Nejste přihlášen/a.
Oficiálně je to tak, že výrobce telefonu má smlouvu se servisem, prodejce telefon tedy zašle do servisu, který se k věci vyjádří. Jen toto je "vymahatelné". Ale také může prodejce vzít rizio "na sebe"a vyměnit Vám telefon hned (riziko, že servis zařízení opraví, nebo že shledá porušení záručních podmínek). Prodejce to udělá tak, že se zákazníkem zruší svoji kupní smlouvu s tím, že závada již existovala při prodeji a pošle telefon do servisu jako tzv. "předprodejní reklamaci". Toto nelze vymáhat, prodejce nic k tomu nenutí, jen "dobré jméno". A ano, je možnost, že bude zamítnutá výměna, neo dobropis a to zdvodu neúměrně nízké ceny opravy oproti ceně nového produktu (u telefonu řídka kdy).
I když máte telefon téměř nový, nároky při vyřizování reklamace jsou stejné. Dle ustanovení § 2169 občanského zákoníku máte právo na výměnu, ale pokud by to šlo opravit, bude Vám telefon opraven. Pokud by nebyla možná oprava ani výměna za nový stejný kus, máte právo na vrácení peněz.
Rozdíl v reklamaci do šesti měsíců a po je v rámci dokazování. Dle ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud se objeví vada do šesti měsíců, má se za to, že vada tam byla již při převzetí. Z tohoto ustanovení dovozujeme, že prodávající má po dobu prvních šesti měsích důkazní břemeno. Pokud by Vám například reklamaci neuznal, musel by prokázat, že vada na zařízení není, případně že jste ji způsobil Vy. Pokud to nedokáže, musí reklamaci uznat. A jediný relevantní důkaz je znalecký posudek vypracovaný nezávislým soudním znalcem, samozřejmě na náklady prodávajícího.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.