Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Přestěhovala jsem se do menšího bytu a nevím co s knihami, které se už nikam nevejdou. V antikvariátu je nechtějí a vyhodit je nedokážu. Děkuji za radu.
V nemocnici byla na ortopedii a následně i na rehabilitaci taková malá knihovna. Prostě police v jídelně. Různá směs, od každého něco. Pacienti si vybrali, vzali na pokoj, přečetli a vrátili.
Mám spoustu knih po zesnulém tchánovi, rovněž je nikde nechtějí. Dohodla jsem se tedy s lékařkou, že knihy mohu přivézt do nemocnice. Nevadí, že je jich hodně, prý je rozdělí po částech na různá oddělení. Tak budou ještě k užitku. I když nevím, kdo bude dneska číst třeba Václava Řezáče či Marii Pujmanovou. Ale v nemocnici se přelouská kde co.
V každé městské knihovně v okolí mají polici, kam lidé mohou odkládat nechtěné knihy. A zase si případně vzít jiné, pokud chtějí. I knihovna tam přidává, pokud něco vyřazuje. Najdou se tam i pěkné knihy a často vidím, jak kolem stojí lidé a vybírají.
Poslední dobou na nádražích, jak píše Bimbam. Také police s knihami, člověk si může vzít knihu do vlaku. Za to zase může někde jinde na nádraží nějakou knihu přidat. Je to prima služba.
A poslední možnost: nabídnout je nějakému domovu důchodců. Zadarmo si je jistě vezmou. A staří lidé si rádi znovu přečtou i to, co mladí už nečtou, třeba Jiráska, Baara, Raise, Němcovou...
I mně je jich líto, ale co nadělám? Pořád lepší dát nějakému ústavu, než do kontejneru. To bych opravdu neudělala. Moje češtinářka se snažila v nás vypěstovat úctu ke knihám. U mě se jí to tedy povedlo. Ráda bych se jí svěřila, ale už několik let je v učitelském nebi. A určitě si tam čte. Jaga.
Na některých nádražích se objevily poličky s volně přístupnými knihami. Je u toho výzva, aby si cestujíci vybrali na cestu četbu, aby si třeba knihu i vzali domů, ale pokud možno nahradili jinou. A tak nějak podobně. Také jsem nedávno ve dvou nemocnicích viděla opravdu bohatě zásobené knihovničky pro pacienty. S kvalitními knihami všech žánrů.