Reklamace zboží - 30 dní

Od: Datum: 15.07.16 17:35 odpovědí: 6 změna: 16.07.16 10:32

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak funguje reklamace zboží - byl jsem dát do obchodu zboží za 10 000 na opravu prasklého plexi a to bylo 17.6 a dnes jsem se byl zeptat a že ještě nemají info ze serivisu a že mám počkat na sms nebo na zavolání ze servisu.

A já se ptám

-30 dní znamená že 30. den tedy neděle 17.7 musím zboží dostat na prodejně nebo dostanu peníze zpátky.

- počítá se neděle( i když prodejna kde jsem zboží koupil má otevřeno 7 dní v týdnu) nebo se to dává na pracovní dny tudíž nejpozději 18.7 což je pondělí.

- za těch 30 dní musím mít svoje zboží připravené na prodejně k vyzvednutí anebo stačí pouze telefonát 29. den ze servisu že je všechno opraveno a posílají zboží na prodejnu na vyzvednutí - což může být třeba i týden.

- někde jsem slyšel že reklamované zboží došlo 35 na prodejnu ale v papírech bylo napsáno že oprava byla provedena 20. den a v ten den se to odesílalo na prodejnu

Nebo mám takový pocit že zboží na reklamacích se záměrně vrací vždy na poslední možnou aby si to příště zákazník rozmyslel a koupil to znovu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.07.16 17:54
avatar

Vychází-li konec lhůty k vyřízení reklamace na víkend nebo svátek, posunuje se samozřejmě na nejbližší následující pracovní den. A jestli se nemýlím, začíná lhůta běžet až dnem po předání...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kamil22
Datum: 15.07.16 19:48

ta lhůta začíná běžet až prodejce pošle zařízení do servisu tedy?

Datum: 15.07.16 18:36
avatar

Prasklé plexi bylo uznáno jako oprávněná reklamace? No budiž. Já v tvém dotazu cítím, že se snažíš cosi vyspekulovat a zbytečně průběh reklamace pitváš. Pokud ti jde skutečně o vyřízení a uzavření reklamace, tak tam v úterý zajdi a vyřiď to. Buď dostaneš opravené zboží nebo můžeš odstoupit od kupní smlouvy. Jakékoli spekulace a počítání času téměř na hodiny jsou zbytečné.


doplněno 15.07.16 19:42:

Lhůta 30 dní platí pro reklamaci. Pokud bylo jako reklamace přijato, uznáno a ve lhůtě nevyřízeno, tak máš nárok na vrácení peněz.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kamil22
Datum: 15.07.16 19:26

tak jedná se o helmu na moto - a to jsem ji měl jenom za měsíc jedenkrát na hlavě a jak jsem měl mít první jízdy tak mě v ruce zůstala packa od zavírání plexi ( no jelikož si to v krámě zkouší helmu veřejně každý a někdo tam něco načne tak já si to po něm koupím a i když vizuálně je v pohodě tak očividně nemusí být. A ne, nikde mě to nespadlo nebo tak. Jak to vypadá či to budou opravovat / měnit / nebo se vymluví na špatné zacházení - v tom případě znalecký posudek nikdo neví. Jde mě spíše o to, teda jestli nastane ta situace tak odstoupit od smluvy

Takže jestli to chápu dobře tak když tam dojdu v pondělí v 8:00 a nebudou mít helmu s vyjádřením servisu tak mohu ihned na místě odstoupit od smlouvy i když budu mít např. v sobotu telefonát ze servisu kde mi zavolají rozhodnutí?

Jako nechci nic říkat ale proč si jako zákazník nechat kálet na hlavu když jsou dané zákony.

Datum: 15.07.16 21:23
avatar

17. VI. jste helmu předal, lkůta podle mne začala běžet 18. VI. a skončí 18. VII. Ovšem nikoliv v 8.00, podle mne budete muset počkat až do konce provozní/otvírací doby. Jak Vám radil Ládin, stačí tam jít až v úterý ráno...


doplněno 15.07.16 21:31:

Já se těch překlepů snad nezbavím:

... lhůta začala ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rora®
Datum: 16.07.16 10:32

Kopíruju ze stránek SOS, je to info dle NOZ: Doba vyřízení reklamace: Prodejce má o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Pokud je to potřeba, může před rozhodnutím zboží posílat na odborné posouzení, ale na vyřízení má vždy maximálně 30 kalendářních dní. V této lhůtě musí být spotřebitel vyrozuměn o způsobu vyřízení reklamace – protokol o reklamaci musí být písemný a musí mj. obsahovat způsobu vyřízení reklamace a v případě jejího zamítnutí také odůvodnění. Reklamace se považuje za vyřízenou v okamžiku, kdy o tom prodejce prokazatelným způsobem spotřebitele informuje

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.