Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
moc se omlouvám pokud se dotazuji na špatném místě. Pročetl jsem si v podobné poradně rovnou stovku příspěvků, ani v jednom však neřešili podobný problém. Asi před dvěmi měsíci jsem půjčil svému tehdy dobrému známému částku 5000kč. Vím, nejedná se o mnoho, ale vzhledem k tomu, že jsem student s minimálními příjmy, není to pro mě zanedbatelné. Dnes už vím, jaká byla blbost nesepisovat ani žádnou smlouvu. Před třemi dny jsem ho kontaktoval s tím, že peníze potřebuji. Do poslední chvíle spolupracoval, pak přestal úplně komunikovat. Osobní kontakt možný není. Jedinné důkazy jsou zprávy v internetovém portále, přes který jsem ho opět kontaktoval a nahraný hovor, ve kterých s dlužnou částkou souhlasí a slibuje splacení.
Předpokládám, že žádné právní možnosti nemám, můžu zkusit jen "zastrašování". Dočetl jsem se, že bych mu mohl poslat dopis s hlavičkou advokátní kanceláře. Co v takovém dopise může být a co naopak nesmí, abych neporušoval zákon? Dále mě napadlo vytvořit jednoduchou stránku se všemi získanými materiály a zajistit, aby se dostala k jeho přátelům..
prosím poraďte
Jakube, já bych mu zkusila poslat ještě jednu upomínku. Nazvěte to 2. upomínka - pokus o smír. Stanovte mu konkrétní datum splátky - řekněme do sedmi kalendářních dnů a také místo předání dlužné částky, např. Vaše adresa. A oznamte mu, že v případě, když půjčku neuhradí, podáte na něj trestní oznámení za podvod a celou záležitost předáte advokátní kanceláři k dalšímu řízení. Napište to stroze právnickou mluvou, aby to budilo dojem, že Vám někdo znění upomínky nadiktoval. To znamená, že i když to bude internetová zpráva, napište tam přesnou jeho adresu, nezapoměňte na datum a Vaši adresu nakonec. Prostě ve formě úředního dopisu. Žádné kamarádské oslovení nebo poznámky. Možná by nebylo marné vyzvat ho, aby potvrdil přijetí upomínky. No a uvidíte, jestli to s ním hne nebo ne. Možná, že někdo poradí ještě něco lepšího. Držím palce a dejte vědět, jak to dopadlo.