Nejste přihlášen/a.
Ahoj, vim, že to je takový blbý.. Připadám si, že sockuju. Ale, pro mě každá koruna dobrá, páč bych rád dostudoval.
Chtěl jsem se zeptat, kde se dá najít, na jaké příspěvky apd. mám nárok? Jsem student VŠ, jeden z rodičů mi zemřel, druhý se o mne nestará a po neschodách jsem se musel odstěhovat. (Aktuálně pobírám sirotčí důchod 6400/měs.). Musí na mne druhý rodič platit třeba výživné? V těchto věcech se bohužel moc nevyznám..
Díky za radu
uska: od kdy platí student zdravotní pojištění? pokud vím, tím, že je studentem, tak to platí škola (možná to platí někdo jiný, třeba ministerstvo apod. ale to už je slovíčkaření), prostě student ho neplatí, mě to nestrhávali a když ano, tak mi to pak zase vrátili
Ale kuš repkine. Škola za nikoho pojištění neplatí atd.
K otázce - počkejte, vydržte, jsou tu holky odbornice, ti vám poradí. Jen z praxe - pokud budete soudně požadovat výživné, na které máte nárok, musíte zdůvodnit proč si nepřivyděláváte brigádami, což je u VŠ zcela běžné.
Já si přivydělávám, ale není to moc. Musím daleko dojíždět ( Nájem mě tu vychází daleko levněji, než u školy. I být tam a mít brigádu "po ruce" bude to kvůli vysokýmu nájmu těžký utáhnout...)
Lidi, co to píšete za nesmysli :D , vy si tu pletete DPH, s daní z příjmu, a plateb zdravotního, sociálního, nemocenského pojištění.
Nejlépe a nejblíže se trefil "repkin", to je fakt zarážející, to jste jako studenti nepracovali?