Jaké tiskopisy je nutné odevzdat?

Od: Datum: 28.04.16 20:40 odpovědí: 2 změna: 28.04.16 21:34

Dobrý den,

potřeboval bych poradit. Mám malou firmu a tudíž je pro mě platit ještě účetního za zpracování DPH a kontrolního hlášení docela finanční zátěž.

Kdysi mi účetnictví nedělalo problém, nyní už si ale vůbec netroufám.

Ale, jak říkám, mám pouze malou firmu, kterou vedu sám, nemám žádné zaměstnance, sklad, neobchoduji se zahraničím, nic takového.

Jen prodávám, mimo jiného, především papírenské zboží.

Jsem plátce DPH a vystavuji především daňové doklady, občas nějakou fakturu. Vedu si přehled o příjmech.

Jaké mám vlastně povinnosti?
Vyplnit a odevzdat jednou za 3 měsíce DPH a kontrolní hlášení.

Pak taky na začátku roku podat přehled o příjmech za předchozí rok sociálce a zdravotní pojišťovně.

Nezapomněl jsem na nic? Třeba na konci roku, co je ještě potřeba a tak? Myslíte, že se to dá zvládnout? Nebo to nechat účetní?

Rád bych si koupil plnou verzi účetního programu PROFIT, který by mi trochu ulehčil práci. Má s ním někdo zkušenosti?

Díky moc. Honza V.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hk
Datum: 28.04.16 20:49

Doporučuji si zakoupit účetní systém POHODA od jihlavské společnosti Stormware a k tomu systém TAX, který spolupracuje s Pohodou. TAX je daňový systém, který natáhne data z Pohody a za velmi malého přispění uživatele vyplivně daňové přiznání. Používám tohle nějakých 20 let a hodnotím to jako velmi dobré řešení.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 28.04.16 21:34

Myslím, že to máte dobře, jste čtvrtletní plátce DPH a kontrolní hlášení podáváte za tuto dobu taktéž a s tím ostatním máte také úplnou pravdu. Myslím, že jste na nic nezapomněl.

Pokud si víte rady s kontrolním hlášením, účtováním obecně, vyplňování přiznání k DPH, k dani z příjmů, formulářů pro OSSZ a zdravotní pojišťovnu a všechny novinky jste pochytil dobře, rozumíte tomu, a je ve vašich možnostech si vše vést sám, tak bych to tak nechal.

Pokud byste něco přesto nezvládal, můžete někoho zaměstnat, případně nechávat zpracovávat účetnictví někomu jinému, zase až tak drahé to být nemusí, ale to už záleží na vás.

Pokud nemáte těch dokladů tolik, a stíháte, tak bych to zatím nechal takto.

S programem vám ale bohužel neporadím, v tom se neorientuji.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.