Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ČEZ informace o platbách

Od: amper® odpovědí: 8 změna:
avatar amper

Nájemník mi přestal platit nájem (už zas *zed*). Podal jakous takous výpověď z nájmu, kauce něco pokryje, v tom zatím není problém. Problém je, že je velmi pravděpodobné, že neplatí ani elektřinu a případné odstřižení a znovupřipojení by vyšlo hodně draho. Smlouva na odběr je s ČEZem, odběrné místo je hlášené na nájemníka. Mám jako majitel bytu nějakou šanci se dozvědět v ČEZu, jestli a kolik borec dluží? Zatím jsem pouze vygooglil, že mám šanci na sebe odběrné místo přehlásit i bez toho, že nájemníka vypátrám, narvu do pytle a osobně odnesu do ČEZu, ovšem nechci to zbytečně dělat. Znamená to pro mne jednak náklady na cestu, jednak den volna a hlavně bych musel vniknout do bytu, který není zatím úředně předán. O tom, že bych platil dluhy za cizího nemluvě. Má někdo s tímhle zkušenost?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ronyx*
hodnocení

3x

Zdravím,
zavolejte si na ten ČEZ (na tu infolinku uvedenou výše - není to 10Kč/min, ale tuším 4,50 nebo tak nějak), přes volby (tuším 1 a pak znovu 1) se dostanete na info o platbách, tam se s váma spojí operátor. Tomu se představíte, řeknete že jste majitel nemovitosti, kterou pronajímáte a že byste potřeboval ověřit stav placení záloh. Následně nadiktujete na koho je elektřina ve vaší nemovitosti vedena (jméno, příjmení, bydliště - tuším že jeho rodné číslo ani nechtějí). Někde mezi hovorem je dobré zmínit adresu té vaší nemovitosti. A dozvíte se údaje, které potřebujete. Takže k ruce tužku a papír, abyste si to mohl napsat.
Poznámka - možná se vás budou ptát na číslo zákazníka (tj. číslo které má váš najemník od ČEZu přidělené), ale pokud ho nevíte, tak prostě řekněte, že ho nevíte.
Osobně mám s ČEZem velmi dobré letité zkušenosti, co se týká řešení jakýhkoliv problémů - i to je jeden z důvodů, proč jsem u ČEZu. Řešil jsem podobnou věc jako vy - potřeboval jsem ověřit placení zálohy na rekr. nemovitost (platila se 1x za rok) za otce, který byl v nemocnici - nevěděl jsem nic kromě adres otce a té nemovitosti. Dozvěděl jsem se vše, dokonce i to, že splanost zálohy se díky pobytu otce v nem. prošvihla, takže sem vyjednal náhradní termín splatnosti, vše se před infolinku uvedlo do pořádku a žádný problém nebyl.

hodnocení

Díky za podrobný návod. Našel jsem ještě alternativní linku 371 100 100, u které není pochyb o tarifu. Výsledek je takový, že bez zákaznického čísla a zplnomocnění od (snad jen momentálně) nekomunikujícího nájemníka mě poslali "k šípku". Takže vím kulový a začínám tušit průser nejhoršího kalibru. Tak nevím, jiný kraj, jiný mrav?


doplněno 28.02.16 19:37:

Ne, skutečně to není ta linka, na které se hlásí poruchy. Je to naprostý ekvivalent linky 840 840 840 - jiné číslo, stejný systém, škemral jsem a brečel taky, ale slečna byla neoblomná. Mohl jsem samozřejmě zkusit hrát levou a tvrdit, že mám plnou moc atd., ale to jsem nechtěl (ale byl jsem na to tázán). Prostě mi bylo řečeno, že mají smlouvu s panem XY a bez dalšího oprávnění mi nemohou sdělit jakýkoliv údaj. Tečka. Asi přitvrdili.

ronyx*

Není ta alternavtivní linka, co uvádíte, jen technická pomoc náhodou? Já to tedy řešil na té 840 840 840 a bez problému jsem se fakt dozvěděl, co jsem potřeboval (prostě sem vylíčil situaci, která nastala a pak už to šlo samo, dokonce mi bylo i poraděno, jak to udělat se zálohami dál).
A že nekecám - mám i přesně opačnou zkušenost - já nájemce, účet na majitele (jemu chodilo všechno a on mi to pak nosil) - potřeboval jsem zjistit stav přeplatku. Zavolal jsem tam, řekl kdo jsem včetně jména s tím, že u nich účet nemám, ale mám pronajatou tu a tu nemovitost a potřebuje znát vyúčtování - bez problémů mi to řekli, dokonce mi kopii vyúčtování poslali na můj e-mail. O té doby jsem vždycky volal sám a meziodečty a všechy další věci si zařizoval sám a majiteli t pak jen řekl.
V případě otce jsem nevěděl ani zákaznické číslo - jen jméno a adresu jeho trvalého bydliště - řekli mi obě odběrná místa na něj vedená.
V druhé případě jsem zákaznické číslo samozřejmě věděl.
Jestli vy jste neudělal někde chybu při hovoru - já se přiznám, že jsem doslova škemral, že mám problém a nevím jak z něj (což u toho otce byla pravda).


