Postup při reklamaci

Od: Datum: 20.01.16 09:31 odpovědí: 19 změna: 21.01.16 17:09
avatar

Zdravím. Koupila jsem přes internetový obchod pedál k šicímu stroji. Byli jsme písemně domluveni, že pokud nebude pedál fungovat vrátím ho a ono mi vrátí peníze, nebo pošlou jiný pedál. Pedál byl dost drahý 2 600 Kč. V den kdy mi pedál dorazil jsem ho vyzkoušela a nefungoval. Okamžitě jsem to napsala odesilateli a ten mi řekl abych jim pedál poslala zpátky. To jsem následující den udělala. Myslela jsem, že od nich dostanu nějakou zprávu a ono nic. Ale bylo to mezi svátky, tak jsem čekala. Teď už to je 30 dní a od nich nemám stále žádnou zprávu a ani peníze na účtě. Já jim ihned napsala, že od smlouvy odstupuji a že prosím o vrácení peněz na účet. To jsem udělala v hned druhý den po doručení balíčku a po odeslání výrobku na jejich adresu. Prosila bych o radu, jak mám postupovat teď, ještě se mi to nikdy nestalo, nemám zkušenosti. Děkuji Suzy.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.01.16 11:33

Zavolejte, případně znovu napište doporučený dopis, že žádáte navráceni peněz. V případě, že nikdo nebude reagovat, kontaktujte ČOI.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.01.16 13:01
avatar

Děkuji. Suzy.

Datum: 20.01.16 14:02

Jenom dotaz, zda jste si jistá že to je špatnýn pedálem?(nefunkčním)


doplněno 20.01.16 14:44:

pro suzymon

Nikam nemířím a tím méňě že jej nemůžete vrátit. Myslel jsem tím že než kupovat nový pedál (za cenu přes 2000kč) , bylo by mnohem lepší sehnat opraváře protože ten je schopen (pokud jste jej nerozmlátila kladivem*smich*) jej opravit nebo může mít starší opravený z vyřazeného stroje a pod. , nehledě na to že vada může být v motorku (uhlíky , zadřená či vyběhaná ložiska a pod.) což je pravdě podobnější a častější závada než ten pedál.

Uvedu vlastní případ - věděl jsem že je to motortkem - sehnal pána opraváře (i když těžko ) -vymontoval motorek a s pedálem jsem mu to dovezl , on vyměnil ložiska (futra) dal nové uhlíky , vyčistil namazal , já zaplatil 400kč a večer z hlubokou pokllonou jsem si to odvezl.Namontoval zpěet a stroj opět jako nový.

Ještě k tomu - sehnat se mi jej nedařilo (jeden u kterého jsem kdysi něco kupoval bohužel zemřel) , a pak jsem si náhodou všiml že ve švadlence (malé město) je cedule oprava šic. strojú , tak mi prodavačka dala tel.číslo atd..


doplněno 20.01.16 14:52:

Ještě doplním -stroj starý 40let výrobce- Bagat Višnja Jugoslávie


doplněno 20.01.16 15:36:

Ok. Kdyby jste chtěla asi bych našel spojení na toho pána opraváře , dělá to celý život . i pro teď pro fabriky a moderní stroje , myslím co jsem u něj viděl že se fakt vyzná. Je z Trutnova.Snad jsem ten telefon neztratil .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 14:18
avatar

Tomasi, jednak si jistá jsem, ale protože vím kam míříš, tak doplním. Jako zákazník, který nemá možnost vidět výrobek na vlastní oči, neboť objednává přes internetovou službu, má nárok a právo vrátit zboží do 14 dnů, aniž by musel vysvětlovat proč tak činí. Je to paragraf 53 odst.10 občanského zákoníku. Dodavatel musí vrátit obnos do 30 dnů. To jsem si zase mezi tím zjistila sama. A jelikož jsem si nebyla jistá, že seženou originální pedál hned na začátku, tak jsem s touto eventualitou počítala a dodejce jsem se výslovně ptala na to, co se bude dít, když pedál nebude fungovat. Napsali mi, že v tom případě vrátí peníze, nebo zašlou jiný pedál. S tím jsem souhlasila. Pak mi řišel pedál, který není originální značka, ale alternativní, to jsem jim okamžitě napsala a dala jim možnost, aby mi poslali originál pedál, nebo vrátili peníze. Od té doby se neozvali. Já pedál vrátila během 48 hodin v původním igelitovém obalu, tak, jak mi ho zaslali oni. Balíček jsem pojistila a poslala jako balík do ruky. Potřebovala jsem vědět, jak mám postupovat po uplynutí zákonné lhůty. Pošlu jim tedy doporučou žádost o vrácení obnosu na můj účet a dále budu kontaktovat ČOJ, jak mi tady bylo poraděno. Nebo máš jiný nápad?


