Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace mobilu do 6 měsíců

Od: mikihans® odpovědí: 5 změna:
avatar mikihans
Ahoj, pořídil jsem si nový telefon a během prvních 14 dnů přestal fungovat mikrofon. Mám právo na okamžitou výměnu za nový kus (jedná se o výrobní vadu), nebo je standardní 30 denní reklamační lhůta? Přijde mi divné, že když dostanu vadné zboží, že bych měl čekat 30 dní na jeho opravu. Díky.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

majsterjoe*
hodnocení

2x

Pokud prodejce uzná závadu, pak jak píšeš máš nárok na vrácení peněz nebo výměnu zboží.


doplněno 26.03.16 20:10:

zákon je v tomhle díky bohu na straně kupujicího.

 

hodnocení

1x
avatar gismo
Podle zákona máte nárok na výměnu za nový kus, ale je potřeba při vyřizování reklamace říct, že žádáte reklamaci do 6 měsíců (myslím, že přesně se to jmenuje rozpor s kupní smlouvou) a že chcete reklamaci řešit výměnou zboží. Jinak by vám mohli udělat klasickou reklamaci do 2 dvou let a ta se to primárně řeší opravou.
Ale musím vás zklamat i zde mají na to 30 dní, aby se reklamace posoudila, zda je oprávněná.
Nemůžou vám to vyměnit na místě, jelikož je potřeba, aby to potvrdil autorizovaný servis, proto se to musí posílat nejdříve tam.
doplněno 26.03.16 20:49: Jenom doplním, že na vrácení peněz podle zákona nárok nemáte, pouze na výměnu zboží kus za kus nebo na opravu.

 

hodnocení

0x

Zajímavé. Očekáváte, že když si koupíte auto a po týdnu přestane blikat blinkr - dostanete v salonu jiné?

 

stonek*
hodnocení

0x

Oficiálně je to tak, že výrobce telefonu má smlouvu se servisem, prodejce telefon tedy zašle do servisu, který se k věci vyjádří. Jen toto je "vymahatelné". Ale také může prodejce vzít rizio "na sebe"a vyměnit Vám telefon hned (riziko, že servis zařízení opraví, nebo že shledá porušení záručních podmínek). Prodejce to udělá tak, že se zákazníkem zruší svoji kupní smlouvu s tím, že závada již existovala při prodeji a pošle telefon do servisu jako tzv. "předprodejní reklamaci". Toto nelze vymáhat, prodejce nic k tomu nenutí, jen "dobré jméno". A ano, je možnost, že bude zamítnutá výměna, neo dobropis a to zdvodu neúměrně nízké ceny opravy oproti ceně nového produktu (u telefonu řídka kdy).

 

pravnicka
hodnocení

0x

I když máte telefon téměř nový, nároky při vyřizování reklamace jsou stejné. Dle ustanovení § 2169 občanského zákoníku máte právo na výměnu, ale pokud by to šlo opravit, bude Vám telefon opraven. Pokud by nebyla možná oprava ani výměna za nový stejný kus, máte právo na vrácení peněz.

Rozdíl v reklamaci do šesti měsíců a po je v rámci dokazování. Dle ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud se objeví vada do šesti měsíců, má se za to, že vada tam byla již při převzetí. Z tohoto ustanovení dovozujeme, že prodávající má po dobu prvních šesti měsích důkazní břemeno. Pokud by Vám například reklamaci neuznal, musel by prokázat, že vada na zařízení není, případně že jste ji způsobil Vy. Pokud to nedokáže, musí reklamaci uznat. A jediný relevantní důkaz je znalecký posudek vypracovaný nezávislým soudním znalcem, samozřejmě na náklady prodávajícího.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]