Emise - a co spotřeba vzduchu-kyslíku?!

Od: Datum: 06.01.16 09:25 odpovědí: 23 změna: 06.01.16 20:35
avatar

Zdravím...

Stále se v médiích řeší emise a imise, skleníkové plyny a globální oteplování...

Ale co spotřeba kyslíku?

Kdysi ve výzkumáku jsme počítali ,kolik spotřebuje automobil vzduchu -kyslíku na 100 km.Přesný výpočet už si zcela nepamatuji-ale cca při průměrné rychlosti 60km/h , zdvihový objem cca 1500ccm, průměrné táčky 3000ot/min. 4 takt..v porovnání se spotřebou vzduchu kyslíku průměrného člověka..a vyšlo nám , že atomobil spotřebuje na této dráze (tedy za cca 1,5 h ) tolik kyslíku, co člověk za celý život (do věku cca 70 let)..

Vám je to jedno? ale mě osobně tato čísla překvapila a přiměla se zamyslet vždy , než použiju auto ...

Co vy na to? Umíte si před svým svědomím obhájit svoji pohodlnost a nevědomost?.. ve smyslu "po nás potopa" - naše děti to vyřeší ...?!

doplněno 06.01.16 09:27:

o tom co "sežere" kyslíku letecká doprava ani nemluvě..*frajer*


doplněno 06.01.16 09:40:

nějaký čas jsem pracoval v Praze...v létě se nedalo ve městě dýchat ! a nebylo to jen teplem - prostě vzuch neměl normální složení-chyběl kyslík..díky automobilové dopravě

naproti tomu jsem pracoval v loňských vedrech venku v přírodě - těžší fyzická práce a neměl jsem s dýcháním problém (8 litrů tekutin za 10 h práce)


doplněno 06.01.16 10:39:

Oprava a omluva !

vychází mě že za cca 1,5 h provozu auta v daném režimu odpovídá cca 9 dní normálního "fungování" průměrného člověka

co se spotřeby kyslíku týká...a v autě také dýcháme

ale podstat otázky zůstáívá stejná ? Jde o princip zda ušetřeným časem něco získáte nebo naopak ztratíte !


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.01.16 09:30
avatar

kolik kyslíku sežerou kamna pro vytápění nezatepleného domu? Tipoval bych že víc, že plně naložená lokomotiva... asi tak.

Je několikrát spočítáno, že doprava znečišťuje vcelku málo oproti továrnám a vytápění domácnosti. Jedině snad lokální znečištění v centru měst... a pak stačí jeden blb, co přiloží do kamen humus a celá doprava je jak anděl...


doplněno 06.01.16 10:00:

tak to vezmi taky tak, střední dům, v tom jedna babka a futruje to hnědým uhlím. Půjdeš za ní jí udělat přednášku jak je neefektivní? Jen tu zmiňuji, že je sice hon za emisemi (ty honíš kyslík), ale v podstatě se to honí na špatném místě.

Není to dlouho co došlo k odhalení skutečných tun spáleného uhlí v Číně.. a to ti povím, celá ČR je proti tomu anděl i kdybychom tu všechni jezdili vlastním traktorem. :)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.16 09:34
avatar

ale já bych tady rád mluvíl o účinnosti, efektivitě !

5 místné auto obsazené jedním člověkem- jaká to je efektivita? oproti plně naloženému náklaďáku, autobusu?

rodinný dům, kde může v pohodě bydlet 6 osob - vytápěný kamny, kotlem a bydlí v něm dva lidé !?

*nevi*

Datum: 06.01.16 09:37
avatar

a o těch kamnech mně raději nemluv-máme na vsi plynový kotel...ale soused topí hnědým uhlím..a vítr jde v zimě většinou k nám...co dodat? Co zmůžeme? Být trpěliví a nějak to vydržet? ..a naschvály dělat nechci ..není nad dobré sousedské vztahy

Datum: 06.01.16 09:43
avatar

No ,emise oxidu uhličitého a úbytek kyslíku jsou chemicky spřaženy.Při spalování čehokoliv se uvolňuje oxid uhličitý a spotřebuje alikvotní množství kyslíku.Ale stejně to musí vést k zamyšlení.

