Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace neprojeté jízdenky u ČD

Od: arecibo* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

existuje u ČD nějaká možnost vrátit v eshopu zakoupenou neprojetou jízdenku? Do nedávna vraceli z důvodu nevyužitého jízdního dokladu alespoň 50% částky , pokud jsem tuto reklamoval do 23:59 prvního dne platnosti. Poté byla zablokována, abych ji nemohl ještě v ten den použít.

Nyní mi to hlásí, že je nutno vrátit nejpozději den před oním prvním dnem platnosti.

Když srovnám reklamační podmínky u konkurence, tak zpravidla akceptují vrácení do např. 5 či 15 minut před odjezdem ze stanice.

Tzn. jak jednou u ČD v den jízdy koupíte jízdenku, tak máte smůlu a nevrátí vám zřejmě nic, byť by to byl "kredit" na in-kartu.

Existuje tedy ještě nějaká možnost vrácení eshopové jízdenky z důvodu nevyužití v první den platnosti?

Děkuji.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Já to chápu tak: cestující jízdenku využil, ovšem nepřišel během jízdy průvodčí, takže jízdenka není označená. Cestující se pak snaží ji vrátit zpátky s tím, že necestoval, že ji nepoužill. Nemyslím to na Vás, že byste chtěl šidit ČD, ale kujóni se najdou všude. Proto si myslím, že je možné vrátit jízdenku nejpozději den předem. To totiž ještě nemohla být použitá /nesouhlasí datum/. Možná, že se v ČD s podobnými podvůdky setkávali a tak to vyřešili takhle. Pokud ji vrátíte den předem, je jasné, že jste na ni skutečně nemohl cestovat. Jaga.

Je to jen moje domněnka, u dráhy jsem nikdy nepracovala, omlouvám se, jestli tady bájím...:)

arecibo*
hodnocení

O žádné šizení nešlo - jízdenka byla zaplacena, připravena pro případnou kontrolu. To, že průvodčí nepřišel, není můj problém, ani z přepravního řádu povinnost ho vyhledávat.

Tak jako když nastoupím v neobsazené stanici, tak nejsem povinen hlásit průvodčímu sám od sebe a nabízet mu, že zaplatím jízdné ve vlaku bez manipulační přirážky.

Někteří tak jezdí léta. Pokud přijde průvodčí, tak až pak nahlásí, že jedou z neobsazené stanice, byť jedou ze stanice, kde pokladna je :) Pokud průvodčí nepřijde, tak jedou SKUTEČNĚ zdarma.

V mém případě by šlo o jízdu s 50 % slevou ;)

 

buss
hodnocení

0x

Nesrovnávat konkurenci, jejich podmínky. Minulý týden mi ujel vlak o další jsem jž neměl zájem, jízdenka vrácena, sice povídání kolem toho, ale ano.

 

hodnocení

0x

Moje starší zkušenost. Je to ale už několik let.

Ráno sem si koupil jízdenku na vlak ČD kterou sem díky náhodnému odvozu autem nevyužil. Zašel sem odpoledne na nádraží a chtěl ji vrátit. Dali mi tenkrát nějakej formulář kde sem napsal důvod (už si nepamatuju co sem tam napsal) nenastoupení jízdy a po srážce (myslím že to bylo 20%) mi zbytek peněz vrátili.


doplněno 24.01.16 14:39:

Ano v nástupní stanici.

arecibo*
hodnocení

Jenže ta reklamace musela být uplatněna ve stanici, kde byla jízdenka zakoupena, ne?

Nebo Vám uznali reklamaci i v té cílové?

 

paw*
hodnocení

0x
Jeste cca pred mesicem jsem normalne vracel nevyjety doklad vbden platnosti. Leda ze by zmenili reklamacni podminky.

 

albatros498022*
hodnocení

0x

Jde o to o jakou ízdenku se jedná u Včasné jízdenky je jasně uvedeno, že vrátit nelze.

arecibo*
hodnocení

Samozřejmě jde o klasickou jízdenku zakoupenou v eshopu.

Na Včasnou bych se neptal...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]