Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu vě věci placení výživného.
Můj manžel má z minulého manželství syna 10 let,
exmanželka požádala o zvýšení výživného, soud jí přiřkl
3000,- místo původních 1800,- Kč a vypočítal, že musíme doplatit
za 3 roky zpětně. Vycházelo se ale z příjmů v době, kdy měl ještě
pěkný příjem, ale teď má o několik tisíc míň, jejich podnik postihla
krize a musel vzít míň placené místo, aby nepřišel o práci.
Já pracuji jako účetní a nemám velký příjem a starám se o dceru
z mého prvního manželství. Rozhodli jsem se odvolat, ale teď nevíme, zda
už musíme začít platit vyšší částku na výživném, nebo se to odvoláním odsouvá.
Doplatek vyčíslil soud přes 40 tisíc a chce to k určitému datu, takže teď nevíme,
zda se stihne vůbec odvolání do té doby projednat nebo to budeme muset
zaplatit, jen nevím, kde na to vezmeme. Máme úvěr na dům a ona vlastní úplně
nový byt, další starší byt a ještě jeden pronajímá, vdala se a její manžel má nadprůměrné
příjmy. Děkuji za jakoukoliv radu, byli jsem u právníků, každý řekl něco jiného a nemáme
penízky na rozhazování, tak asi už za žádným nepůjdeme. Díky. Petra
Pokud ještě rozhodnutí nenabylo právní moci tak se můžete odvolat. Máte psáno do kdy.V odvolání popište situaci. ...chce to k určitému datu-jestli placení má nebo nemá odkladný účinek,by tam mělo být také psáno.
Díky moc za radu, odvolání podáme určitě, ale teď nevíme, jestli platit už to vyšší
výživné. Vzadu v poučení je na rozsudku jen, že je možnost odvolání a nebude-li povinnost uložena tímto rohodnutím plněna, může se oprávněný domáhat soudního výkonu rouhodnutí. Tak aby nebyl problém, že neplatíme už tu vyšší částku. Ono totiž odvolání půjde do Brna a asi to bude dost dlouho trvat.
Petra
Díky moc za radu, odvolání podáme určitě, ale teď nevíme, jestli platit už to vyšší