Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pracák před nástupem na mateřskou

Od: lulala odpovědí: 1 změna:

Dobrý den, pracuji jako OSVČ a jsem těhotná. Dostatečnou dobu si platím nemocenské, abych měla nárok na mateřskou dovolenou. Na tu bych měla nastoupit koncem prosince, ale v tomto období již nemám tak vysoké výdělky, protože spousta lidí nemá o moji práci v době Vánoc zájem. Nevíte, jestli je možné přihlásit se na pracák, aniž by mi odebrali nárok na mateřskou? Šlo by o cca jeden měsíc před nástupem na mateřskou dovolenou, kdy se mi nevyplatí platit zálohy na sociální a zdravotní pojištění, protože moje výdělky jsou nízké. A ještě by mě zajímala jedna věc, začala jsem mít nějaké zdravotní problémy, platím si nejvyšší možné nemocenské, cca 150 Kč měsíčně. Pokud by mi moje zdraví nedovolilo pracovat, je možné se přihlásit na pracák, abych překlenula dobu, než nastoupím na mateřskou? Nebo jak je možné toto vyřešit? Děkuji za odpověď.

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

0x

"Pokud by mi moje zdraví nedovolilo pracovat, je možné se přihlásit na pracák, abych překlenula dobu, než nastoupím na mateřskou? Nebo jak je možné toto vyřešit?"

Registrace na úřadu práce neslouží k "překlenutí období, v němž kvůli zdravotním problémům nemůžete pracovat". Má smysl pouze pro ty, kdo mohou třeba hned druhý den nastoupit do zprostředkovaného zaměstnání.

Určitě nedoporučuji použít registraci na ÚP k "překlenutí" nějaké doby v případě, že se nemíníte nechat zaměstnat. Šlo by o podvod. Pokud by Vám zdraví nedovolilo pracovat, neměl by Vás ÚP správně ani zaevidovat.

Řešení?

Nemocenské. Na základě účasti na nemocenském pojištění OSVČ máte v případě nemoci od 15. dne nemoci nárok na nemocenské. Z nemocenské pak můžete plynule přejít na PPM.