Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

IQ a matematika

Od: zvedava odpovědí: 3 změna:

Může existovat člověk, který má vyšší IQ (třeba>120) a nejde mu matika? Ve smyslu, že nad ní musí dlouho sedět? Bavíme se o učivu střední školy.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dafina*
hodnocení

0x

Neumím si představit génia či skoro génia, který by neměl analytický mozek. Umí si rozložit a složit informace s tímto mozkem. Problém bude mít ale jinde, tam, kde tohle nepotřebuje. Kde se u toho nemusí myslet, kde nepotřebuje moc používat mozek, ale hlavně pamět. Tak třeba mezi technickými obory na školách se najde mnoho velice chytrých lidí, ale moc tomu neveřím na humanitních oborech, tam půjde maximálně o inteligenci a velmi dobrou pamět.

Výjimky se ovšem najdou. Za totality neměl nikdo na vybranou, na studia neměl každý dělnický původ či jiná stranická kritéria, a často géniové opravovali traktory a hlupáci vládli státu či socialistickým podnikům..Jinak tito až moc chytří lidé mají potíže v normálním, běžném životě, nádobí neumejete na základě rovnice a oni to nějak nemůžou vstřebat, zamyšleni kráčí životem a uniká jim při řešení složitých výpočtů vesmírných těles a jejich pohybu fakt, že by měli nakoupit, poklidit...není s nimi nijak lehký život a potřebují, aby se někdo o ně staral. S věkem jsou roztržitější čím dál více...tolik o géniech...;)

Takže tu matiku zvládá, ale v češtině může dělat hrubé, gramatické chyby...vynatá slova totiž nelze vypočítat... a pokud Vám jde o to, že nezvládáte matematiku, tak bych řekla, že můžete být chytrý - á - jak chcete, pokud chybí ale základy, je to marný...je to marný...matematika se totiž nedá naučit, s tou si musíte tykat, začínáte právě těmi základy...:)

 

nmd
hodnocení

0x

Jen bych k tomu, co Dafina psala ještě doplnil, že při učení matematiky (ostatně každého předmětu) také velmi záleží na způsobu. Sám jsem zažil na střední výuku typu "základka", kdy se i složitější vzorce a operace předkládaly jako axiomy. Člověk schopný analytického myšlení je pak naprosto zmatený, protože bez důkazu zkrátka není definice a dokud neví jak a proč tak neví nic. V takovém případě nezbývá než sám pátrat (a děkovat za dnešní přístup k informacím) a sám si to zdůvodňovat, nebo naléhat na učitele tak dlouho, až látku studentům vysvětlí logicky a nikoli jako pohádku k zapamatování.

dafina*

Studenti s logickým uvažováním s tím nemají ale až takový problém. Často by se mohli postavit na místo toho profesora a dokončit jeho výklad, protože to vědí dříve, než ho on dokončí. Na jednu stranu je pravda, že jen velmi málo lidí umí uvažovat opravdu logicky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]