doplněno 20.01.16 15:22:

Tomasi, všechno o čem píšete už jsem vyzkoušela. Dokonce jsem tady kdysi kvůli tomu pedálu zakládala i otázku. Ano, všichni mluvili o uhlíkách, ale bohužel v tom problém nebyl. Podle mne to je v tom kolíčku a vstupem do stroje. Ten stroj stál 45 tisíc, mám dva od stejné značky, ale každý stroj je jiný typ a pedál tudíž nelze mezi sebou měnit. Jiná koncovka a vstup. U druhého stroje se nikdy pedál neporouchal, mám pořád jeden a ten samý a stroj šije v pohodě. U toho druhého stroje pedál přestal fungovat po deseti letech. Tenkrát jsem ale žila v Paříži a tak jsem si došla pro nový pedál do obchodu, kde jsem oba stroje koupila a stroj fungoval dalších 10-12 let bez problémů. Když se to stalo po druhé, už jsem žila v Čechách a věř mi, že jsem oblítala obchody, které prodávají stroje značky Pfaff jak v Kolíně, tak v Praze. Stroj jsem do Kolína dokonce odvezla, mají tam servis a závada nebyla nalezena. Oni mi tedy obstarali jiný pedál, prý nějaký recyklovaný-opravený, ale bohužel nefungoval. Tenkrát chtěli za ten pedál recyklovaný 1700Kč. Zaplatila jsem a pak to nefungovalo, stroj i s pedálem jsem tam odvezla a oni zkoušeli všechno možné, aby mi nemuseli vracet peníze, ale nepovedlo se jim to a peníze mi museli vrátit. Pak jsem raději stroj uložila do skříně a teď jsem ho zase asi po třech letech vytáhkla zkusila koupit pedál u jinde. A co se stalo, je v této otázce. Ten samý problém, protože poslali pedál který není od výrobce Pfaff, ale jeho alternativu. Zřejmě z Číny. Což by mi vůbec nevadilo, kdyby pedál fungoval, ale steoj se sice rozjel, ale jeden steh po vteřině a déle a ve stroji to hrká. Podle mne špatný-přerušovaný kontakt v tom kolíčku, protože ten se v ďource viklal, neseděl pevně. Jsem si naprosto jistá, že kdyby mi poslali originál pedál, tak by problém nebyl.

Od: k2
Datum: 20.01.16 14:29

Nez si s nima dopisovat pres doporucene dopisy, tak bych zvedl telefon a poptal se jich, co se kde zadrhlo...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 15:25
avatar

Ano, to udělat mohu, ale nic tím pak nedokážu. Oni mi do telefonu budou něco vykládat, aby prodloužili čekání. Dříve se mnou emailem kominikovali okamžitě, během několika hodin jsem od nich měla odpověď. Přestali komunikovat ve chvíli, kdy jsem odstoupila od smlouvy.

Od: k2
Datum: 20.01.16 15:37

Zajíček si takle bylí ve svojí noře a jednoho dne ho napdne, že by si jí mohl zvětšit. Přemejšlí kdo by mu tak mohl pučit potřebnou lopatičku a napdane ho krtek. Tak se vydá za krtkem, jde tak lesem a řiká si no ale co dkyž mi jí ten krtek nepůjčí? Ale on mi jí půjčí. Jde tedy dál a po chvíli : No ale ten krtek on mi jí nepůčí a a co já budu dělat? ale tak krtek je kámoš on mi jí půjčí. ... Ten lakomej krtek mi tu lopatky najisto nepůjkščí a já tam jdu zbytečně a budu dál v tom malím krlohu... i když krtek je ehce ovlivnitelnej on mi jí půjčí. Jde dál a stále mu to vrtá hlavou a říká si.. když ten krtek je takovej krkoun on mi tu lopatku nepučí! Ale ne já ho přemluvim a pučí mi jí... takhle to pokračuje celou cestu až djde ke krtkovu domečku, zaklepe na dveře, vyjde ven krtek a zajíček zařve "TAK SI TU LOPATKU STRČ DO PRDELE"..!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 16:48
avatar

