Vytýkací dopis

Od: Datum: 31.05.16 22:07 odpovědí: 9 změna: 01.06.16 22:08

Mým zaměstnavatelem je pracovní agentura, která mi zprostředkovala práci ve výrobě. Dnes jsem obdržela vytýkací dopis (a se mnou třicet dalších) pro hrubé porušení pracovní kázně.(Vytýkací dopis vystavil výrobní podnik, nikoli agentura.) Problém byl v odeslané vysokoobjemové zakázce, v níž se objevily dva kusy s chybějící součástkou. Odběratel zakázku převzal, zabalil a odeslal koncovému odběrateli, který závadné kusy objevil. Celá zakázka se přes meziodběratele vrátila zpět. Protože však nebyl výrobní podnik, v němž vykonávám své denní zaměstnání, schopen určit, čí vinou došlo k pochybení, celému kolektivu zaměstnanců, všem, kdo se na výrobě jakkoli podíleli, vystavil dle principu kolektivní viny vytýkací dopis s upozorněním na srážku ze mzdy. Peníze bych snadno oželela, umím utratit i vyšší částku za úplné pitomosti, nemohu se však smířit s obviněním ze špatného výkonu, který se mi ani nikdo nesnažil dokázat. Navíc matně tuším, že i vytýkací dopis má mít jako každá firemní korespondence jistou formu a tu si troufám zpochybnit. V dopise chybí informace, o jakou zakázku se jednalo, ani kdy se na ní pracovalo, chybí razítko výrobního podniku a další. Mohu se mýlit, nabyla jsem však dojmu, že takto koncipované dílo je poněkud pochybné. Můžete někdo poradit?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.05.16 22:20
avatar

Ve firmě jsem se s tímto setkávala 15let.Stávalo se,že odběratel ani nezasla foto nebo jiný důkaz(o něčem co chybí)jen třeba napsali co chybělo,co se jim nelíbilo...a už nikdy nikoho nezajímalo,jestli se to stalo po cestě nebo u nich...prostě podnik"podlíza"odběrateli,protože ten nás živí a nechceme přijít o zákazníka-odběratele.Takže se postihnou dopisem,finančně nebo jinak zaměstnanci a jede se dál.Za dobrý pracovní výkon se můžete poplácat navzájem,protože sami nejlépe víte jak to bylo,ale podnik zajímají zákazníci ,tudíž jim v 90%věří.Někdy se vysílají technologové do firem k zákazníkům,aby tu zakázku prozkoumali a věc "prošetřili",ale opravdu jen někdy.

U nás to patří do kategorie"karňáky"-kázeňské přestupky,neplňení pracovních povinností.Dvakrát se dostane dopis(poučení)a po třetí se to řeší finančně či propuštěním nebo sesazením s funkce,záleží o co jde.Určitě to budete mít v pracovních směrnicích podniku.Podnik je ten co Vás zaměstnává(ten kdo poskytuje práci a platí agentůře),proto s tím agentura nemá nic společného a řídíte se předpisy podniku.


doplněno 01.06.16 06:53:

Chápu,že se s tím blbě vyrovnává,ale pro podniky jsou tohle banální věci(myslím pocity zaměstnanců)a hážou nás všechny do jednoho pytle.Já byly výstupní kontrola/audit,kontrolovala jsem hotový výrobek zda je tam vše a správně označit,odeslat.V případě,že bych něco opomněla,dostala bych dvakrát to písemné varovaní a potom sesazení z funkce nebo finanční postih.Všichni ostatní by byli z obliga.Takhle to bylo nastavené u nás.Brala jsem skoro stejné peníze jako ti ostatní,jen oni neměli zodpovědnost a stačil jeden "flákač"co nedal nějakou součástku.Kdybych si nevšimla,trest bych měla jen já a mohla bych upozorňovat na to,že to dělá/udělal někdo jiný,ale stejně by mi to nepomohlo.

Kdysi to bylo jako u Vás,všichni nesli zodpovědnost.Nově to hodili jen na kontrolorku/auditorku a tím pádem vznikaly situace,kdy jsem si ve vlastním zájmu musela stěžovat na ostatní nebo se s nima hádat,protože záměrně svojí leností,nezodpovědností dělali chyby,za které bych měla trest jen já.*blee*

Ohodnoceno: 1x
 
Od: merlinit
Datum: 31.05.16 22:35

Děkuji za odpověď. Nekompletní kusy se skutečně našly, to nikdo nezpochybňuje. Jen přemýšlím, jak se vyhnout křivému nařčení. Presumpce neviny je v takovém případě patrně passé. Vlastně se není jak bránit, že?

