Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Soudní rozhodnutí o výživném.

Od: peka* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, prosím o radu vě věci placení výživného.

Můj manžel má z minulého manželství syna 10 let,

exmanželka požádala o zvýšení výživného, soud jí přiřkl

3000,- místo původních 1800,- Kč a vypočítal, že musíme doplatit

za 3 roky zpětně. Vycházelo se ale z příjmů v době, kdy měl ještě

pěkný příjem, ale teď má o několik tisíc míň, jejich podnik postihla

krize a musel vzít míň placené místo, aby nepřišel o práci.

Já pracuji jako účetní a nemám velký příjem a starám se o dceru

z mého prvního manželství. Rozhodli jsem se odvolat, ale teď nevíme, zda

už musíme začít platit vyšší částku na výživném, nebo se to odvoláním odsouvá.

Doplatek vyčíslil soud přes 40 tisíc a chce to k určitému datu, takže teď nevíme,

zda se stihne vůbec odvolání do té doby projednat nebo to budeme muset

zaplatit, jen nevím, kde na to vezmeme. Máme úvěr na dům a ona vlastní úplně

nový byt, další starší byt a ještě jeden pronajímá, vdala se a její manžel má nadprůměrné

příjmy. Děkuji za jakoukoliv radu, byli jsem u právníků, každý řekl něco jiného a nemáme

penízky na rozhazování, tak asi už za žádným nepůjdeme. Díky. Petra

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

amlim*
hodnocení

2x

Pokud ještě rozhodnutí nenabylo právní moci tak se můžete odvolat. Máte psáno do kdy.V odvolání popište situaci. ...chce to k určitému datu-jestli placení má nebo nemá odkladný účinek,by tam mělo být také psáno.*jasne*

pepina*

Díky moc za radu, odvolání podáme určitě, ale teď nevíme, jestli platit už to vyšší

výživné. Vzadu v poučení je na rozsudku jen, že je možnost odvolání a nebude-li povinnost uložena tímto rohodnutím plněna, může se oprávněný domáhat soudního výkonu rouhodnutí. Tak aby nebyl problém, že neplatíme už tu vyšší částku. Ono totiž odvolání půjde do Brna a asi to bude dost dlouho trvat.

Petra

peka*
hodnocení