Reklamace 2x zaúčtované transakce

Od: Datum: 03.06.16 17:06 odpovědí: 15 změna: 05.06.16 00:40

Ahoj, prosím o radu. Minulý týden jsme kupovali nové spotřebiče do kuchyně a já platil kartou. Částka téměř 60 tisíc Kč. Transakce se zaúčtovala 2x, takže se mi z ůčtu strhlo skoro 120 tisíc místo 60ti. Samozřejmě šel zůstatek na účtu do mínusu a kdybych neměl notifikace o pohybech na účtu přes sms a ještě týž den si nepřevedl na běžný účet veškerý zbytek peněz ze spořícího, tak jsem v mínusu a začali by mi ještě účtovat 25% úrok za záporný zůstatek, šmejdi!

Reklamoval jsem samozřejmě transakci osobně v bance a bylo mi sděleno, že se reklamací budou zabývat a dle podmínek spol. VISA tato reklamace může trvat až 180 dnů za což se předem omlouvají.

V srpnu jedeme na dovolenou k moři a těch 60 tisíc co strhli navíc nám rozhodně bude chybět. Máme zaplacenou zálohu 10 tisíc, doplatek do konce června je 50 tisíc. A na ten kvůli blokaci nebudu mít (pokud ovšem nevyřeší žádost rychleji), takže buď nebude dovolená a propadne 10 tisíc zálohy nebo si budu muset vzít ca 30 tisíc Kč půjčku.

Je možné když mají bordel v bance, u karetní společnosti nebo u obchodníka po někom požadovat nějakou náhradu škody (aspoň třeba případné úroky když budu nucen vzít si půjčku na dovolenou)? Banka to odmítá dále řešit, že mám počkat jak dopadne řízení. Chápal bych to u částky v řádu stovek korun, ale když jde o takovouhle sumu tak to je opravdu odporné jednání. Byl jsem už i u toho obchodníka, kde jsem platil. Prý si to mám vyřešit s bankou, že oni nemůžou nic. Vážně nevím co s tím. Nic o až 180 dnech reklamace platby ve smlouvě k účtu není, ale asi se jedná o podmínky se kterými se souhlasí při používání karty.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 03.06.16 18:42
avatar
Nejsem právník, ale není to reklamace, jako každá jiná? Tzn 30 dní?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 19:39
avatar

Já myslím libore, že tazatel nereklamuje spotřebiče, ale firma se chová nesolidně, nechce vrátit platbu navíc a tím splnila podmínku pro žalobu na nezákonné obohacení. Podala bych na firmu trestní oznámení, pokud mi banka sdělí, že peníze nejsou v bance, ale v té firmě.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hennessy
Datum: 03.06.16 19:49
Jaký trestný čin při současných informacích v tom spatřujete?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 20:18
avatar

henesy tazatel píše, že chtěl peníze vrátit po té firmě, ale oni mu řekli, že je to věc banky...pokud ale udělal chybu tazatel, tak to věc banky není a firma musí peníze vrátit.


doplněno 03.06.16 22:39:

Fakt je ale, že banka mohla zaznamenat dvojitou stejnou platbu a druhou platbu mohla zablokovat z tohoto důvodu. Proto obchodník odkazuje na banku, jak správně píše izvéz. Protože peníze jsou v bance, u něj ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hennessy
Datum: 03.06.16 19:35
Obchodník obdržel 60k nebo jen 30?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 19:36
avatar

Byla platba 2x Vaše vina,nebo chyba banky? To je dost důležité. Píšete, že to strhla 2x, ale co když jste 2x poslal příkaz k proplacení?

Rozumím tomu tak, že jestli jste peníze poslal Vy 2 x, například dodavateli spotřebičů a on Vám tu platbu navíc nevrátil, jde podle zákona o nezákonné obohacení a Vy na něj musíte podat trestní oznámení, že peníze ihned nevrátil.
Na základě toho jej policie vyzve, aby přeplacenou částku vrátil. Vy to ale můžete udělat už ted, že firmu vyzvete k vrácení přeplacené částky, která jim nenáležela.

Pokud to byla chyba banky, musí je vyzvat ona k vrácení. V každém případě nechápu, co by na tom mělo trvat tak dlouho...s Vašimi penězi bude nakládat člověk či firma neprávem a tak bych bance nedala pokoj a pokusila bych se zjistit více o jejich postupu. Nebo si ponechali tak dlouhou lhůtu, že bude mít banka do září dovolenou?

A vy přece znáte příjemce, tak ho zkuste vyzvat ke vrácení, možná raději přes policii, ono je nutné vědět, jak k tomu došlo. Pokud firma obdržela 2x stejnou platbu a peníze nechce vrátit, na tu policii bych šla. A firmu bych dala do televize, ty peníze byste pak měl hned zpátky, docela to funguje. Veřejně je zostudit.


doplněno 03.06.16 19:57:

Banka totiž sama, bez souhlasu neoprávněného příjemce, peníze z jeho účtu odečte jen v případě, že udělala chybu.

