ČP-doruč. balíků jinam bez mého vědomí

Od: Datum: 01.07.16 12:22 odpovědí: 5 změna: 01.07.16 15:56

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o Váš názor a radu, jak postupovat, případně Vaše zkušenosti. V poslední době mám problémy s doručováním balíků prostřednictvím České pošty. Již dlouhou dobu nakupuji převážně na internetu a až na pár výjimek, kdy dali balík někomu ze sousedů bez mého vědomí, jsem s ČP neměla potíže. Bohužel však poslední dobou si z nějakého důvodu doručovatelka a nyní i doručovatel si usmyslili, že aniž by u mě doma udělali pokus o doručení (min. 2x jsem byla doma až na cca 20 min celý den a nikdo nezvonil), tak balík rovnou odvezli tátovi do práce. Vůbec netuším, jak se dozvěděli, že zrovna na tom daném místě můj otec pracuje. Dokonce jsem kvůli tomu dávala na internetu v jejich aplikaci u jedné zásilky i požadavek, že si balík převezme výhradně ten, kdo se bude zdržovat v mém bytě, jelikož jsem zásilku již dopředu platila z účtu a navíc tam byl i dárek pro mamku, takže jsem nechtěla, aby se o tom dopředu dozvěděla a aby to nedávali nikomu cizímu, když už je to zaplacené. Doma jsem byla, jen na cca 15 min jsem si musela odskočit, ale telefon jsem pro případ měla u sebe. Chvátala jsem domů a stále čekala, kdy pošta přijede, ve schránce totiž žádný papírek o nezastižení nebyl. Když uběhl časový interval, kdy má být doručena (8-16 h), tak už jsem začala mít podezření, že to skončilo zas někde jinde bez mého svolení a vědomí. A samozřejmě, že to tak bylo. Druhý den mi táta volá, že u něj v práci mám balík a ať si pro něj přijdu, že mu tam ta krabice překáží. Takže ačkoli jsem dávala požadavek, že to převezmou jen v mém bytě, doručila to k němu do práce, ačkoli v ten den nebyl v práci otec ani chvíli! Prostě to tam nechala u nějaké jeho kolegyně. To mě tedy dost vytočilo. Na internetu jsem jim hodnotila doručení zásilky, že nejsem spokojená a popsala jsem jim to tam podobně jako teď tady. Při dalším balíku jsem pro jistotu dávala požadavek, že balík chci rovnou na poštu a že tu úložní dobu chci prodloužit, jelikož jsem na to v té době neměla peníze. A ono zas, jako bych nic nedávala. Zas mu to chtěli šoupnout do práce, jenže tam neměl peníze, tak to musel odvézt na poštu (tentokrát to nebyla ta paní, ale nějaký pán - takže nevím, jak zas on se dozvěděl o jeho adrese, sice tam vozí občas něco i té firmě jako takové, ale to přeci neznamená, že to automaticky bude dávat tam). Něco podobného se mi stalo asi ještě 2x či 3x, v těchto případech to však otec převzal. Vadí mi to jak z toho principu, tak kvůli tomu, že mi už 2x málem zkazili překvapení, tak i kvůli tomu, že pak mám výslech, co jsem si zas objednala (jedná se většinou o oblečení apod.) a jak to, že nejsem schopná se s ním domluvit. Ale jak mám, když číslo na doručovatele mi není nikdy známo a na internetu se to snažím včas navolit. Taky mi to vadí kvůli tomu, že u něj v práci jsou s prominutím slabě řečeno drbny apod. A všeobecně nechci, aby někdo cizí věděl, co si jak často objednávám a za kolik. Jsem už plnoletá a většinu si platím ze svého. Říkala jsem tátovi, aby to nebral, ale zatím neúspěšně. Už jsem z toho tak vytočená, že bych si nejradši stěžovala, aby už s tím laskavě přestali. Nevím ale, zda to není přehnané... Já nejsem nijak konfliktní člověk, který by si leckde na něco stěžoval, ale tohle mi prostě vadí. Na místní poště to asi nemá cenu řešit, jelikož to vozí rovnou z depa z většího města. Nevím, co se najednou stalo, že to takhle začla dělat (i si to na ten balík tužkou napsal - tu adresu na tátovo práci). Přeci neznamená, když nejsem třeba 2x za sebou k zastižení, že to pak automaticky, i když si dám výše uvedené požadavky, budou doručovat tam? Za chvíli se dozví, že u nás v městečku bydlí i babi s dědou se stejným příjmením, nebo zjistí, kde pracuje mamka, a budou to doručovat tam? A to si ještě ta doručovatelka prý tátovi povzdechla či stěžovala, že kvůli mě má malé prémie a že jí mobil nezvedám. Ale to, že mi volala pouze v 1 doruč. pokus...a že z celé bytovky jsem doma nejčastěji já, tak ani to asi nestačí. Vždyť mě tam zastihli víckrät, kdyby rozdělila doručování na ty, kdy mě zastihli a na kdy ne, tak převažuje to zastižení...

