Práce Řidič dodávky

Od: Datum: 18.01.16 17:40 odpovědí: 11 změna: 19.01.16 10:34

ahoj možná to bude blbej dotaz ale skusím to.Dnes jsem dostal v práci padáka a přemyšlel jsem že bych chtěl zkusit práci v oboru řidič dodávky mám jen zatím řidičák Bčko do 3.5t ale problém je že je mi teprve 19let a mám odježděno cca 1 rok mám rád dlouhé cesty autem a řízení si fakt užívám a auto se promě stalo i mojím koníčkem a tak jsem přemýšlel jsetli by mě někdo v mojem věku zaměstnal v tomhle oboru?Díky za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bussŽ
Datum: 18.01.16 17:43

Být tebou, tak se udělám pro sebe. Začít se starším autem. Le na živnosák, co je třeba pro dopravu věcí do 3,5 t.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: joseee
Datum: 18.01.16 17:47

takže myslíš že bych v tomhle mohl uspět i když je mi 19let? a tím živnosákem si to myslel jak zasvě mě :)

Datum: 18.01.16 17:49
avatar

Zdar, určitě Vás někdo zaměstná, ale garantuji Vám, že Vás to brzy přejde. Řidič dodávky je štvanec a to nejen dodávky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: joseee
Datum: 18.01.16 17:52

no chtěl bych to alespon zkusit.za zkoušku nic člověk nedá. Často závidim řidičum jejich práci ale nevím proč jim to závidím :D

Datum: 18.01.16 17:50
avatar

Dodávkář - no to je o nějaké balíkové službě. Tzn. permanentně v kalupu, přičemž na začátek vyfásnete největší plečku z autoparku. Je to dost tvrdý chleba, dlouhé trasy jsou spíše vyjímkou, protože se rozváží převážně v regionu.


doplněno 18.01.16 18:06:

Nemáte co závidět - sám nalítám s dodávkami tak okolo 80-90tkm ročně - přičemž nejsem primárně dodávkář, jsem servisní technik. A můžu prohlásit, že řízení mě vždy bavilo a dá se říct že i baví, ale mnohdy je to jak se říká sakramentsky ,,vo držku´´ - a to nejen třeba kvůli tristnímu stavu cest, nebo ne vždy optimálním povětr. podmínkám. Nejvíc se cítím ohrožován bezmozky, kteří prostě jezdí stylem ,,ono to vyjde, oni se uhnou´´ Prostě to chce být ultra předvídavý a opatrný, jinak hrozí újma na životě, zdraví, penězích či bodech.

Ale je fakt, že třeba takové jižní Čechy, jižní Morava to je krásné poježdění, stejně jako velmi si užívám třeba Rakousko, Itálii a pod. Jenže mám výhodu, že prostě někam jedu a až tam přijedu, tak tam budu. Nikdo mě nehoní, prostě klídek.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.01.16 17:55
avatar

Aby jste podnikal v oblasti dopravy musíte mít koncesi, ne živnosák. Pokud nemáte známý kteří využijí Vašich služeb tak s tím ani nezačínejte. Jen se jukněte po netu, nobo do tel. seznamu kolik je u nás dopravců.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.16 18:05
avatar
Zkus třeba práci nějakýho obchodního zástupce já třeba jezdil dodávkou s autodoplnkama a drogerií a krátký trasy to zrovna nebyly jezdil sem po celý republice taky sem byl mladej a bavilo mě to tak proč ne
Mam známého i u pošty jezdí tranzitem ale to je dle mě otročina jezdí po městě a tahá balíky nic moc
To samý budou ty kurýrní služby moc muziky za málo peněz
Dalšího kamaráda mam co jezdí s dodávkou pro velkoobchod se zeleninou ten se najezdí po západě čech docela hodně ale tahá bedny se zeleninou a ovocem po zákaznících a kdyż sem viděl jeho plat 15000kč já bych to nedělal
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.01.16 18:21
avatar
Z 90% to bude otročina, furt ve spěchu jednou nohou v kriminále a za pár šupů. Ale poptat se můžeš. Mladé nadšence v některých firmách vítají.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: maschin
Datum: 18.01.16 18:39

Ahoj. Já jezdím půl roku s dodávkou u PPL. Mám z toho smíšené pocity. Na jednu stranu mě to baví, na druhou je to otročina. Mám výhodu, že nevozím tolik balíků jako kolegové, oni mají třeba 110 - 130 a já mám jen 70 - 90. Ale zase oni to mají lépe platově ohodnoceny. Já dostávám 12 000, což je fakt málo. Za tu odpovědnost za auto, hmotnou odpovědnost za peníze a práce 10 - 11 hodin denně je to mizérie. Vybírám peníze a tak dostávám od lidí dýška, to je průměr 100 Kč na den, což je 2000 za měsíc. Nedostávám žádné diety nebo stravenky, protože se předpokládá, že si oběd zaplatím z těch dýšek. Ale to se mi ne vždy chce, takže kolikrát přes den vůbec neobědvám, navíc se chvátá. Čím víc budeš chvátat, tím dříve budeš doma. Nejvíc tě zdržují zákazníci, vymýšlejí blbosti, nejsou doma, chtějí aby si jim to dovezl jinam, nemají připraveny peníze, chtějí platit kartou nebo chtějí abys jim balíček vynesl až nahoru do bytu paneláku či si chtějí zkontrolovat jestli je to v pořádku. Pro někoho ta práce s lidmi není.

