Stravování a váha

Od: Datum: 11.03.16 11:13 odpovědí: 6 změna: 11.03.16 13:55

Dobrý den. Je mi 61let výška 185cm váha 105kg. Momentálně na nemocenské která bude delší dobu vzhledem ke zdravotnímu stavu. Bydlime ve městě. Většinu času trávím u počítače občas zajdu na nákup. Koníčky žádné sport a jiné taky ne. Strava ráno káva 2krát chleba k tomu sýr třeba hermelin sýry upřednostuji před salámy atd,Dopoledně někdy pivo jedno Dále v poledne oběd uvařený od přítelkyně. Odpoledně si dám s přítelkyní opět kávu. Večeře tak v 17hod.Váhu mám větší než má být to si uvědomuji ke své výšce. Ale chci se zeptat na co si dát pozor abych nešel s váhou nahoru případně co jíst ke svému zpusobu života. Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.03.16 11:19
avatar

Kamile, píšete, že jste delší dobu na nemocenské... Je vaše zdravotní omezení takové, že nemůžete chodit ani na procházky? Protože ty by pro vás byly úplně tím nejlepším pohybem, který by vám pomohl i s hmotností. Vysedávání u počítače... to není opravdu moc dobré.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.03.16 11:19
avatar

Nedá mi to, budu chvilku za mrchu zomyslnou a dám:

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 11.03.16 11:34
avatar

Místo Hermelínu, nebo taveňáku doporučuji tzv. čerstvé přírodní sýry typu Lučina, Žervé, Čerstvý sýr /kulatý/, Ricotta, případně dobrý tvaroh z farmářské prodejny, sýrového ráje apod.

Na tyto neochucené sýry si můžete dát sůl, kmín, papriku, pepř, nakrájet naťovou cibulku, pažitku, chilli papričku, na proužky mrkev.

Celkově se snažte do jídelníčku zařadit více zeleniny. Jak na oblohu /čekanka bílá i fialová, salát, syrová mrkev, paprika atd./, tak si k obědu i večeři dopřejte saláty. Výborný je z kysaného zelí, trochu cibulky, mrkve, mírně osladit, opepřit.

Dvakrát do týdne si uvařte k jídlu rybu, i kdyby to byl jen kapr.

Zvažte si vaše porce, možná uvidíte, že si na talíř dáváte velké porce příloh /hlavně brambory se špatně odhadují/ a i chleba zvažte, tři knedlíky k omáčce apod.. Aby hubla žena měla by mít k snídani 4-5 gramový kousek chleba u muže o něco více, ale to nevím přesně kolik. I při udržovací dietě, aby váha nestoupala, není množství jídla o mnoho větší.

Tedy suma sumárum vidím dvě věci zvýšit podíl zeleniny a zmenšit porce. Také bych potřebovala zhubnout a moc se mi to nedaří. Když zapomenu a nandám si na talíř podle oka, tak je to vždycky o mnoho více, než tělo potřebuje k udržení, nebo snížení váhy.

Jak se říká, hlad má velké oči. Ale nemá cenu se zříkat oblíbených jídel. Potom máme dobré přísloví ,, odříkaného chleba největší krajíc,,. Dát si tedy jen jeden plátek tlačenky místo dvou.

Někdy si zařaďte k jídlu chleba nebo pečivo a nic si na něj nemažte, ale schroupejte k tomu jenom zeleninu. Trávení odlehčíte, kaloricky to je nízké a i Vy se budete cítit lehčeji.

Píšete, že k snídani dva chleby? Pokud máte kráječ na chleba, snižte šířku a u dělejte si chleby tenčí.


doplněno 11.03.16 16:46:

Napadla mě ještě jedna myšlenka.

Není důležité, kolik chleba sníte /nejste-li celiaik/, ale co si k němu nebo na něj dáte.

Tedy chleba hodně, ale málo té šunky, masa, uzeniny.

Proč to píšu? Z finančních důvodů i zdravotních. Maso, kvalitní uzeniny, dobré sýry jsou dražší, kdežto chleba se ještě dá a také chlapa zasytí.

Kromě toho přemíra bílkovin živočišného typu není též pro naše cévy to nejlepší.

Naši předkové byli živi hlavně o chlebu a k tomu černou meltu, bílou, vařené kysané zelí, česnek, cibuli. Můj děda toto jedl hodně.

Je to Vás, kterou cestou se vydáte, co zvolíte, co Vám bude dělat dobře.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ben®
Datum: 11.03.16 11:43
avatar

Dobrý den, říká se, že i sexuální aktivita je dobrá pro udržení váhy nebo hubnutí.