doplněno 28.02.16 19:28:

Jinak platba za volání na linku 840 840 840 se řídí podle vašeho operátora - info tady v článku

hodnocení

No, netrvalo to ani 2 měsíce a mám přepis energií za sebou. Jel jsem necelých 200 km tam, udělal odečty a s nájemníkem došel osobně na kontaktní místo ČEZu. Až tady se přiznal, že nemá zaplaceno za poslední 2 měsíce. Převod zadala paní do systému, ale nešel (kvůli dluhu) dokončit. Nájemník svatosvatě slíbil, že to uhradí a já jel 200 km zpět, po předchozím nezdaru vyzbrojen telefonním číslem na pracovnici u přepážky, která s námi převod zadávala. Po týdnu stále nic. Zmíněná paní telefon nebrala, tak jsem zkusil znovu infolinku. Nejen, že mi neřekli, jestli má můj nájemník uhrazený dluh. Zarputile odmítali i odpovědět na otázku, jestli je možné si nechat převést odběrné místo na sebe (což je a není totéž). Nemůžeme Vám, pane, sdělit jakékoliv údaje třetích stran. To, jestli jste majitelem nemovitosti je nám úplně volné, to, že pokud Vám ustřihneme elektroměr, tak se prohnete, až budete chtít znovu připojit, taky. Rada: Domluvte se s (ex)nájemníkem. O tom jak, když odmítá komunikovat ani slovo. O tom, že existuje možnost podepsat čestné prohlášení o tom, že nájemník zmizel v propadlišti dějin, a na základě toho na sebe odběrné místo nechat převést, taky. Nakonec jsem se přeci jen dovolal pracovnici kontaktního místa, kde mi bylo doporučeno převod provést z důvodu hrozícího odstřižení (rozuměj, stále není zaplaceno), pochlubil se zjištěním vygooglené "utajované skutečnosti" o možnosti provést převod při neúčasti původního odběratele na základě čestného prohlášení (i tady čekala, jestli vím a aktivně mi to nenabízela) a o den později celou věc zdárně realizoval. Tedy, milý ČEZe, tisíceré díky za skvělou práci pracovnic v kontaktních místech. Naopak infolinku můžeš rovnou zrušit, je na 2 věci. Ta první je nasírání zákazníků a ta druhá začíná na H.

Perlička na závěr: Pracovnice na infolince jsou podělané strachy cokoliv sdělit (a já se nedivím), zato se po mém dotazu objevil v jejich systému záznam, že jsem vznesl dotaz a byl jsem poslán do patřičných mezí. Cituji: "Tady čtu, že jste dneska zase volal na infolinku. Voni Vám zase nic neřekli, co?"

 

dam®
hodnocení

2x

Možná zkusit zavolat na zákaznické centrum ČEZu 840840840, /bezplatné tlf. č./. Jméno a adresu znáte, snad ještě číslo odběrného místa nebo číslo el. měru, tak možná odpoví na váš dotaz. Pracují nonstop.


doplněno 28.02.16 15:45:

Jejda, tak to se omlouvám, žil jsem blahé nevědomosti, občas tam voláme kvůli odblombování a nevšiml jsem si.

hodnocení

Díky za info: Nenapadlo mě, že fungují i v neděli. Jen ta Vaše douška - bezplatné telefonní číslo - se podle informací z internetu nezakládá na pravdě. No nějak se tam dovolat musím, dnes nebo zítra, 10 Kč/min nebo zdarma, pořád lepší než nevědět nic.

 

hk
hodnocení

0x

Nevím jak u ČEZu, ale u PRE jako vlastník nemovitosti jdete na PRE, odhlásíte neplatiče, převedete si měřidlo na sebe a je věcí už jen dodavatele, aby si případný dluh výmáhal přímo po nájemníkovi - tedy na základě smlouvy uzavřené mezi dodavatelem elektřiny a nájemníkem.

hodnocení

OK, díky za odpověď, ČEZ funguje stejně. Jde mi o to, zda mi i bez přepisu, tedy třeba po telefonu, mohou sdělit "skóre". Mohu to samozřejmě nechat dojít ještě měsíc, než nájemci doběhne smlouva, ale taky mu mezitím mohou ustřihnout hodiny a za znovupřipojení zaplatím já (a to bude drahej špás). Sice má dle smlouvy předat byt i s připojenou elektřinou, ale těžko ho nahánět, když to neudělá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]