Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dostal jsem se k určitému obnosu peněz a chtěl bych ho dál rozšiřovat. Nějaké podnikání, či investice? Nerad bych peníze promrhal za nicotnosti. Jsem student VŠ, 4. ročník geografie, avšak nejsem znalý finančnictví či podnikání. Poradíte?
Ptají se lorda, jak přišel ke svému bohatství a on vypráví: "Když jsem připlul do Států, měl jsem 20 centů. Koupil jsem za ně tedy jedno jablko, vyleštil ho a prodal za 60 centů. Za ně jsem koupil 3 jablka, vyleštil a prodal je za 1,80 dolaru. A tak to šlo dál a dál, den za dnem, až umřel strýc a odkázal mi 20 miliard dolarů.”
Ale bez srandy - jestli nepotřebujete na nějaký čas, můžete peníze uložit do jistých fondů a nebo v případě vyšších částek investovat do nemovitostí v dobré lokalitě.
Pro jednoduchost řešení bych byl pro termínované vklady s dobrým úrokem.
Ono je to opravdu těžké. Investice je vždy spojena s rizikem ztráty. Koupíte si známky a shoří, koupíte si dům a nastěhují vám tam imigranty, koupíte si pozemky a stát vás vyvlastní...
Osobně bych částku do milionu vrazil právě na ty terminované vklady s předpokladem, že v budoucích 3-5ti letech ty peníze budu potřebovat na koupi domu a pro rodinu.
V případě vyšších částek je dobrá investice do nemovitostí - několik bytů nebo bytovku a pronajímat. Jednomu dát byt "zdarma" za práci bytového správce.
Toto je hodně ošidná otázka. Když jsem dostala dědictví, podělila jsem dcery s tím, aby peníze nepromarnily. Jedna použila na vybavení domácnosti a druhá byla asi tak jako vy. Nějakou chvíli měla peníze v bance a nesahala na ně. Pak jsem ji přesvědčila, že s měnou to jde ke ke všem čertům a ať si najde nějakou cestu a utratí je na to, aby viděla svět. Tak trochu pocestovala a bylo to. A fakt! To co bylo tehdá penězmi, dnes by bylo částkou na zasmání. Tenkrát se povídalo, že Husák má zlomenou ruku, protože sáhl do státní pokladny a narazil na dno.