Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o radu, jak správně napsat výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance. Musí být uvedený paragraf a odst.? Prosím o nějaký aktuální vzor. Moc díky.
Když tedy podám výpověď ke konci května, dvouměsíční výpovědní lhůta bude k 31.7.2016. Nevadí, že to vychází na neděli? V pondělí 1.8.2016 tedy již nemusím jít do současné práce? Moc díky, už je to poslední dotaz k tomuto
Vzor z odkazu nepoužívejte,
normálně napište, že dáváte výpověď z pracovního poměru.
I odkaz na zákoník práce je zbytečný.
Doručíte-li zaměstnavateli písemnou výpověď do 31. května, začne 1. června běžet výpovědní doba a zaměstnání skončí jejím uplynutím 31. července. 1. srpna už do práce nemusíte.
Ledaže byste si došel pro potvrzení o zaměstnání, které je zaměstnavatel povinen vystavit poslední den zaměstnání. Protože je v neděli nevystaví, budete pro ně asi muset až v pondělí...
A může se stát, ža ani 1.8. vám zápočtový list nevystaví. V soukromém sektoru se nějak začíná rozmáhat vytváření vlastních zákonů při povinnostech zaměstnavatele a důsledné dodržování zákonů na straně zaměstnance. Hlavně nucení do přesčasů, jejich neproplácení, práce v sobotu atd. Při projevení nesouhlasu následuje řada represí. Prostě návrat do středověku.
Pokud už ale do té práce vůbec nechci jít, je zaměstnavatel povinnen mi to potvrzení o zaměstnání poslat poštou? Případně jak mám postupovat, pokud mi potvrzení nebude chtít vydat?
Zrovna tento problém mám. Nejdříve mi nechtěl převzít výpověď. Tu jsem posla poštou doporučeně, výzva týden ležela ve schránce. Uplynula výpovědní lhůta, vůbec nereagoval. Uvidíme. Zápočtový list zatí neposlal.
Pokud zaměstnavatel nebude chtít potvrzení o zaměstnání
zaslat poštou, což není jeho povinnost – je povinen potvrzení vystavit, nikoliv zaslat,
budete se s ním muset dohodnout, jak/kdy/kde si potvrzení vyzvednete.
" Způsob doručení písemnosti určuje jednoznačně zákoník práce v ustanovení § 334, včetně pořadí, v jakém zaměstnavatel má volit způsob doručení. Zákoník práce preferuje způsob doručení, který je při standardní komunikaci mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem přirozený, nejjednodušší a nejpraktičtější, a to předání písemnosti zaměstnanci na pracovišti. O tento způsob doručení má zaměstnavatel aktivně usilovat. To znamená, nejen vyzvat zaměstnance k převzetí listiny, ale popř. předat mu ji i na dílně, v šatně, při vracení pracovních pomůcek apod. Pokud takové doručení není z jakéhokoli důvodu možné, je zaměstnavatel povinen použít další zákonem stanovené způsoby doručení v pořadí dle ustanovení § 334 /.... A to včetně doručení prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, jako zásilku do vlastních rukou adresáta. Ač jsme si vědomi skutečnosti, že tento způsob doručení představuje pro zaměstnavatele finanční náklady, zákon tuto povinnost nepochybně stanoví, s tím, že doručení poštou má být až krajní možností, po vyčerpání možnosti doručení na pracovišti, v bytě zaměstnance atd., vysvětluje Jiří Macíček ze Státního úřadu inspekce práce (SUIP). Dodává, že prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací může zaměstnavatel písemnost doručit výlučně tehdy, jestliže zaměstnanec s tímto způsobem doručování vyslovil písemný souhlas a poskytl zaměstnavateli elektronickou adresu pro doručování. "
Jsou případy, jako ten můj, že zaměstnavatel nereaguje a kdyby to bylo tak, jk tvrdíte, nikdy bych zápočtový list nedostal.
Jednoznačně je to jeho povinnost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.