Nemám autoritu, co s tím?

Od: Datum: 21.01.16 19:10 odpovědí: 9 změna: 22.01.16 11:55

Dobrý večer, mám problém, který je uvedený v nadpisu, mám pocit, že moje slovo nemá na ostatní žádný vliv. Dřív jsem o tom věděl, ale moc mě to neobtěžovalo, ale teď se tím hodně trápím. Jde o to, že v listopadu jsem dostal nabídku, že bych mohl vést šachový kroužek, prostě, že bych trénoval holky a kluky, kteří se do něho přihlásili. Nabídku jsem se bál odmítnout, tak jsem ji přijmul, i když se mi vůbec nechtělo, protože jsem tušil jaká to bude katastrofa. Tak někdy v půlce listopadu jsem začal docházet jednou týdně do šachové klubvovny, kde bylo vždycky tak okolo 5 děcek, které jsem měl něco naučit, něco jim předat. Nejdříve mě trochu i poslouchali, ale až zjistili jaký jsem měkkota, tak mě začali ignorovat, neposlouchat, hrát si místo tréninkové snaživosti na mobilu. Pokud jim něco řeknu, ať si mobil schovají, že jsme na šachách, tak mě buďto naprosto ignorují, dělají, že neslyší nebo ho odloží a otráveně a znuděně se na mne podívají a za 3 minuty ho mají znova. Taky často dělají něco jiného než jim říkám, klidně si hrají partie mezi sebou zatímco jim já něco vysvětluji. To pak nemá smysl, dost mě to unavuje a mrzí, když jsem si s tím dal dopředu nějakou přípravu. Přitom jim na závěr dávám myslím hodně času na to, aby se mohli vyřádit a zahrát si volné partie. Neumím s nimi pracovat, jsem si vědom toho, že je to moje chyba, že se na to možná nehodím, chybí mi charisma, asertivita, sebevědomí. Vracím se domů zničený a smutný.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: dota
Datum: 21.01.16 19:17

Soucítím s Vámi. Mám to stejně, taky nemám žádnou autoritu, nejsmutnější je to v tom, že u vlastních dětí a taky s tím nic nedokážu udělat. Po dobrém, po zlém, nic nefunguje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 19:26
avatar

Doma to člověk může zpohlavkovat, ale cizi?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 19:36
avatar

Vaše chyba, Vy se musíte změnit. Začněte třeba ráznou domluvou a mějte připraveny citelné sankce, které budou následovat, pokud neuposlechnou a se kterými je předem seznámíte. Nic neodpouštějte. Nastavte promyšlená pravidla a buďte důsledný!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 19:50
avatar

Souhlas s Blesikem*palec*. Především - DŮSLEDNOST. To znamená, že když jim nastavíte pravidlo, tak nekompromisně vyžadovat jeho dodržení. V momentě, kdy nad tím mávnete rukou a povolíte, máte na krku to, co mnozí dnešní rodiče - rozcapená děcka, co s nimi orají a vláčejí.

Takže na další hodině pevným hlasem přednést, co se od teď na tréninkách bude dít, mobily klidně vyberte do krabičky - nebo budou DŮSLEDNĚ schované v taškách. Nebojte se houknout silnějším hlasem, když to bude potřeba. Z třasořitky, co je sotva slyšet na metr, si nikdo nebude nic dělat. Učím zpěv, a pokud některá z holek hodně přehání - samozřejmě jim taky hodně odpouštím, ale jsou to holky 9-12 let a máme kamarádský vztah - tak ji nenechám zpívat na mikrofon, což je pro ně trest největší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 21.01.16 20:01
avatar

