Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Soudní jednání

Od: dejwis* odpovědí: 7 změna:

Jelikož mě čeká za pár dní soud o vyživné tak bych vás tady chtěl POŽÁDAT a POPROSIT o radu co tam mám říct. Jde o to že naši se rozvedli a já sem z otcem a ten mě žíví moje matka vydělává a já studuju. Ale protože sem u soudu nikdy nebyl tak nwm jak to tam bude probíhat co bych měl vědět a co říct jestli se tu někdo vyzná v tomto směru tak budu rád za každou radu MOC DĚKUJU.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Předpokládám, že žalobu o stanovení výživného jste nepodával vy. Pak tedy bude vystupovat v roli svědka. Musíte se dostavit včas k soudu, budete čekat v čekárně nebo na chodbě před soudní síní. Nejprve budete všichni zúčastnění vyzváni, abyste vešli do místnosti. Soudce si ověří, zda se dostavily všechny obeslané osoby. Vy jako svědek budete pravděpodobně vyzván, abyste odešel a počkal na chodbě. Nejprve bude vypovídat navrhovatel, pak odpůrce, soudce bude klást otázky, aby zjistil majetkové a finanční poměry vašich rodičů. Pak budete vyzván, abyste vstoupil. Postavíte se na určené místo, předložíte občanský průkaz a budete pravdivě odpovídat na kladené otázky. Ty bude pokládat neprve soudce, pak se mohou tázat i vaši rodiče nebo jejich advokáti, pokud je budou mít. Vy se se svými odpověďmi budete obracet na soudce. Otázky se budou týkat např. jak se stravujete, kdo to platí, kdo vám kupuje oblečení, kdo hradí náklady spojené se studiem v jaké výši, zda vám přispívá na živobytí i matka a jakou částkou a pod. Doporučuji říkat jen pravdu, protože když si budete vymýšlet, můžete se do věci zamotat a svědectví bude nedůvěryhodné. Když na otázku nebudete znát odpověď, klidně odpovězte, že to nevíte. Po skončení vaší výpovědi můžete odejít a počkat na rodiče na chodbě nebo můžete i zůstat v soudní síni.

doplněno 05.11.12 21:41: