Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Živnostenský list - student

Od: barru* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

jsem studentka a uvažuji o brigádě, ke které bych potřebovala živnostenský list (šlo by o živnost volnou). Za jeho vydání pro studenty je platba 1000Kč, jaké další platby bych musela dále platit? (sociální, zdravotní, daně..apod)? předpokládám, že v prvním roce bych si nevydělávala více než 7 000 Kč měsíčně..

A ještě jak je to s vedením účetnictví? Našla jsem, že mohu výdaje uplatňovat paušální částkou (tj.stačí vést jen evidenci příjmů) nebo výdaje ve skutečné výši...To záleží na mě, co si vyberu, nebo to souvisí nějak s výší přivýdělku...prostě to potřebuji ten rozdíl mezi tím nějak polopaticky vysvětlit :)

děkuju moc!

Barča

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

pu®
hodnocení

4x

Ahoj Barči,

já se domnívám, a doufám, že mi to místní zběhlí právníci potvrdí, že ať jsi student nebo ne, povinnosti vyplývající z vlastnictví ŽL jsou pro všechny stejné. Jde o to, že jako za studenta za tebe zdravotní i sociální pojištění platí škola, resp. stát. To znamená, že tyto poplatky se tě netýkají. Na konci roku musíš vykázat příjem, ať máš ŽL nebo ne - a pokud bude vysoký, zaplatila bys daň. To, co píšeš, na daň nebude. No a ano, výdaje lze vykazovat paušálně, procenta se liší podle druhu živnosti - od 40 do 60. Najdi to, co se tě týká, v tabulce na této stránce: finance.cz/... (výše paušálních výdajů). Podle mě se nevyplatí při takovémto výdělku vykazovat výdaje reálné, zjednoduš si práci ;) Hodně štěstí v podnikání :)

dusatka*

Pozor. Za studenta platí zdravotní pojištění sice stát, ale to ho nijak nezbavuje povinnosti odvádět zdravotní a sociální pojištění z výdělečné činnosti. Jako student má tu výhodu, že jde o tzv. činnost vedlejší, a proto nebudou platit minimální hranice a za určitých okolností nemusí sociální pojištění hradit vůbec (zdravotní vždy, pokud nebude ve ztrátě.