Jak na nepoctivé řemeslníky?

Od: Datum: 06.01.16 13:10 odpovědí: 3 změna: 06.01.16 14:21

Rekonstruovali jsme jako naivní laici minulý rok byty. Při uzavírání přestaveb jsme naráželi na stejné: řemeslník (firma) slíbí kvalitní práci, za provedenou práci dostane zaplaceno. Později se zjistí, že práce nebyla kvalitní. Reklamace, urgence nikdo neřeší, řemeslník (firma) se stane nedostižným.

Dodavatel s neznalým investorem podepíše smlouvu o dílo na jistou částku. Protože jde o rekonstrukci starého domu, nikdo předem nemůže vědět přesně, jak budou vlastní páce probíhat. Řemeslník (firma) vezme zálohu, popř. se domáhá doplatku do výše uvedené ve smlouvě, popř. i víc, ale vyúčtování po položkách skutečně spotřebovaného materiálu a ceny jednotkové práce neprovede.

Jak vrátit stavebníky k solidnosti a odpovědnosti?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.01.16 13:35
avatar

Na tohle není jednoduchá odpověď.
Při jakékoli rekonstrukci či opravě ten, kdo to provádí, většinou vůbec netuší, do čeho jde, co na něj vybafne - kolikrát věc, která vypadá úplně triviálně, se něhem 5 minut práce změní na složitý a náročně (jak na práci, tak na peníze) náročný problém.
Rozhodnutí, jak to vyřešit, někdy musí být "teď hned" a pokud nemáte investora "za zadkem", abyste ho s problémem seznámil a nechal ho rozhodnout, může pak nastat problém..
Věc solidnosti a odpovědnosti neplatí jen ve stavebnictví, ale ve všem - všichni chtějí vydělat a bohužel to dost často odnese ten neznalý zákazník. Hodně dokážou osobní reference, jenže to taky není vždycky záruka, zvlášť když nikoho z oboru neznáte.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevec
Datum: 06.01.16 13:46

Taky jsem před dvěma lety rekonstruoval dům. Těžko radit nějak univerzálně, ale držel jsem se několika zásad.

1. Nikdy jsem neposkytl nijak závratnou zálohu, max.na koupi materiálu. Firmy, kterým se to nelíbilo, jsem poslal pryč a zadal to jiným.

2. Vždy jsem si práci napřed pořádně překontroloval. Dlaždič mi v kuchyni položil dlažbu ne uplně rovně a dožadoval se platby, že prý byla zvlněná podlaha. Zaplaceno dostal až poté, co vše uvedl do pořádku.

3. Každou platbu předat pouze na základě vystavení zálohové faktury nebo příjmového dokladu.

4. Smlouvu o díle jsem si nechal od právníka udělat tak, abych předešel komplikacím přesně toho ražení, o kterých píšeš. Ne každá firma byla ochotna takovou smlouvu podepsat.OK, pak bylo vše předáno firmě, která ochotná byla.

A když vše ostatní selže, tak udělat expertům negativní reklamu, kde jen to půjde...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 14:21
avatar

Zákazníci hledají řemeslníky - HLAVNĚ LEVNĚ - a vše ostatní jde vlastně bokem, nechají si vypracovat několik rozpočtů - ti seriozní jsou dražší a zahrnou vše tedy konečná cena je stejná nebo se liší v řádě pár desetikorun, na produkt poskytnou prodlouženou záruku se zákaznickým servisem, ti neseriozní jsou ovšem někdy i o několik řádů levnější, svoji práci odfláknou, nevěnují se jí a je jim to vesměs jedno a tak si ji necení, vypracují nabídku kde není spousta věcí zahrnuta nebo je jen velmi odhadem ve finale se ceny propastně liší, dostane zaplaceno a již jej ani nenapadne se vracet kvůli nějakým reklamacím protože mu na pověsti nebo budoucnosti u jednoho zákazníka nezáleží neboď se na levnou cenu lapí stovky dalších.

Seriozní a poctivý řemeslník ve většině případů dokáže udělat velmi přesný odhad a zálohu si většina bere jen na pořízení materiálu a práci fakturují později po realizaci nebo v průběhu (pokud jde o něco velkého).

Ještě jsem se nesetkal s tím že když jsem si zavolal řemeslníka co je dražší tak by mě odrbal a finální práce stála za houby - u těch levných je to většinou tak že něco nakonec nesedí uplně tak jak by mělo.

Bohužel u nás je nějak zažitý fakt že všichni chtějí vše ale chtějí za to dát co nejméně a pak se diví že to není takové jaké si představovali.

Rekonstrukce není vždy jednoduchá a správný kontakt mezi dodavatelem a odběratelem je tu důležitější než kde jinde - ve chvíli kdy vznikne nějaký "šum" tak se zakládá na velký problém v budoucnu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.