Asi nedokážu odpovědět, protože bych na tom byl možná podobně / stejně. Ale: když někdo ten telefon nedokáže odložit, řekl bych mu, ať tam nechodí; jestli si chce jen hrát s telefonem, ať to dělá jinde, tam se věnujete šachům. Ono fakt nemá smysl, aby chodil na šachy někdo, kdo si místo nich bude jen hrát s telefonem. A za druhé: asi je ta teorie nudí. Zkusil bych je zapojit "do hry". Tzn. nepřednášet jako v hodině matematiky, ale roztáhnout šachovnici, rozmístit se (klidně vestoje) kolem ní (když je vás tak málo) a předvést požadované v praxi. Ale zas ne jen výkladem, ale třeba nastavením pozice a dotazem, co by dělali. Zeptat se každého (jednotlivě), aby neměli kdy myslet na blbosti (telefony). A proč by zrovna udělali to, co řekli. A potom tedy vyložit to tvoje. Kdyby se vytvářela nerovnováho v odpovědích (že by třeba někdo byl aktivní a pořád vykřikoval jako první, včas ho brzdi, aby začínali odpovídat i jiní a nepapouškovali pak jen jeho názor). No a pak je nech hrát. Možná by stálo za to, aby si své partie zapisovali, že byste pak některé mohli společně pitvat; jen pozor, aby z toho třeba někdo neúspěšný neměl trauma, to musíš odhadnout. Vlastní hraní můžeš občas zpestřit třeba hodinami (těmi šachovými mačkacími) a hraním bleskovek (nebo jen kratšími partiemi), simultánkou atd.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 20:18
avatar

všechno je to o osobnosti - jednomu stačí jen "zvednout obočí" - jiný se to musí pracně naučit a další se holt "necpe" do vedoucích pozic, aby se nemusel namáhat a zbytečně se stresovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 22:46

charisma = 1/4 nominální pozice/funkce/odznaky moci + 1/4 osobní šarm + 1/4 znalosti/dovednosti/fortel + poslední čtvrtinu už jsem zapoměl


doplněno 21.01.16 22:58:

oprava,nalevo před rovnítkem má být samozřejmě autorita.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 23:17
avatar

Možná je to tím, že Vy sám toto děláte jen z donucení. A děti to prostě vycílí. Buď to dělat chcete a pak budete muset přitvrdit, být důsledný a opravdu se chovat jako autorita, nebo to prostě vzdejte a ušetříte si nervy. Já bych začala tím, že během šachového kroužku budou mobily vypnuté. Pak bych se určitě snažila zjistit jak velký zájem o tento kroužek mají ti, kteří jej navštěvují a jak moc se chtějí v šachách naučit..Vy jste ten, kdo tento kroužek vede, tak se neobávajte tuto skutečnost dávat najevo. Nepodřizujte se, buďte vedoucím!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.01.16 11:55
avatar

odpověděl jsi si na to sám: "bál jsem se to odmítnout". Teď jen zbývá si položit otázku: "Proč" a následně na ní si napsat několik odpovědí. Pak se nad těmi odpověďmi zamyslet. Možná zjistíš, že tvůj strach byl zbytečný a že jsi rovnou mohl říci NE. Ono říci NE totiž vyžaduje nutnou dávku odvahy. A neboj, bojuje s ní každý. A je jen na nás, zda se s ní poperem.
Prvně si musíš říct, zda to chceš či nechceš dělat. To je zásadní. A pokud dojdeš k názoru že NE, tak prostě řekni, že na tuto pozici se nehodíš a rezignuj. Že pozice vyžaduje přirozenou autoritu která je potřebná k tomu aby Vaši žáci začali vyhrávat turnaje a Váš šachový klub se tak posouval dál.

Co mohu doporučit jsou tyto dvě knihy: úspěšná sebemanipulace a debordelizace hlavy.(Je jich samo více, ale pro začátek k nastartování, jsou tyto nej. Od toho autora se mi líbí jen ty dvě knihy. Pak mám další od jiných autorů) Poctivě si dělejte ty cvičení a klidně si v ní podtrhujte, dávejte záložky a neustále se k nim vracejte až už vaše podvědomí bude samo vědět co jste.
Pamatujte, že to ale chce čas, přečtením dvou knih se nic neotočí o 180°. Budete postupovat malými krůčky jako to malé dítě. Vytrvalost, píle vás ale mohou posunout dál. A ještě jedna věc kterou jsme doma vždy slyšeli a kterou jsem tak nerad slyšel já byla: "všechno zlé je k něčemu dobré". Nezdar či uvidění své slabiny berte jako velké plus, protože ho vidíte a dokážete nad ním pracovat. V každém člověku něco dřímá. Je načase to probudit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.