Jaký názor na to máte Vy a má cenu si stěžovat? Stalo se Vám něco podobného? Některé obchody bohužel nedávají na výběr a automaticky zasílají balık do ruky a jen ČP. Vždy jsem měla radši ČP, ale teď...kdyby mě aspoň informovali, komu to kde dali, když už nic.

Děkuji za strávený čas a rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.07.16 12:28
avatar

Ta poštovní doručovatelka má svého nadřízeného. Stěžujte si u vedoucího pošty.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 01.07.16 12:41
avatar

Doručovatel musí učinit pokus na místě dodání. Že máte mít ve schránce upozornění na ,,Náhradní doručení zásilky,, asi víte. Takže těch chyb je u Vás neustále dost. Toto je stará bolest doručování. Chce to neustále chodit na poštu, stěžovat si vedoucímu, pod kterého spadá Váš doručovatel. Pokud nebude pracovník doručující balíky schopen u Vás zazvonit, ale hned doručovat jinam, tak si vyplňte lístek ,,vyloučení souseda - sousedů a rodinných příslušníků,, + pracoviště otce. Jakmile jste delší dobu nespokojena a na Vaše stížnosti není brán zřetel, řekněte jasně nadřízenému, že ještě jeden špatně proveden pokus o doručení, tak píšete stížnost na kontrolní úřad - Telekomunikační úřad, pod který pošta spadá. I kdyby jste napsala písemnou stížnost přímo na Depo, nebo jak se u Vás doručuje, tak i tyto stížnosti se evidují a musí to jít přes Telekomunikační úřad. A potom následují pokuty, strhávání peněz a to by v tom byl čert, aby u Vás nezvonili.

.

Požádejte, aby si doručovatelé jak balíkoví, tak listovní, Váš požadavek napsali do pochodníku a dodržovali jej. Též požádejte, aby tyto nepravidelnosti probrali i s brigádníky, kteří budou zastupovat stálé pracovníky. Věřím, že budete spokojená.

Ohodnoceno: 5x
 
Datum: 01.07.16 12:55

Ano, má smysl si stěžovat. Můžete začít na vaší poště, ale tam by mohla být tendence problém zametat pod koberec. Prosto spíše doporučuji buď oblastní ředitelství nebo použijte kontakty na call centrum ČP či jeho e-mail. Můžete uvést i čísla zásilek, se kterými byl problém a nechat sjednat nápravu u konkrétních viníků. Osobně mám s tímto pozitivní zkušenost.

Ohodnoceno: 4x
 
Od: uska®
Datum: 01.07.16 15:25

Jste plnoletá, tak si prvně udělejte pořádek s otcem. Když balík nepřevezme, musí ČP k vám dojet a doručit balík nebo vhodit oznámení do schránky.

Nebo si nechte zasílat balíky na poštu a máte to vyřešené.

Zároveň zavolejte minimálně vedoucímu do DEPA a zeptej se ho na důvod doručení na jinou adresu.

Také můžete podat písemnou stížnost.

(Všechno je o lidech, nemusí být vadný systém).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.07.16 15:56
avatar

Tazatelka sice nepíše, kde pracuje otec, ale předpokládám, že to nebude přímo v sousedství, ale dál.

Pošta totiž nemůže náhradně doručovat zásilku někam přes čtyři ulice, ale jenom do přímého sousedství. To by se mohlo chápat u rodinného domku po levé-pravé straně, naproti. V paneláku byty na patře.

Vždy je dobré mít na paměti, že pošťák se ptá, jestli je dotyčný ochoten zásilku převzít, jestli jsou vztahy dobré. Já jsem tedy takhle ptala a za chvíli máte svůj rajon zmapovaný a víte, že třeba tamhle je dům, kde pro celý barák /činžák/ bere zásilky důchodkyně, co je celý den doma a dům je jako jedna velká rodina. Tam kde je nějaká pochybnost, tak se pokus o náhradní doručení neprovádí, proč si komplikovat život. Jednou to uděláte a příště se třeba potkáte s adresátem u schránek, zeptáte se, jestli nebyl problém a ten dotyčný řekne, jestli to vyhovuje, je nadšený, že nemusí na poštu, anebo naopak, že můžu zazvonit na kamarádku v patře pod jejím bytě, že si to ještě spolu domluví a bude to ke vší spokojenosti. Je dobré mít kontrolu a vazbu z obou stran.

Správně měl otec odmítnout, že nejsou s dcerou domluveni, ale někdy je člověk vstřícný a chce vyhovět. I když někdy chodí balíky, pošta nevyžádaná, tak někdy pozor.

Usko, je to tak, záleží na lidech, na komunikaci, a i ten systém, jak je nastaven, jaké má zákazník možnosti, aby o nich věděl a využil je.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.