Vyživovací povinnost

Od: Datum: 28.08.16 11:18 odpovědí: 9 změna: 28.08.16 21:29

Ahoj,

Jsem ještě student a tak nestíhám vše, potřeboval bych aby na mě matka platila výživné. Po pátrání na internetu jsem se dozvěděl, že na něj nárok mám a další.. Ale nikde jsem nenašel kde a jak zažádat o výživné? Pokud by mě někdo poradil, byl bych moc vděčný.

Děkuji

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: uska®
Datum: 28.08.16 11:23

Kdyý se nedohodnete, tak zažádat o výživné musíš na soud.

Ohodnoceno: 0x

Od: thomas95
Datum: 28.08.16 11:46

Tam je nějáký formulář či něco podobného? Omlouvám se, v tomto jsem opravdu neznalý

Od: vanad1
Datum: 28.08.16 11:52

Jakou školu děláte, a kdo vám platil výživné doteď?

Od: thomas95
Datum: 28.08.16 12:09

VŠ, doteď mi jej neplatil nikdo (Matka se o mě svým způsobem starala..)

Datum: 28.08.16 12:26
Proc pouze matka? Otec též. ..

Datum: 28.08.16 14:08

A není na čase začít se starat sám? Brigády atd.? Je to naprosto běžné.

Datum: 28.08.16 14:32

Záleží, jestli jsou Vaši rodiče rozvedeni.

Pokud se připravujete studiem na budoucí povolání, tak Vás jeden z rodičů má ve vlastní péči, zodpovídá za Vás

a druhý přispívá měsíčními platbami /finančně/. Říká se tomu výživné, nebo-li alimenty.

Pokud jste ve střídavé péči, to je potom podle dohody a soudů.

Pokud jste již zletilý a odstěhoval se od rodičů, žijete sám /nebo se spolubydlícími/, tak byste měl dostávat i přídavky na dítě, a výše zmíněné přiměřené výživné. Je lepší se vždy dohodnout na dobrovolném příspěvku, než to honit přes soudy. Ty rodinné vztahy se naruší. Pokud Vám matka chce poskytnout bydlení, ale Vy jste se rozhodl bydlet sám od sebe jinde, a matka nechce přispět, tak opravdu byste musel zažádat - pokud jste zletilý tak již opravdu sám.