JABRAKA

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.16 09:58
avatar

no vcelku chápu liberály typu Klause staršího - on důvěřuje lidské touze po svobodě a "volné ruce" trhu..bohužel realita je jiná...nevědomí lidé začínají stále více omezovat ty druhé a bez sebeobrany to nepůjde..

a proto ty nepopulární regulace ...když chybí zdravý selský rozum i obyčejný takt a soucit ..co se dá dělat?

Je zajímavé sledovat, jak jsou omezovány "nenápadně" hranice lidské svobody...a to právě díky těm nevědomím (zlodějům, násilníkům, agresorům, závislým na drogách, nepřizpůsobivým...)

...a pak přidete někam..kde si ani nezamykají domy a ploty nepotřebují...mezi komunitu srdečných a upřímných lidi...


doplněno 06.01.16 10:02:

nechci sklouzávat ke "kazatelství" - mám takový sklon, že?*smich*

ale stejně se nakonec bude muset uznat , že ti moudří , kteří vyzývali ke skromnosti a střídmosti , měli pravdu a sami svým příkladem to prokázali...

"problém není nasytit chudé, ale ty bohaté.." M. Tereza

a pokud člověk získá Poznání, už nemůže couvnout - tedy pokud nechce umlčet hlas svého Svědomí..


doplněno 06.01.16 10:07:

ach jo ta čeština ! - ým

Datum: 06.01.16 10:05

Ten váš výpočet se mi nějak nezdá.

Vzhledem k tomu, že optimální poměr pro spalování benzinu v motoru je 14,7:1, tak při 6l benzínu na 100km spotřebuje 882 litru vzduchu. Z toho pouze 21% je kyslík, což je nějakých 185 litrů.

Jedním nádechem do sebe člověk dostane cca 0,5 litru vzduchu, takže to, co vaše auto spotřebuje za hodinu vy vydýcháte

(při cca 16 nádechů za minutu) za cca 110 minut.

Z tohoto pohledu se mi jeví výkon toho auta značně lepší. Jako řešení bych pak viděl v tom, že někteří lidé by neměli raději dýchat vůbec, protože jinak zcela bezúčelně spotřebovávají vzduch pro ty, kteří se zabývají něčím smysluplným.

Ale je možné, že moje počty jsou pomýlené, což může být právě nedostatkem toho spotřebovaného kyslíku v motorech aut.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 10:31
avatar

no udělal jsem svém výpočtu chybu já (čtyřtakt, čtyřválec)...3000 ot za min x 90 min x 0,25 (4 takt-čtyřválec) x 1, 5 l x 21% = cca 21 263 litrů kyslíku?

člověk cca za 90 min kyslíku (dle vašich údajů) 0,5 x 16 x 90 x 21% = cca 9,5 l kyslíku

příspěvek objemu benzínu při nasání směsy neuvažuji-považuji ho za zanedbatelný (a zvláště v moderních motorech s turbem)

omlouvám se- byl jsem líný to přepočítat !*frajer*


doplněno 06.01.16 10:34:

tedy to co spotřebuje automobil v daném režimu za cca 1, 5 h to člověk za cca 9 dní


doplněno 06.01.16 10:42:

chtěl jsem podpořit svoji otázku vědeckým "argumentem" , ale ne zcela se povedlo*bzum*

Od: rv
Datum: 06.01.16 11:02

Chováte se sobecky a myslíte jenom na svůj zájem. Zjišťoval jste, jaký mají názor rostliny na vaši snahu omezit spalování? Jestli to nevíte, tak rostliny trpí podvýživou, protože se jim nedostává CO2. Kvůli tomuto nedostatku hůře odolávají chobám i suchu. Zodpovědní zahradníci, kteří se na to nemohou dívat alespoň rostlinám ve sklenících zvyšují uměle obsah CO2. Pokud nebudete myslet jen na sebe, ale i na rostliny, a postaráte se o zvýšení obsahu CO2, tak se vám rostlinstvo odvděčí bujnou zelení, vysokou úrodou a možná i obrovské přesličky se znovu objeví, jak tomu bylo ve zlaté éře rostlinstva.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.16 11:09
avatar

děkuji za takový pohled ! Tohle mě vůbec nenapadlo...

