Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Uplatnění odpočtu DPH před registrací

Od: michalz odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,zakládáme s.r.o a již máme přiděleno IČ. Neprovedl jsem ještě registraci na FÚ (ani k DPH ani k dani z příjmů - lhůta je až 30 dní, takže mám čas) a nemám ještě založený bankovní účet. Již bych ovšem potřeboval nakupovat nějaké vybavení a služby. Chci se zeptat, jestli mohu za tyto věci platit hotově případně ze svého osobního běžného účtu (aby to nemělo vliv na případné uplatnění odpočtu) - anebo je potřeba vyčkat na založení firemního účtu a z něj pak vše hradit?Dále bych se rád zeptal, jestli v případě, kdy se plátcem DPH stává firma hned od založení, může uplatnit odpočet DPH i ze zřizovacích výdajů (sídlo firmy apod.) a také ze služeb, pokud k jejich zdanitelnému plnění došlo ještě před reálnou registrací k DPH..DěkujiMichal

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mytrix*
hodnocení

0x

Lze až 12 měsíců zpětně. Viz portal.pohoda.cz/...

Nicméně neberte to jako samozřejmost. Finanční úřady v poslední době velmi pečlivě posuzují důvody k registraci k DPH a není to jen o tom, že vyplníte formulář a budete plátcem. Vyžadují doložení důvodů, někdy chtěli dokonce vidět i podnikatelský plán atd. Dříve jako důvod stačilo uvést, že poskytujete služby/zboží plátcům DPH, nicméně co mám informací, tak to některým úřadům již jako důvod nepostačuje.

JInak nevím proč řešíte bankovní účet, v pondělí zajdete do banky, založíte a máte ho hned.


doplněno 10.07.16 12:53:

To také není důvod být plátcem DPH, ale můžete to zkusit pokud o to stojíte. Každopádně právě pro tyto případy byl zaveden institut "Osoba identifikovaná k DPH"viz. jakpodnikat.cz/...

Zjednodušeně řečeno se jako plátce chováte pouze v zahraničí, v ČR zůstáváte naplátcem.

xy

Ten zpětný odpočet se ale netýká všeho, pouze obchodního majetku, drobného majetku a zásob. Služby ne.

michalz
hodnocení

Vím, že se týká jen majetku, zásob apod. a to 12 měsíců před datem registrace. Předpokládám ovšem, že toto ustanovení se týká především subjektů, které již podnikají a po určité době jim vznikne povinnost (či potřeba) změnit své neplátcovství na plátcovství DPH. Proto se ptám, jestli v případě, kdy se firma stává plátcem DPH hned při založení je možné zahrnout i plnění, která spadají do zřizovacích nákladů, případně služby před reálným datem registrace (např. firma založena 8. 7., návštěva FÚ o dva týdny později a plátcem DPH jsem již od 8. 7. nebo až od 22. 7. po registraci k DPH?)

Jinak plátcem DPH se firma pravděpodobně stát musí. Budeme kupovat zboží z jiného členského státu EU a to - jak jsem pochopil - z nás činí plátce DPH.

A proč řeším účet? V bance jsem byl již v pátek, ale byl problém s tím, že ačkoliv jsem měl k dispozici výpis z OR, tak jsem účet založit nemohl, protože naše IČ ještě nevyskočilo v obchodním restříku online. Následující týden se do banky nedostanu, takže až další pondělí a to je docela dlouho. Rád bych tedy mezidobí nějak smysluplně využil.

xy

plátcem se stáváte datem registrace. Pro odborné dotazy bych velmi doporučila diskusi na serveru bussiness.center

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]