Výpověď smlouvy o dílo - jak fakturovat

Od: odpovědí: 9 změna:

Mám písemnou smlouvu o dílo,přišla mi sms o ukončení této smlouvy.Jak se zachovat v takovém případě a jak fakturovat za minulý měsíc-nic podobného jsem zatím nezažil.Děkuji za odpovědi.

9 odpovědí na otázku

3x

Nejsem právník, ale pokusím se odpovědět. V případě, že máte písemnou smlouvu, je možné podle mého názoru ji měnit pouze na dohodě obou stran a písemnou formou. Domnívám se, že jednostranné ukončení formou SMS není dostatečné - pokud to tedy ujednání smlouvy neumožňuje. Ale bylo by to asi neobvyklé. Já bych doporučeným dopisem odmítla ukončení smlouvy a žádala její naplnění včetně finančního vyrovnání.

1x

Pokud je vaše smlouva kvalitní a validní, pak je v ní jistě zakotveno, v jakém případě smlouva zaniká. Většinou je to umrtím jedné ze stran nebo zánikem jednoho subjektu nebo po vzájemné dohodě. pro zrušení smlolouvy musí být důvod, který by měl být ve smlouvě také obsažen a většinou je to porušení smluvních ujednání a nekvalitně provedené dílo, nebo může být ve smlouvě dodatek, že smlouva zaniká automaticky při nesplnění některé s klíčových podmínek.- Já si do smluv nechávám dávat formuli, že dílo provedu podle smlouvy v dohodnutém termínu, ale jen za podmínky, že bude včeas placeno, nebo složeny zálohy. Bez splnění některé smluvní podmínky je důvodem k neplatnosti smlouvy. Také ve smlouvě je jistě napsáno, že jakékoliv dodatky a změnu budou provedeny pouze písemnou formou a po dohodě obou stran. Výpověd smlouvy je vlastně její změna a tudíž pro ukončení smlouvy musí být jen písemný dodatek.