Kromě těch dýšek mám výhodu, že mám služební sim kartu, takže mám všechny i soukromé hovory a zprávy zadarmo. Dodávku si můžu brát po práci domů, takže odpadají náklady na dopravu na depo. Záleží jaký bude tvůj šéf. Můj je fajn, akorát moc neřeší stav vozu, takže jezdím v autě, co má být dávno ve šrotu. Však se taky každou chvíli nějak porouchá. Na vesnicích na úzkých silničkách je to nebezpečné při otáčení. Však já už urazil zrcátko, rozbil zadní světlo a okno. Ale mám pojistku na blbost, tam mi většinu té škody zaplatí. V 6 ráno musím být na depu a za různé chyby, jako třeba nevyvezený balík atd. ti PPL může dát pokutu, takže seš trochu jak otrok, ale já ještě žádnou nedostal a to se nepředpisově chovám každý den. Doma jsem ve 3 až 5 hodin, což je má výhoda. Kolegové, kteří vozí těch 110 - 130 zásilek přijíždějí třeba v 7 nebo 8 hodin večer. Záleží jakou jedeš trasu. Mají plat třeba 20 tisíc, ale jsou strašně vynervovaní a přijíždí pozdě. Stane se, že třeba mají všechny balíky odvezeny, ale musí čekat 2 hodiny na firmu, která naloží balíkama zase je. A pokud přijedou na depo, tak třeba ještě hodinu a půl to trvá, než se na ně dostane řada a než vyloží. To já vůbec nemám.

Jezdíme i v sobotu, ale vydupal jsem si u šéfa, že budu dělat jenom 5 dní v týdnu. Jeden týden jedu v sobotu a v pondělí mám volno, takže si můžu v pohodě vyřídit třeba lékaře atd. Příští týden mám víkend volný a v sobotu jede parák. Většina ostatních kluků jezdí 6 dní v týdnu, nezávidím jím. Jsi závislý na počasí a dopravní situaci. Pokud bude na dálnici velká zácpa, tak budeš mít třeba 2 hodiny zpoždění a přijedeš pozdě. Teď v zimě je zas sníh a led, musíš dávat pozor, abys nezapadl někde v Horní Dolní. O Vánocích bylo hodně balíků, to jsem i já přijížděl v 8 nebo v 9 večer, ale zase jsem dostal více peněz.

Je tam spousta kluků, kteří začali třeba v 18 nebo 19. Mně se taky nikdo neptal po zkušenostech, je mi 22 let. Řízení je super, to je na tom to nejlepší, ale ta práce s lidmi, nošení a hledání balíků už tak zábavné není. Takže záleží jaký bude tvůj šéf, jaké ti dá auto a jakou schytᚠtrasu.

Já jsem poměrně spokojen. Až na ten plat.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: joseee
Datum: 18.01.16 20:25

díky za odpovědi skusím o tom popřemejšlet a kouknu se tady po okolí jestli by něco nebylo

Datum: 19.01.16 10:34

Nikdy jsem nebyl zaměstnán ani jako dodávkář, ale občas jsem jezdil s dodávkou v rodinné firmě - od té doby mám k těmto řidičům úctu, když mi něco veze PPL, tak se jim to snažím co nejvíce usnadnit a urychlit a to si myslím, že to mají ještě tak 100x horší než jsem to zažil já.

Jezdil jsem po firemních provozovnách a převážel zboží, papíry a peníze. To se odehrávalo na kružnici o průměru cca 100km. Neustále ve stresu, pod tlakem, honem honem - uhni s tou šlupkou, rychle. Telefon stále u ucha. Chápu zoufalství kdy na trase je zničeho nic objížďka, ale člověk pod tlakem se na to vykašle a jede tam stejně. Takhle jsem se proplétal mezi stavebními stroji a bylo mi to tehdy jedno. Každá minuta se počítá.

A občas jsem jezdil dlouhé trasy - tam a zpět na otočku. Největší zážitek byl vyzvednou nějaké zboží 350 km daleko. Při přípravě na cestu mi bylo řečeno, že musím pohnout, protože v 16:00 tam zavírají. Hmm navigace psala dojezd desítky minut po 16té hodině. Takže na to dupat a snažit se stlačit čas. Když se mi podařilo snížit dojezd o 4 minuty, musel jsem zastavit a odskočit si ke stromu. Tak se mi najetý čas zase smazal. A to jsem za sebou měl ještě těžkou káru ke které se na firmě narychlo nenašli papíry, tak jsem jel bez nich, takže jsem se ještě bál, že mě zastaví policie. V autě jsem vezl 120 tis. kč na to zboží. Když jsem tam dorazil, naložili mi to do auta i na přívěs, ale v celém autě nebyli žádné kurty na stažení, tak jsem pomalou jízdou dojel k obi. Na kruháči jsem musel zastavit, protože mi náklad začal padat. V obi jsem koupil ty šmejdy kurty a nějak to přikurtoval. Stejně to moc nedrželo, tak jsem to musel každých x km kontrolovat. Přijel jsem domu dost pozdě a cítil jsem se jako kdybych 16 hodin tahal těžké kameny, přitom jsem v uzovovkách jen seděl v autě.

Kamarád byl několik měsíců zaměstnán a vozil nějaké nápoje. Má snad 50 historek.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.