K2, tohle povídání znám, ale nemá s mým dotazem vůbec nic společného. Jestli tím chcete říci, že nechci využít Vaší rady s telefonováním, protože si myslím že vím jak to dopadne, tak ano. Já natolik rozumu mám. Co by mi asi řekli? Ano madam, máme to tady a prosíme o sečkání, vaše objednávka se vyřizuje. To při nejlepším. Nebo si snad myslíte, že by mi po telefonu poslali obnos, nebo co si vlastně myslíte, že bych tím telefonem získala? No přece vůbec nic, jen možná nějaké vysvětlování o které nestojím, neboť bych ten telefonát při případné stížnosti nemohla ani použít. Co kdo kecá do telefonu, není podstatné, podstatné je mít doklad o komunikaci písemné. Vy chytrej...

Od: asd1
Datum: 20.01.16 17:37

Hovor si můžete nahrát a pak do důkaz je. Jen to musíte oznámit předem - např. Dobrý den. Hovor zaznamenávám. Vracela jsem zboží a neposlali jste peníze bla bla.

Co by vám řekli? Madam zapomněli jsme to poslat, pošleme bla bla

madam už jsem to poslali, vám to nedorazilo?

Nemáme prachy pošlem až budou atd.

- V měsíc čekáte a vůbec nevíte co se děje...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 18:47
avatar

Asd, nemám nahrávací telefon. :-D Mám obyčejnejného starého Samsunga. Čekala jsem měsíc, protože to bylo jednak mezi svátky, balíček jsem odesílala 21.12.2015, tak jsem nechtěla prudit, a pak jsem věděla, že mají podle zákona čas 30 dnů. Teď uplynuly a tak jsem začala něco dělat. Před chvílí jsem poslala email a počkám dva dny, pokud neodpovědí, tak možná zavolám, ale v každém případě pošlu doporučeně poštou dopis. A pak uvidím.

Datum: 20.01.16 15:34
avatar

A ještě dodám, že jako jsi Ty věděl že to je motorkem, tak já vím že to je tím pedálem. Když se to stalo poprvé, tak byly příznaky naprosto stejné. Stroj se zpomaloval a zpomaloval, až se zastavil a už se nerozjel. Také tenkrát všichni hledali, jestli to nejsou ty uhlíky v pedále dole a i v Paříži jsem ho napřed odnesla do servisu, protože už tenkrát stál nový pedál 90 euro, ale dole byl pedál v pořádku, musela jsem koupit nový.

Od: asd1
Datum: 20.01.16 14:37

1. telefon a urgovat.

Pokud nepomůže (nezaplatí do pár dnů), tak 2. doporučeně (s doručenkou) je vyzvat k zaplacení částky na účet xx v termínu do yy, pohrozit pokud nezaplatí v termínu tak přistoupíte k vymáhání právní cestou. 3 Pokud nepomůže ani to, tak podat žalobu (promyslet si jestli se to vyplatí) ČOI oznámit můžete, ale ta vám nepomůže. Maximálně jim dá nějakou pokutu...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.01.16 15:28
avatar

Asd, myslím si, že to jenom protahují co nejvíc, nezdá se mi, že by tak velké firmě šlo o 2.600Kč. Proto jsem je nechala v klidu a čekala, než uplyne zákonná lhůta k navrácení peněz. Ale je pravda, že jsem s nima komunikovala pouze přes emaily, tak zkusím napsat dopis a poslat ho poštou doporučeně.

Od: asd1
Datum: 20.01.16 17:31

Jestli chcete ztrácet čas... Kšeftujou s vašima penězma. Pokud to takhle mají u 100 lidí tak to je 260000,- a s tím se dá za měsíc vydělat celkem dost.

