Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zdravé děti ve školce

Od: brenda77* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

moje pěti a půl letá dcera chodí od září do školky do třídy s jednou holčičkou, která má přetrvávající kašel. Několikrát jsme ji viděla a slyšela jak kašle, navíc působí dost zanedbaně a zřejmě nemá ani hygienické návyky, jak vím od dcery(neumí si dát ruku před pusu, pořádně se vysmrkat atd.). Řešila jsem to s učitelkou, neb dcera od ní zřejmě kašel chytla a musela být doma, proč chodí do školky nemocné děti a upozornila jsem na konkrétní dítě, že přece není normální, aby mělo skoro půl roku kašel. Bylo mi učitelkou odpovězeno, že to matce dítěte říkaly, ale prý doma nekašle. Tak jsem se zepatala, jak to hodlají řešit a oni prý víc dělat nemůžou. Dále mi sdělily, že matka holčičku moc neoblíká, tak může být permanentně nastydlá. Šla jsem s tímto problémem za vedoucí školky, která mě vyslechla a souhlasila se mnou, že s matkou promluví. U sebe ve třídě má jejího bratra a ten mám zas od září rýmu, také to matce říkala a nic. I on chodí málo oblečený. A také ji to štve, že chodí nemocné děti do školky, ale že oni s tím moc dělat nemůžou. Sdělila jsem jí, jestli tam náhodou není i jiný problém, sociální, že mi ty děti přijdou zanedbané, podvyživené, možná ani doma netopí, žijí v bůhvíjakých podmínkách. Druhý den na to si mě zavolala, že se ptala učitelek, jestli ta holčička kašle a ony jí najednou řekly, že nekašle. Zázrakem se do druhého dne uzdravila. Vedoucí otočila, že není co řešit, že pro ni je podstatné, co jí řeknou učitelky. Že jsou děti zanedbané, o tom už žádná, že jim nikdo fyzicky neubližuje a to je dostačující, tím pádem matce nic říkat nebude.Zřejmě se s někým poradila nebo dostala strach, když jsem mluvila o Sociálce, jestli by to nakonec neměla řešit. No a tím je to vyřešeno. Najdenou je vše OK. Zameteno pod koberec, nikdo nic nevidí, nechce řešit. Bydlíme na malém městě, kde se každý zná, tak přece si nebude dělat problémy. Ale co když ty