"mocná příroda" si vždy poradí-tak proč se vůbec takovými otázkami zabývat !

Jen si Člověče užívej všeho , co hrdlo ráčí ...doluj, těž , spotřebovávej jak chceš - konsumuj neomezeně...vždyť vesmír je veliký...

občas se objeví nějaká ta epidemie(pandemie), nějaká ta válka, přírodní katastrofa, nehody - která zredukuje počty obyvatel a zemi a přírodě se ulehčí, že?

Od: k2
Datum: 06.01.16 11:31

Vetsina elektricke energie v CR se vyrobi v uhelnych elektrarnach->tedy vzniknou emise. Ted Vam bezi pocitac, k vypoctu jste mozna pouzil kalkulacku, tuzku a papir (mimochodem takova vyroba papiru neni ekologicky tez nic moc proces), mozna jste si k tomu i svitil a urcite topil. Abych nezapomnel, jeste k tomu dychate.
Pokud byste tuto diskuzi vubec nezalozil, usetrila by se energie (pocitejme i lidi, kteri Vam odpovidaji, ci to dokonce prepocitavaji).
P.S.: Ano vim, ze ve skutecnosti by se te energie usetrilo mene, protoze elektrina se vyrobit "musi".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 11:14
avatar

jo zeptejte se rostlin a stromů přímo! třeba zajeďte do Krkonoš a zeptejte se smrků proč usychají ...a zeptejte se stromů v pralesích, když jsou káceny..;)

..no ale je dobře , že každý člověk to vidí jinak...je to jakási ochrana před jednoduchými a snadnýmiřešeními typu "globální omezování produkceskleníkových plynů"

řeší se následky - ne příčiny...

díky za váš názor !

Od: rv
Datum: 06.01.16 12:11

V Krkonoších snad stromy měly problém s vysokým zatížením kyselým deštěm. No a dnes, kdy jsou elektrárny odsířeny se zase musí pole uměle hnojit sírou, protože se jí pro rostliny nedostává.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 20:35

Smrkové monokultury našich lesů jsou těžce umělá záležitost. Nepatří tam, škodí, nepřežívají ...

Ohodnoceno: 1x
 

 

Od: axus®
Datum: 06.01.16 11:27
avatar

Co vy na to? Umíte si před svým svědomím obhájit svoji pohodlnost a nevědomost?.. ve smyslu "po nás potopa" - naše děti to vyřeší ...?!

Ano, umim.

Co tam mas dal?

-

A propos. Jaky mas Ty navrh na reseni priciny a ne nasledku? Osvetu? Zmenu mysleni lidi? Redukci populace? Navrat ke korenum (nebo korinkum?)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 11:35
avatar

já si to řeším po svém...je to osobní záležitost-záležitost svědomí...

a pochopil jsem , že nejlépe učí osobní příklad

jen mám rád svobodu a štve mě , že se musím kvůli mamonářům omezovat ve volném pohybu a dýchat sračky, které nejsou moje...

a nebo mohu jen věřit v nějaký vyšší princip, že "kdo s čím zachází, tím také schází"...a vlastně mně ani nic jiného nezbývá

ale držet pusu a krok nehodlám !

Od: k2
Datum: 06.01.16 11:44

...štve mě , že se musím kvůli mamonářům omezovat ve volném pohybu...
To je zajimava myslenka uvazime-li, ze efektivni volny pohyb na delsi vzdalenosti nejlepe vyjadruje individualni automobilova doprava.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 11:56
avatar

když myslíš ...

ale tohle není jen o myšlení , ale i o cítění a vnímání "něčím jiným"...

díky tvé"efektivitě" se nám tady šíří nemoce, které snižují kvalitu života ...ale to nemá smysl rozebírat...

