Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

OSVČ - Student - mám doplácet?

Od: chudastudentka odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

už několik let jsem OSVČ a zároveň student, v březnu 2015 mi bylo 26 let, takže jsem od března začala platit měsíčně cca 1800 Kč zdravotní pojištění do OZP, kde jsem přihlášená. Vím, že bych měla platit i sociální (ČSSZ) podobnou cenu. Když jsem však v březnu ptala svých známých, bylo mi řečeno, že zde nezáleží na věku, ale na tom, zda jsem ještě student (což bylo do letošního února, před pár dny jsem měla mgr. státnice). Ovšem nyní mi přišel z ČSSZ dopis, že mám za loňský rok doplatit asi 20 tisíc. Je nějaká šance, že když jim ukážu potvrzení, že jsem byla stále student, nebudu muset za loňský rok platit a budu platit až od letošního února, kdy jsem udělala státnice? Byla by to pro mě docela velká suma, při studiu jsem si nevydělávala až tolik peněz. Děkuji za informace.

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Já se domnívám že status student vám skončil dovršením 26ti let. Vycházím z tohoto:

U studenta do 26 let se považuje podnikání za vedlejší činnost a proto nemusí v prvním roce podnikání platit měsíční zálohy a v případě, že jeho příjmy po odpočtu výdajů nepřekročí za daný kalendářní rok, ve kterém podnikal, rozhodnou částku, tak nemusí na sociálním pojištění státu odvést vůbec nic.Pokud rozhodnou částku přesáhnete, začne se na vás vztahovat povinnost odvádět měsíční zálohy a každý rok po podání Přehledu vám bude podle dosaženého zisku z předchozího roku buď vrácen přeplatek na pojistném, anebo zbývající částku doplatíte.Statut studenta musíte dokládat každý rok až do dovršení 26 let.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.