Reklamace - poškození výrobku při reklamaci

Od: Datum: 01.06.16 11:35 odpovědí: 5 změna: 01.06.16 15:28

Dal jsem v Alze reklamovat telefon, který jsem používal cca rok a najednou nešel zapnout. Sepsání reklamace proběhlo ok, v protokolu stav telefonu bez poškození, v textu reklamace napsáno "drobné oděrky".

Dnes mi byl telefon vrácen - na displeji, který byl bez jediného škrábance je ca 4 mm rýha a na zádech telefonu (záda oděrky měla) přibyl taktéž škrábanec - přes logo výrobce, jinak bych si toho asi nevšiml. Rýhu co je na zádech vem čert, ale ta na displeji mě vážně naštvala, takže jsem řekl, že zboží nepřevezmu a poradím se co s tím. Pracovník u přepážky mi řekl, že takhle by mohl argumentovat každý a že v protokolu drobné oděrky napsány jsou. Jenže ty na telefonu vzniknou jakmile ho poprvé člověk položí na stůl a rozhodně si pod oděrkou nepředstavuji rýhu v displeji... To bych se hádal už při předávání telefonu do reklamace...

Co s tím? Respektive - asi nic :P ale co mohu dělat příště, aby se mi podobná situace nestala? Ten telefon mi při příjmu těžko nafotí a definovat velikosti, počty a místa oděrek prostě nejde...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 01.06.16 11:38
avatar

Můžete vykřikovat medializací.. ale jestli vám předávali přístroj v zákonné lhůtě, zbytečně se vám zkracuje zbytek záruční doby. Osobně bych to řešil způsobem, který nelze veřejně uvést... nicméně když se registrujete, pošlu vám ho na požadavek interní poštou.


doplněno 01.06.16 13:27:

Mail jsem poslal. Nepřevzetí z vaší strany není s právním důvodem, takže vám dále běží záruka. Nemůžete uplatnit nějakým způsobem "neopravení do 30ti dnů"... Musíte řešit aktivně z vaší strany.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondilers
Datum: 01.06.16 12:33

Ano zboží bylo vyreklamováno v zákonné lhůtě, ale předání chtějí podepsat. Jakmile podepíšu, že jsem zboží převzal, tak pak mohu ještě hůře prokázat, že rýha vznikla během reklamace a ne mezi převzetím reklamace a oznámením té rýhy.

Mohl bych poprosit o poslání rady na mail - petrsmrz@centrum.cz?

Od: ondilers
Datum: 01.06.16 14:52

Jj, to je mi jasné, že to není "neopravení během 30 dnů".

Pouze jsem se obával, aby pak neřekli, že jsem podepsal převzetí zboží a tím souhlasil se stavem zboží, jaký přijímám...

Od: asd1
Datum: 01.06.16 13:13

Rýha v displeji není "bez poškození" ani drobná oděrka. Písemně reklamujte poškození telefonu a požadujte opravu nebo náhradu škody.

Soudně to asi nemá smysl vymáhat - budou tvrdit že drobná oděrka je ta rýha v displeji která je v protokolu... Ale sepsal bych to poškození a uvidíš jak se zachovají.

Pro příště pokud budou psát "oděrky", tak jednoznačně definovat kde a jaké jsou. Nafotit to jde taky, tak aby bylo zřejmé že se to fotilo při předání k reklamaci (např. na fotce bude i reklamační protokol)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.06.16 15:28
avatar

Já bych ho nepřevzala a obrátila bych se na ČOI, teď má ČOI novou funkci a funguje něco jako "smírčí soud", možná by stačilo je tím postrašit, oni ČOI na kontrole rádi nemají

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.