Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
chci se zeptat na následující. Ve firmě mi nabízejí auto i k soukromému užívání.
Ale žádný papír na to nemají, prý ho nikdo nepotřebuje. Nějak se mi to ale nezdá.. kdysi
jsem slyšel že když s tím někde jedeš, tak tě klidně soukromě a nemáš na to papír, tak tě můžou
na hodinu vyhodit za porušení kázně... Má to i jiné nevýhody, nebo jenom toto? Třeba v případě něhody...?
Ono se to neříká nadarmo, že nejlepší auto je firemní auto. To byly časy, kdy jsem to tak měl, roky jsem neměl svoje auto, na co taky? Tam se nějak operovalo s 1% z pořizovací ceny auta (hmotný požitek nebo jak se tomu říká, má to potom něco společného s daní), co se s tím dělalo, už nevím, ale na výplatě jsem to příliš nepoznal (pár stovek) a měsíčně mi to auto ušetřilo několik tisíc. Za soukromé km to byla nějaká směšná částka za km - 1Kč, 1,50Kč, už ani nevím. Žádné oleje, pneumatiky, opravy, nic, vše hradila firma, tak to bylo v písemné dohodě o přidělení vozidla. Služební a soukromé jízdy jsem ve výkazu o provozu vozidla a v knize jízd musel rozepisovat. Bylo to, jako by to auto bylo moje, nikomu jsem je v práci nemusel půjčovat, mohl jsem s ním kdy jsem chtěl kam jsem chtěl, o dovolené jsem je mohl mít (pochopitelně především sloužilo k práci). Určitě bych se v tomto dvakrát nerozmýšlel, bral bych to. Ovšem zjistit, za jakých podmínek by to bylo. Docela mě udivuje, že pro firemní auto se u vás nevede kniha jízd a tak, to je zajímavé. Možná že ta firma uplatňuje výdaje procentem z příjmů, pak vlastně ani žádný hmotný majetek nemá, ale to si spíš nemyslím.
Kovis: Tak jsem to chtěl původně napsat taky, ale nakonec jsem se rozmyslel nenapsat to tak. Pak jsem dělal v jiné firmě, tam to bylo, jak píšeš. Minimálně stovky, možná tisíce km soukromých měsíčně mimo pracovních, ale všechny vykázané jako služební, to jsem se i ušima divil, že jim to vůči finančáku není blbé. Ty knihy jízd vypadaly taky zajímavě. Asi to procházelo.
Knihu jízd to auto pravděpodobně má, ale někdo to zřejmě šolíchá tak, že se vše vykazuje jako služební jízda a kniha pak samozřejmě nemá s realitou nic společného. Do mzdy se v takovém případě nic neprojeví, náklady na palivo jdou celé do účetnictví. Daňově to samozřejmě není košer, ale co si budeme nalhávat - dělá to tak každý druhý.
A některé zahraniční firmy poskytují i firemní kartu na pohonné hmoty. I tam to není žádná legrace. Ne, auto se nevyplatí, pokud používáte i svoje, máte tedy 2 auta. Raději si předem ověřte u učetní kolik Vás to bude měsíčně stát. Papír na to nepotřebujete, nejde například o vládní auta. Aspon u těch zahraničních firem, co já vím a znám.
V některých případech je to ale i uspora času.
Tak když to nebudu mít oficálně (papírově) k soukromým účelům, tak mi snad nikdo nic z platu ztrhávat nebude ne?
A volné kilometry taky mět nebudu.. prostě dostanu pouze nové firemní auto a možná nějakou korunu k platu jako příspěvek na palivo..
Auto má tachometr, GPS a knihu jízd a pod.. Dobře radím, ověřte si předem podmínky. Může se stát dopravní nehoda, pokud to nebude služební jízda, není jisté že opravu a vůbec následky nezaplatíte Vy. Prostě to má své zákonitosti a Vy se raději informujte předem u Vaší firmy, co to obnáší. Dcera vzdala služební auto u zahraniční firmy, protože jednak neměla kde v Praze, kde bydlí, parkovat, jednak ji to měsíčně stálo cca 2.500 kč, snad daně, to by věděli danaři, nevím přesně co, to bych se jí musela zeptat, ale nebydlíme spolu, než ji uvidím, zapomenu na to. Ale protože je to ekonomka, předpokládám že srovnala pro a proti a výhodnější bylo jezdit MHD i když daleko. No nakonec vzdát se toho můžete vždycky, to je také pravda. Její firma jako bonus mimo stravenek přispívá i na tramvajenku - roční 50%. Takže měla na výběr.