Taky jste mohla zadat špatné číslo účtu nebo oni omylem poslat jinam, peníze jsou pak u někoho jiného a vy (oni) je budete tahat zpátky. Čekat je chyba, je třeba včas zjistit co se děje a podle toho pak reagovat.

Prostě radím 1. zavolat a urgovat. Ideál zítra v 9h.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 18:53
avatar

Špatné číslo jsem rozhodně neposlala. Jsem v tomhle dost paranoidní a kontroluji několikrát. To co říkáš o tom kšeftování mne napadlo také, protože o tom vím. Tak jsem si myslela, že prostě čekají na ten nejposlednější zákonný termín. Dnes jsem poslala email a vydržím do pondělka. Když nebudu mít v pondělí žádnou odpověď, tak volám a budu už mít připravený dopis v obálce. Já myslím že to z nich vytáhnu, ale asi to potrvá. *frajer*

 

Od: aldabra
Datum: 21.01.16 12:54

Suzymon, ale lhůta pro vrácení peněz při odstoupení od smlouvy je už 14 dní od minulého roku. Nikoliv 30 jak píšete. Jedná se o klasické protahování ze strany obchodu. Nyní (protože trošku více než ostatní vidím do práce ČOI) podejte podnět na ww.coi.cz on-line. Sdělte, že Vám nebyli navráceny peníze v zákonné lhůtě a prodejce nekomunikuje. Do 30 dní u něj udělá ČOI tajný kontrolní nákup a zahájí správní řízení. Prodejce dostane pokutu za porušení paragarafu z neodeslané peníze Vám nebo za nevyjádření se a zároveň může doufat, že kontrolní nákup nebo obchodní podmínky má v pořádku dle zákona, pak to bude další pokutička.

Víc než toto ČOI sice neudělá ale veřte, že se obchod během jednání s ČOI (což je pro ně opravdu velmi nepříjemné) bude snažit rest dohnat a pokud ne, pak nezbývá než obrátit se na soud.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 21.01.16 15:36
avatar

Ahoj Aldabra. Tak já jim včera napsala a najednou jsem měla do půl hodiny odpověď, jakoby se vůbec nic nedělo a paní mi sdělila, že oni pedál prozkoumali a neshledali na něm žádnou závadu a že jejich technik usoudil, že je problém v mém stroji a že jám mám poslat ten stroj, a oni že to "rozluští". *sok* Tak já bych jim ještě ke všemu měla poslat stroj v ceně 45.000Kč a to na moje náklady a ten stroj váží 12 kilo. Problém tkví v tom, že já jsem u nich výslovně žádala o zaslání originálního pedálu k tomuto stroji, protože jsem už s alternativním pedálem měla tu zkušenost, že nefungoval. A navíc jsem se strojem u opravdového odborníka byla a on na něm žádnou závadu neshledal. Je to prostě v tom pedálu, už se mi to jednou stalo, že jsem musela kupovat nový, je to asi patnáct let, ale to nebylo tady, ale v Paříži a už tenkrát jsem za pedál zaplatila 90 Euro. Ale hlavně jsem neměla vůbec žádný problém, prostě mi objednali pedál od značky Pfaff k tomuto typu stroje a stroj makal dalších 15 let. A jelikož jsem to věděla, protože už jsem zkušenosti měla, tak jsem jim to napsala, že bych byla nerada, abychom se později museli dlouze dohadovat. Paní mne ujistila, že v případě, že by pedál nefungoval, tak mi ho buďto vymění, nebo vrátí peníze. No a když k tomu došlo, tak je všechno jinak. najednou to prý nejde, protože oni prý toto zboží nemají běžně skladem a že ho objednávali specielně pro mne, tak prý si ho musím vzít, i když nefunguje. Ale nejlepší na tom je, že já nemám ani pedál, ani peníze. Oni mají obojí a to od 21.12.2015 a na mé další emaily neodpovídali až včera, kdy jsem důrazně žádala o vrácení peněz. Nevím co si tam mysleli, možná doufali, že jsem přes vánoce zesnula. Oni vůbec nejevili snahu nějak problém řešit a kdybych se neozvala včera já, tak by se dál nedělo nic.

