nárok na vrácení zboží? Protože v zákoně se tuším píše něco o nepoužitém zboží bez vady. Jenže to zboží s vadou přišlo (vadná interní nevýměnná baterie u autokamery, nic co by šlo způsobit např. při přepravě).


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.09.16 09:26
avatar

V tomto případě se tomu říká reklamace. Podle okolností máte nárok na výměnu, opravu nebo vrácení peněz.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.09.16 10:14

Jakých okolností? Mně právě zajímá, jestli i takto mám zákonné právo na výměnu zboží, či vrácení peněz, nebo mi může vnutit reklamaci s měsíční čekací dobou, či čekání ne nějaký posudek servisu. Protože to vše znamená opakovanou otravnou návštěvu a stav, že zákazník nemá ani zboží ani peníze.

Datum: 02.09.16 11:19
avatar

Třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace je ze zákona, to není vynucování.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.16 11:46

Já se chtěl ujistit, že je to opravdu tak, že když zboží někdo nechce z rozmaru, může ho vrátit do 14 dnů bez udání důvodů, kdežto když mi prodejce dodá vadné zboží,tak jsem na tom vlastně hůř.

Byl jsem v obchodě několikrát svědkem, že prodavač byl nešťastný z toho, že se na vadu přišlo ještě při předvádění výrobku a nemohlo to tak jít klasickým kolečkem zákazník - reklamace. Nevím, jak to funguje pro prodejce, jak ten musí řešit vadné zboží.

Datum: 02.09.16 12:08

Prodejce podnikatel své reklamace řeší jak nejlépe může a co mu umožní jeho dodavatelé.

Já třeba beru i zboží(jako podnikatel) , na které nedostávám prakticky vůbec žádnou záruku. Takže když to pak reklamuje zákazník, tak vše platím z vlastní kapsy a dám mu nový kus. Ten vadný letí do popelnice.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.16 09:44
avatar

Určitě reklamovat a požadovat výměnu zboží. Když jim pošlete věc zpět jako vratku bez udání důvodů, mohou přijít na to že je vadná a nařknout Vás, že jste zboží poškodil. (příklad).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.09.16 10:39

To ,že má výrobek vadu ,nemůže být kladeno k tíži kupujícího a omezovat ho na jeho právech odstoupit od kupní smlouvy.

A jak to dělám já. Protože nechci již opravovaný výrobek, kde se nefungující část vymění třeba za použitou a ještě čekat několik týdnů, tak vždy odstupuji od smlouvy. Tam i uvedu, že výrobek měl již při převzetí takové a takové vady.

Následně objednávám nový kus.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.