Auto nemá gps a nemá knihu jízd. Je to malá firma a všechno to tak nějak bastlí jak může. Nemá ani havarijní pojištění,
jen povinný ručení. Prošel jsem snad všechno na internetu na toto téma a nikde ani zmínka. Většina lidí co znám, tak jezdí ve firemním voze a neřeší to, nemají to ve smlouvě apod. Příspěvek je běžná věc, je jedno jestli Vám ho zaměstnavatel dá ve formě stravenek, vitamínu, nebo příspěvku na naftu. Když je jasný že na cestu z/do práce utratíte měsíčně 2000 kč, tak vám přidá třeba 1000 kč. Těžko ho můžu napálit na tomhle... Fakt nevím jestli si auto brát, když mám svoje, byť starší... ale ono stačí když to nemám ve smlouvě a pojedu s ním během práce (kvůli práci) a je to stejný problém...tak nevím
Pokud máte své auto je to pro Vás výhodnější. Zvláště když firma nemá žádné havarijní pojištění svých vozů. To mi přijde zvláštní. Většina firem se jistí, kdyby ne vlastní vinou jejich pracovník zemřel při havárii, nebo se stal plně invalidní s trvalými následky, odškodnění by pak firmu mohlo položit. A proplácení pohonných hmot ze služebních jízd není žádný bonus. Na bonus není právní nárok, na toto ano. V tom je rozdíl.
Žádný papír na to není potřeba, zeptejte se na podmínky, to znamená co za to chtějí - někde za to nic nechtějí, znám firmy kde to prostě berou tak, že prostě zaměstnanec má nárok na auto, používá ho v práci tak s ním může jet i domu, může si s ním klidně jet nakupovat, nebo na výlet ale za takové cesty už si naftu hradí sám.
Většina firemních aut má GPS lokátor v motoru, z důvodu krádaže ale zároveň pro záznam do elektronické knihy jízd.
Já bych to bral, starosti a náklady jsou proti soukromému autu nesrovnatelně jinde... jen jezdíš a tankuješ .. o zbytek se stará firma.
Ok, dekuji za informace. Zakladni otazka teda je, kdyz si auto vezmu, mam trvat na nejakem
papiru, kde mi ho propujci i k soukromym ucelum?
Řekl bych to asi tak: Jsou 2 způsoby - trvat na papíru a platit výše uvedené odvody dle zákona. Nebo přijmout nikde nepsaná pravidla firmy, která nedodržuje zákony a neptat se a nepátrat. Kterou variantu zvolíte? No ono to asi stejně není úplně možné si vybrat, ne?
No já bych hlavně chtěla vědět, když vozidlo není havarijně pojištěno, jak by se řešila havárie z vaší viny či odcizení vozidla. Protože náhoda je blbec a aby vám pak auto nedali k úhradě.
Mám služební auto k soukromému použití, oficiálně. Tzn. že mám na to uzavřenou smlouvu. Z ceny auta se počítá 1% měsíčně do výplaty jako nehmotný příjem a ten logicky podléhá zdanění. Dále firmě platím 1% z ceny auta jako pojištění a firma pak neřeší, když to nabourám (samozřejmě bez alkoholu). Havarijní pojištění auto nemá. Mám k dispozici CCS kartu a vykazuji si soukromé kilometry a ty pak, na základě prům. spotřeby zaplatím. Vychází to tak +- 2Kč na km... ND, gumy, servisy neřeším, neplatím, to platí firma ...
Už nějaký ten rok mám taky sl. auto k soukr. účelům a mám to podobně jako honzajs122.
Mám smlouvu, kde je uvedeno, že můžu řídit vozidlo XY soukromě a tu vozím sebou abych mohl prokázat, že jsem vozidlo neukradl a dále mám doklad, že jsem zaměstnancem dané firmy...
Dále mám 1% z ceny vozidla ve mzdě.
Naftu neplatím odepisuje se na VZV...
knihu jízd nemám.
Počet služebních jízd z vozidlem- nikdy
Potvrzení o odborné způsobilosti řidičů referenčních vozidel chtějí policajti automaticky...
Mám pojištění odpovědnosti za škodu zaměsnavateli v případě nehody platí spoluúčast...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.