Od: nikc®
Datum: 31.05.16 22:44

Já si myslím, že se v té vaší firmě, fabrice pohybuje tolik lidí, že ty vedoucí ani už nevědí, o co přesně šlo. Proto to nedokážou vysvětlit třeba. Můžu se plést, ale kde je hodně lidí, tam bývají problémy. Splést se můžou i oni. Dokázat by vám tu chybu měli. Máte přece právo vědět, kde jste udělala chybu. Zkuste se zeptat ještě výš nebo se dejte dohromady s ostatními kolegy, kteří ten dopis dostali a zeptejte se všichni.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: merlinit
Datum: 31.05.16 22:56

Kde se stala chyba víme: někdo z nás při kompletaci výrobku vynechal jednu jeho součást, konkrétně u dvou kusů. Může se stát. I kdyby však každou z obou chyb udělal někdo jiný, pořád zbývá devětadvacet lidí, kteří vytýkací dopis dostali neprávem, jen z principu kolektivní viny.. Jsem spolehlivý a pečlivý zaměstnanec, v posledním zaměstnání jsem byla deset let k oboustranné spokojenosti a nebýt ochrnutí blízkého člověka, o něhož se starám, práci bych rozhodně neměnila. S takovým postupem podniku se jen těžko srovnávám.

Od: pt®
Datum: 01.06.16 10:59
avatar

Pokud si je člověk vědom, že nic nezavinil, těžko se mu v takovém zaměstnání pracuje. Já bych odešla z takové firmy. píšete, že se staráte o postiženého člověka, tak si zařiďte "péči o osobu blízkou" a pěčujte o nemocného, nezapomeňte se pak nahlásit na OSSZ a důch. zabez.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: merlinit
Datum: 01.06.16 21:40

Děkuji za odpověď. Péče o plně paraplegického člověka je činnost nesmírně náročná a popravdě i nedoceněná. Vykonávám ji ráda, nechci však úplně ztratit kontinuitu se světem. Navíc, zcela prakticky vzato, můžu se takto starat (a doufám, že budu) desítky let a obávám se dopadu na moji pozdější zaměstnatelnost, vždyť kde na malém městě s otevřenou náručí přivítají dámu zralého věku?

Datum: 01.06.16 19:06
avatar

Dobrý den a u Vás nefunguje okk? Pracovník, který se podepíše pod kontrolované kusy? Chyba se stát může, jen ten kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: merlinit
Datum: 01.06.16 21:35

Ale jistě, veškerá výroba každého pracovníka je označena jeho osobním číslem. Protože však meziodběratel zboží vybalil (přičemž vyhodil naše průvodky), dokompletoval, znovu zabalil a odeslal koncovému odběrateli, kde byla objevena závada, nebyl již můj domovský výrobní podnik schopen přiřadit vadné kusy jeho původci a vytýkacím dopisem (+ srážkou ze mzdy) postihl všechny zúčastněné. Jak jsem již zmiňovala, nejde mi o peníze, jen o nespravedlivé osočení a vytýkací dopis, který se stává součástí mých osobních a personálních dokumentů a který mne tímto může poškozovat i v dalším profesním životě.

Od: radarbrdy
Datum: 01.06.16 22:08

Podle mě jde o systémovou chybu. To, že jsou "všichi" potrestáni a jsou jim např. stržené prémie nevyřeší problém, který nastal, tj. opět se v řetězci může objevit chyba, kterou odhalí až zákazník. Existuje v průmyslu celý vědní obor, který se zabývá vznikem chyb a jejich eliminací. Zákazníkovi prostě nemůžete jako nápravné opatření napsat to, že finančně potrestáte dělníky. To by neobstálo.

Co se týká toho, že konkrétně vás poškodili bez zjevné příčiny. Podívejte se, kdo je pod dopisem podepsán a řešte to s ním. Je možné, že ten, kdo to napsal, nezná ani vás, ani kvalitu vaší práce. Třeba vás jen obral o peníze, protože je to náplň jeho práce a bude za to odměněn...

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.