Tak jsem jim napsala, že já jsem dle zákona doržela lhůtu 14 dnů k vrácení výrobku a žádostí o zrušení kupní smlouvy. odkázala jsem je na patřičný paragraf, kde se výslovně píše, že jsou povinni vrátit peníze v případě internetového obchodu, kdy nemá zákazník možnost si produkt prohlédnout a vyzkoušet před zakoupením a to bez udávání důvodů. Já jim produkt vrátila následující den po obdržení a dokonce jsem jim důvody slušně vypsala, a to už nikdo nereagoval.

To bylo včera večer a čekala jsem, že dnes ráno něco odepíší a ono zase nic. Tak teď nevím, jestli jim mám rovnou napsat, že se obrátím na ČOI, nebo to udělat hned. Rozhodně nejsou v právu oni a jelikož jsem požadovala originál výrobek a oni poslali napodobeninu z Číny, tak asi váhají, jestli mi to mají poslat zpátky, protože to by byl důkaz, že pedál není požadované kvality. On bude v pořádku jako takový, ale jelikož je to padělek, tak to bylo riziko 50 na 50, buďto bude fungovat, nebo ne. Kdyby fungoval, bylo to v pohodě, jenomže on se v kontaktu viklá a tudíž se stroj nerozjede a křupe to v něm. Ještě jsem si s tím mohla poškodit celou elektroniku stroje, protože jak tam byl špatný kontakt, tak to ve stroji začalo cvakat. Já to rychle vypnula. Tak teď čekám na kamarádku, která je právnička a poprosím ji, aby jim třeba napřed napsala ona. No musím jí to vysvětlit a uvidím co budu dělat dál. Naštěstí mám celou korespondenci v počítači a z té je evidentní, že můj zájem byl zaplatit kvalitní zboží bez diskuzí a že jsem vůbec neměla v plánu vyprovokovat tyhle tahanice. Tak Ti děkuji za odkaz na ČOI a za dovysvětlení situace. Suzy.

Od: asd1
Datum: 21.01.16 16:17

já jsem dle zákona doržela lhůtu 14 dnů k vrácení výrobku a žádostí o zrušení kupní smlouvy.

O zrušení KS nežádáte, ale využíváte svého práva a odstupujete (do 14 dnů bez udání důvodu).

Máte právo do 14 dnů zboží vrátit bez udání důvodu. To jste udělala. Připomeňte že dne xx jste odstoupila od smlouvy a požadujte vrácení peněz (na jaký účet + termín), pohrozte že pokud nezaplatí tak budete vymáhat právní cestou včetně nákladů na vymáhání. + jejich jednání oznámíte ČOI. Žádné vysvětlování, psaní románů, dohady o posílání stroje.. Jasně, stručně - využíváte svého práva, odstupujete od smlouvy a požadujete vrácení peněz.

Právnička vám pomůže, nebo jsou na netu vzory (D-test?)

PS: dokonce jsem jim důvody slušně vypsala, a to už nikdo nereagoval

Vypisovat důvody byla chyba.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.01.16 17:09
avatar

Asd, to máš určitě pravdu. Chyba to byla, ale když já už jsem tak nastavená. Je to moje povaha, to je vidět i tady na poradně, vždycky jdu do detailů. ;) Ale alespoň z toho všeho korespondování vyplívá, že jsem já měla určitě snahu ten problém řešit napřed po dobrém a že nejsem člověk, který si koupi nakonec rozmyslí a bezdůvodně produkt vrátí jenom proto, že mu to umožňuje zákon. Já jsem o ten pedál stála stojím. Teď jsem se spojila s jinou kamarádkou která mluví německy a dala jí odkaz na ten originál pedál který nabízejí na Ebay, aby mi ho objednala tam. Je přímo od výrobce Pfaff šicích strojů. A je tam podrobně vyobrazeno i jejich logo a číslo a všechno tak, jak má být. A i z obrázku je vidět, že je ta koncovka v jednom detailu jiná než ta, co mi zaslali oni. Tyhle stroje jsou citlivé, a ono to mohlo i vyjít, bohužel to nevyšlo. Já jsem jim právě napsala hned, že mám zájem o originální výrobek, že vím kolik stojí a zaplatím to, no a jak to dopadlo...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.