Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jak funguje úřední ověřování podpisu? Potřebuji ověřit ždáost. Musí na žádosti být uvedeno jméno, adresa atd. podepisující osoby, nebo stačí jen ten podpis? Jak ale úřednice na poště pozná, že ten podpis je vážně od dané soby, když nemá podle čeho zkontrolovat, že podepisující osoba je vážně ta, která má žádost podepsat?
Děkuji
Dobrý den, ten "vtip" je v tom, že Vy se na listinu podepíšete až před tou osobou, která má pravomoc podpis ověřit - jinak řečeno, podepisujete až na matrice nebo poště. A předkládáte svůj OP. Zdravím!
Podpisy se prý ověřují na poště, ale to jsem ještě nevyužila. My byli na matrice v sousedním městysi. Přivezli jsme osobu, jejíž podpis se ověřoval. Ta osoba se před úřednicí sama vlastnoručně podepsala. Úřednice pak tam dala takové veliké hranaté razítko, do něj vyplnila náležitosti /jméno a příjmení, bydliště, č. OP, myslím, že i RČ, musela bych se podívat/ a pak uvedla, že tento podpis je skutečně podpisem uvedené osoby, která se podepsala před ní. Tím je zaručena pravost podpisu.
Za tuto službu se platí poplatek 30 Kč. Jaga.
Existuje také uznání podpisu za vlastní. To donesete na ověřovací místo listinu s Vaším podpisem, před ověřovatelkou uznáte podpis na listině za vlastní, ověřovatelka tam dá razítko, vyplní, zaplatíte atd.. Uznání podpisu za vlastní je druhou variantou úředního ověření podpisu (má stejnou váhu).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.