Vzdávám to !

"marnost nad marnost, nic než marnost a honba za větrem"..jen ztráta energie...a k ničemu to není..profesionální kazatel-katolický kněz nejsem

vracím se tam odkud jsem přišel..mezi svoji komunitu, mezi lidi kteří mají podobnou životní filozofii jako já...

Od: k2
Datum: 06.01.16 12:08

Nevzdavejte to, predkladejte argumenty.
Pokud tou "efektivitou" ma byt narazka na individualni automobilovou dopravu, tak Vasi vetu mam chapat tak, ze kdyz zakazeme individualni automobilovou dopravu (nebo se ji dobrovolne vzdame, to je fuk), tak se nam zvysi kvalita zivota a prestanou sirit ci dokonce vymizi nektere nemoci? Nebo kvalita zivota zustane stejna, jen ty nemoci se omezi/vymizi?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.01.16 12:41
avatar

hmmmm.

Na otáčkách, rychlosti auta, typu motoru a počtu válců nezáleží. Hlavní je to množství spáleného benzínu. Z něj se dá vypočítat množství spotřebovaného kyslíku docela přesně.

Ale zde jsme na poradně a proto radím : Všiměte si, že tazatel argumentuje způsobem, ve kterém se snaží v čitatelích probudit špatné svědomí. Takovému způsobu argumentování se říká lehčí forma manipulace. Jak někoho uslyšíte mluvit tímto způsobem, tak pozor.

Já si svoje svědomí rovnám tak, že sázím stromy. Sbíráme žaludy, v pivním kelímku vypěstujeme semenáčky dubů a pak je někam odneseme. Už jsme jich porůznu rozesadili a vypěstovali asi 400. Některé už jsou dost velké.

A co vy pane tazateli? Už jste také nějaké stromy vysadil nebo jste jen mohutně proti znečišťování životního prostředí?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.01.16 17:35
avatar

já to tak přesně nepočítám..možná pár tisíc (pracoval jsem v lese a v ovocných sadech)..

lehčí forma manipulace-asi jo!

ale v podstatě mě hlavně zajímá ,jak si to každý filozoficky okecá , ten svůj způsob života...

Datum: 06.01.16 13:59
avatar

Zákon zachování hmoty ještě Evropský parlament nezrušil, takže počet atomů kyslíku, vstupujících do motoru auta nebo letadla se rovná počtu atomů vystupujících. Akorát jsou pospojované do jiných molekul, ale látková přeměna je i v přírodě normální. To bys mohl taky odsuzovat králíčky, že ničí travičku a dělají z ní bobky.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.16 15:42
avatar

Zákon zachování hmoty Evropská parlament ani zrušit nemohl, protoože žádný takový zákon neexistuje. Současná fyzika zná zákon zachovéní hmotnosti, ale formuluje ho jinak než jako zákon zachování počtu nějakých atomů. Co třeba štěpení atomu nebo jaderná fůze? A, pravda, automobilový motor není jaderný reaktor, ale i tak: atomy kyslíku ze zde na jiné atomy asi nezmění, ale opravdu všechny vystoupí? Nemohly by tam některé zůstat, třeba jako součáasti rzi nebo co já vím? :-P

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.01.16 17:32
avatar

v přírodě ano!

ale pokud vím auta , letadla, stroje..nejsou přírodní ! to je snad ten zásadní rozdíl !

nevím o tom, že by zvýšenému počtu aut, letadel a jiných prostředků na přeměnu "látek" odpovídal zvýšený počet stromů!

to jejako říkat že atomové zkušební výbuchy jen "přeměnily" pár molekul a jinak v pohodě!

takže králíčky odsuzovat já nebudu..

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.