Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Daňové přiznání zaměstnanec

Od: nezamestnana odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, potřebuji poradit ohledně dańového přiznání. V roce 2015 jsem byla na finančáku a tam mi jedna paní z kanceláří řekla, že v roce 2016 mám přijít a pomůže mi to přiznání vyplnit. Byla jsem tam v lednu, v kanceláři jiné paní. Ta mi řekla, že si mám najít na netu daňovou kalkulačku a pak si vyplnit DAP sama. Vzhledem k tomu, že jsem za ten rok měla DPP a HPP a mezi tím byla na ÚP nevím si s vyplněním rady. Vydělala jsem si poměrně málo a na konci DAP mi vyšla kladná částka(takže mám nakonec vracet já jim). Měla jsem za to, že 15% záloha z DPP mi bude finančákem vrácena, ale podle výpočtu v DAP tomu tak není. Rozumíte někdo tomu? Na finančáku jsem paní slušně poprosila jestli by mi s vyplněním nepomohla a ona mě odkázala ať si to najdu na netu. Rok 2015 jsem zakončila DPP a teď jsem bez práce. Volala jsem účetní z DPP jestli by mi to přiznání udělala a ona že jestli to nemám nějak složité atp... prostě se jí do toho také nechce.

Nevíte jak je to tedy s tou DPP? Jestli se to vůbec dává do DAP? Nevím si vůbec rady a lidé okolo jsou vážně neochotní mi pomoci. Na zálohu 15% z DPP mám prý nárok, ale jak a kam to tedy vyplnit?

Děkuji za rady :)

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Potřebujete od všech zaměstnavatelů v roce 2015 Potvrzení o zdanitelných příjmech a sražených zálohách. DPP s odměnou do 10.000 měsíčně byly zdaňované srážkovou daní, pokud nebylo u zaměstnavatele podepsáno daňové prohlášení (růžový dvojlist). Jestli bylo, byla srážena daň zálohová, která do zúčtování vstupuje. Jestliže jste měla pouze tyto příjmy ze závislé činnosti (tj. jako zaměstnanec). přiznání dělat nemusíte, zvlášť když Vám nevychází zratka daně. U nízkých příjmů je totiž zálohová daň pohlcena uplatňovanou slevou, takže žádnou daň neplatíte a tedy není co vracet.

uska*
hodnocení

0x