Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kontrola při OČR?

Od: azalka* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, má někdo zkušenost s kontrolou i v případě, že jste doma s dítětem, tzv.ošetřování člena rodiny? musím být doma 24h denně, protože mám paragraf, nebo v případě, že zabezpečím třeba na 2hod hlídání (např.po obědě, kdy dítě usne) můžu odejít - vyřídit něco na úřadě atd.? Ty kontroly se vztahují jen na moji nemocenskou nebo i ošetřování. Děkuji.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

kt8d5*
hodnocení

1x

Dobrý večer, nejsem sice právník ale můj názor je tento : když si někdo vezme tzv. paragraf - volno na ošetřování dítěte, tak by se mělo jednat o ošetřování dítěte. Znamená to, že s dítětem mám být doma (na adrese která je uvedena na žádance) nebo maximálně někde u lékaře. Pochybuji o tom, že by vám případná kontrola schroupla třeba návštěvu Matějské, nákupy atd.

Není to až tak docela pravda. Taky třeba musím jít dítěti pro lék do lékárny nebo koupit jídlo... U ošteřovačky nikdy nebyla povinnost ošetřujícího nehnout se z domu. Na neschopence se uvádí adresa pobytu při čerpání nemocenské, na ošetřovačce nic takového není (je tam adresa, ale ta je tam z jiného důvodu).

hodnocení

0x

Kontroly nechodí, není, co by kontrolovaly. Ošetřující osoba nemá nikde stanovenou povinnost zdržovat se jen a pouze doma.

Při OČR může OSSZ kontrolovat maximálně tak důvodnost vystavení OČR - tedy vyžádat si od lékaře podklady k ošetřovanému a zkontrolovat, zda bylo nutné, aby ho někdo ošetřoval.

azalka*
hodnocení

Děkuju, můj zaměstnavatel mě totiž zkontrolovat nechal, dokonce si ověřoval kde jsem byla a proč, když mám paragraf s dítětem. Ač jsem hledala, kde jsme hledala - všude se řeší jen kontroly na neschopence. O kontrole při OČR jsem se nikde nedočetla. Byla jsem pryč sice jen 2 hodiny, ale i tak to vypadá, že čeká na vysvětlení. Jen nevím na základě čeho, jakým právem si ověřuje z pozice nadřízeného, kde jsem byla a proč jsem tam byla.