Jinak ten, kdo poslal peníze, platbu 2x a příjemce peníze na výzvu nevrátí, je nutné podat trestní ohlášení pro nezákonné obohacení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hennessy
Datum: 03.06.16 20:01
Takový trestný čin neexistuje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hk
Datum: 03.06.16 19:47

Platil jste kartou - OK, ale pokud jste zadal jedenkrát PIN, nemohla transakce proběhnout 2x. Jsem důchodce a jako starý člověk právě z toho vámi uvedeného důvodu kartou neplatím u obchodníka. Kartu mám jen k případnému nákupu věcí přes internet. Platím hotově nebo převodem z účtu. Karta je nesmysl, který vyhovuje jen bankám.

K vašemu dotazu, skoro bych si dovolil tvrdit, že jde o vaší vinu, když si obchodník myslel, že transakce kartou neproběhla (ona ale proběhla) a transakci jste opakoval. Pak je samozřejmé, že je to váš problém. Aby platba kartou proběhla jen jednou a banka to zaúčtovala 2x se snad nemůže stát. Každá transkace má své číslo, tedy není snad problém pro banku zjistit, jak se vše událo. Nenechal bych se v bance odbít. Ale jak říkam, problém bude nejspíše na vaší straně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 19:59
avatar

Souhlasím, že to tak nejspíše bylo.


doplněno 03.06.16 20:20:

Proto nejsou šmejdi v bance, ale chybu udělal tazatel, proto musí firmu vyzvat písemně k vrácení .


doplněno 04.06.16 21:53:

hk Datum: dnes 12:56

To se často děje, že tazatelé doplnují informace a všechno je pak jinak...*ee* Kdyby tuto důležitou informaci hned tazatel napsal, nebylo by co mu radit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.06.16 21:33
avatar

Otázka je, jestli nešlo o chybu v bance.

Pochybuji, že by obchodník, který omylem dvakrát obdržel platbu, tazatele odkázal na banku...

(Podle mne je možné, že obchodník obdržel jenom jednu platbu.)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: coco
Datum: 03.06.16 22:00

U takove castky jste musel zadat PIN, bylo to pouze 1x? Pokud castku mate na vypisu z uctu (za kveten uz ho musite mit) bude tam uvedeno cislo transakce, ktere mate na uctence. Bude-li cislo 2x stejne u dvou stejnych castek, tak mate vyhrano, reklamace se musi uznat bez prutahu ! Solidni obchodnik by penize na ucet obratem vratil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.06.16 07:01
avatar
Mě se to kdysi stalo v globusu. Po pinu platba selhala, po druhém pokusu ok. Pak to bylo strženo 2x. Šel jsem po zjištění chyby do globusu a na pracovnice mi řekla, že už o tom vědí a platbu by stejně sami vraceli. To se taky po pár dnech stalo. Otázka je, kde peníze jsou. Obchodník v tom skutečně může být nevinně, ale peníze pokud mu přijdou navíc musí vrátit. To nejspíš uvidí po několika dnech, tak bych se ještě jednou poptal v kšeftu.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: kedaj
Datum: 04.06.16 12:37
Ano presne takhle to bylo... zadan PIN, transakce probihala strasne dlouho a pak byla zrusena, z terminalu vyjel i listek o zruseni transakce. Napodruhe zadan PIN a transakce probehla behem par sekund.
A podle banky je mi ten papirek o zrusene (nedokoncene) transakci k nicemu. Ze to stejne musi proverit u sebe a pak s obchodnikem a vydavatelem karet a ze na to maji tech 180 dnu...
Od: hk
Datum: 04.06.16 12:56

Zajímavé - vy zde plodíte nářky, my pracně vymýšlíme reálný příběh, jak se to asi mohlo vše přihodit. Přitom vy sám víte, jak se to všechno stalo a nenapíšete to. Nechápu vás. Navíc to řešíte s bankou...

Přesto vám poradím. Jděte na obchodníka a vyzvěte ho k vrácení jedné platby. Ale nebavte se s prodavačem. To je jen negramot, co oničem nerozhoduje. Domluvte si schůzku na vedení společnosti, při schůzce jim předejte dopis s výzvou na vrácení částky. Uveďte účet, na který se má částka vrátit.

Heh, to jsem ještě neviděl...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: m123
Datum: 05.06.16 00:40

Zrovna tyto věci u nás v práci řeším já / pracuju na hlavní pokladně v obchoďáku / . Takže vám napíšu jak to chodí u nás. Zjistím z kterého terminálu platba proběhla - každý má svoje číslo. Pak požádám zákazníka o výpis z účtu kde je viditelné, že má stržené dvě stejné platby. Výpis naskenuju a spolu s číslem terminálu, datem a nejlépe i hodinou zašlu na ČSOB. Obvykle příjde zdvojená platba do týdne zákazníkovi zpět.

O nějakých 180 dnech slyším poprvé.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.