Ovšem, možná (v tomto věku) dáte přednost té doporučené procházce. Měla by to být procházka delší a venku - ta mezi gaučem a ledničkou se nepočítá. Zdravím!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: boba®
Datum: 11.03.16 13:30
avatar

Před 2 roky jsem se na sebe naštvala, protože jsem začínala mít zdravotní potíže z nadváhy. Začala jsem se držet těchto pravidel, které jsem tu v pár bodech shrnula. Nestačila jsem se divit, jak kila letěla dolů, za 10měsíců 25 pryč. Dokrorka nevycházela z údivu, jak jsem to dokázala a jaké výsledky při preventivní prohlídce se dostavily. Paradoxně jíte víc, než dřív,ale je třeba vědět, co a kdy můžu. Pozor! Není to žádná dělená strava od Kořínkové a jí podobných, ale zdravý životní styl. Já bohužel nemůžu ze zdr.důvodů cvičit, to by šlo ještě líp. Tak jen chodím na procházky.

1. PRAVIDELNOST pro nastartování metabolismu, min. 5 x denně jíst
Snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře, případně druhá večeře
2. Minimum tuků a sacharidů - pozor na tlusté maso, příliš sušeného ovoce a nebo hromady ořechů, sýry s nízkým obsahem tuku, jogurty bílé, ideálně Holandia, tvaroh - možno i ochucený /Ovofit/, čoko a podobně max. kostičku 70% dopoledne pro chut, pečivo a chleba pouze celozrnné
3. Žádné sacharidy po odpolední svačině - ovoce jen dopoledne, pečivo max. na odpo svačině, večer žádné pečivo!
4. Dostatek bílkovin - POZOR bez bílkovin v dietě ztrácíš svaly a ne tuk! Nesmírně důležité mít dostatek masa, cizrny, čočky a tvarohů, cottage, jogurty jsou ok ale nemají bílkovin tolik co maso a tvaroh.
Režim
1. SNÍDANĚ - téměř cokoliv, hlavně hodně sacharidů pro energii - ovoce a pečivo, musli, ovesné kaše, lupínky, ořechy - to ovoce spíš až jako dopolední svačinu

2. OBĚD - maso a zelenina, důležitá je příloha, protože bez ní má večer člověk hlad, ale nesmí jí být příliš! Nejvíc na talíři má zabírat maso, zelenina a potom až příloha
3. ODPO SVAČINA - nejlepší je chleba se šunkou, k tomu zelenina, jinak jogurt nebo tvaroh
4. VEČEŘE - vejce, maso, cizrna, zelenina - žádný chléb ani ovoce!
Druhá večere, když je hlad a chuť - zelenina, nebo plátek šunky

Ideální ráno vypít nalačno teplou vodu s citronovou šťávou

Nemíchat ovoce se zeleninou. Vyvarovat se všech tučných pomazánánek, když tak jen třeba tvarohovou, nebo zeleninové. Zeleninu můžeš i ve velkém množství, zvyknout si na to. Hlavně večer v žádném případě přílohu, chleba, nic takového. Jenom bílkoviny - sýr, tvaroh, šunka, vejce. Můžeš si k večeři dát třeba cizrnu nebo fazole, k tomu uvařené vejce, luštěniny jsou bílkovina. Nekupovat žádné saláty jako rybí a pod.,žádné uzeniny kromě nejkvalitnější šunky! Nekupovat žádný jiný chleba a pečivo, než CELOZRNNÉ. Pokud je tam uvedeno vícezrnné, nebo jiný název, je to podvod. Úplně vynechat pšeničnou mouku, která je jed. Pokud jednou za čas péct, tak ze žitné celozrnné mouky, všechno je na zvyku a chutná to dobře. Kousek buchty můžeš jenom ke snídani, přes den a mezi jídly v žádném případě! Nesladit sacharinem a jinými umělými sladidly, je dokázáno, že kromě škodlivosti na zdraví máš po těchto sladidlech větší chuť na sladké. Nejlepší je nesladit vůbec. Hodně pít, průběžně celý den, aby se vyplavovaly škodliviny z těla. Hlavně vodu a neslazené čaje. Žádné džusy ani ty 100%, jsou to zbytečné kalorie. Při nákupech se dívat na složení výrobku, nekupovat nízkotučné jogurty, kde je tuk nahrazován škrobem, který v kombinaci s bílkovinou není dobrý. Ovoce si dávám k dopolední svačině. Mezi jídly odstup minimálně 2 a půl hodiny, spíš tři.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: wamp®
Datum: 11.03.16 13:55
avatar

Kamile,

odbourejte počítač - v prvé řadě !

- Snídej sám,obědvej s přítelem,večeři dej nepříteli.

- Ovoce ráno a dopoledne,odpoledne zelenina a bílkoviny.

- Pohyb,pohy a zase pohyb.Ať už jakýkoliv...Přináší nám nejen radost /endorfíny/,ale i dostatečně okysličenou krev a všechny orgány v těle.

- Pít hojně vodu. - Hlad je v hojné míře převlečená žízeň.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.