Chci prodávat domácí výrobky

Od: Datum: 05.01.16 17:26 odpovědí: 44 změna: 07.01.16 19:28

Dobrý den, je mi 19 let a s přítelem si chceme v květnu kupovat rodinný dům na hypotéku, nejlépe se stodolou a zahradou, kde bychom mohli mít nějaká zvířata (slepice, králíky, možná nějakou tu krávu, atd.)..

Chtěla bych se zeptat, jestli musim mít živnost, případně co všechno musim oběhat atd. k tomu, abych mohla prodávat domácí produkty ze zvířat (maso, mléko, vejce, ..) a výrobky z nich? Pokud bych musela mít živnost, mohu to provádět i při zaměstnání?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.01.16 17:41
avatar
Oblítat toho bude nutné víc. Pokuf budete chtít něco i vyrábět, počítejte s milionem požadavků od hygieny...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 17:59

No vyrábět bych chtěla domácí marmelády, přesnídávky, možná i jogurty,smetanu.. Prostě věci ze zvířátek a ze zahrádky :D :)

Co všechn bych teda musela oběhat?

Datum: 05.01.16 17:58

raději se zeptejte dopředu na hygieně a stavebním úřadě, jaké všechny podmínky budete muset splnit...bude jich hodně.

Možná i nějaké zkolaudované prostory pro tuto činnost

Ohodnoceno: 1x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 18:03

A myslíte že by to šlo něco jako prodej medu?
Jak na těch vesnicích mají na vratech nápis že prodávají med.. Nebo to musí být také nějaká živnost?

Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 18:08

Promiňte, vy chcete snad hazardovat se zdravím lidí, dětí, starých občanů? Ještě jste ani nezačala a už hledáte jak podvádět a nedodržovat zákony. Tady na poradně se ale žádné takové podvodné rady nepodávají viz pravidlo Z7.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 18:25

Já ale nechci nikoho podvádět ;) Já se pouze ptám, protože nevim jak to chodí a tak..
A jak bych prosimvás hazardovala se zdravím lidí, by mě zajímalo teda? :D

Od: uska®
Datum: 05.01.16 18:11

Maso prodávat nesmíte vůbec. Můžete prodat živou slepici, králíka, ale kus hovězího ne. Pokud prodáte přebytky z vaší farmy např. pár vajíček, tak nic k tomu nepotřebujete. Na prodej sýru, smetany atd potřebujete sýrárnu minimálně za 1,5 milionu a živnosťák. Živnost lze provozovat i při zaměstnání.

Není to to samé jako prodej medu. Při zpracování medu nepotřebujete zkolaudovanou provozovnu. Při prodeji medu do určitého množství jste osvobozena od daní.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.01.16 18:12

Pokud prodáte pár vajíček, tak to nikdo neřeší. Pokud budete prodávat jiné produkty, pak potřebujete živnost, což v dnešní době není problém, ale nároky z hygieny budou dost vysoké a budete potřebovat na začátek nemalé finanční prostředky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 18:18
avatar

bohuzel bez nejake vyrobny se neobejdete (hygiena), jinak to budete moci prodavat jen v syrovem stavu, z toho moc nevydelate (mam kila vajec, tak si to par lidi rozebira a myslim, ze tech par drobnych ani nestaci na ty pytle se srotem, navic jim prisvecuju a v mrazech topim 40w zarovkou :) to uz vydelate vic, kdyz vas partner vyrobi peknou psi boudu na prodej apod. Ale vsechno jde, kdyz se chce, jen to neni jako mavnutim proutku a moc velky vydelek v porovnani s tim, co vsechno budete muset absolvovat, to zas neni. Vic vydelate, kdyz si nechate vozit nakupy z tesca, a budete mit v garazi male potraviny :) Nebo kvetinarstvi, sazenice atd. Mozna nejake pekne dorty, ale to taky neni jen tak.


doplněno 05.01.16 18:38:

staci vam ZL nakup prodej a udelat si "rozvahu" podle toho, co je v okoli, co tam teoreticky chybi, zkratka neco proc by k vam vubec chodili :) A taky to pak znamena byt denne doma. Kdyztak muzete mit eshop a vozit baliky na postu, nebo neco prodavat pres aukro atd, zkratka v kostce levne nakoupit a dobre prodat :)


doplněno 05.01.16 18:42:

jinak jestli myslite, ze vas to uplne takto utahne, tak to asi ne, to jsou spis takove rady k tehotenstvi a maly privydelek bokem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 18:32

A kdybych chtěla mít,jak vy píšete malé potraviny v garáži například, tak k tomu potřebuji co?
Já jsem vyučená prodavačka a mám prodavačské sklony :D A když už se mi nevyplatí prodávat domácí produkty, tak alespoň normální potraviny :)

Od: uska®
Datum: 05.01.16 18:34

Na prodejnu potřebujete stavební povolení na přestavbu garáže a KOLAUDACI. Přesné info (co po vás budou požadovat při kolaudaci) vám podá váš příslušný stavební úřad.

Aneto, nechci vás urazit, ale do hypotéky nechoďte. Je jasné, že o podnikání nemáte ani páru a o životě na vesnici víte ještě méně. Jezděte ve volnu na nějakou farmu, dostanete příležitost dělat zdarma a seznámíte se s chodem farmy. Zatím lítáte v oblacích. I kdyby jste stavení koupili na hypotéku, tak potřebujete velkou kopu peněz do začátku. Máte je?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:29

Pokud chci bydlet s přítelem tak asi nemám navybranou. Jeho máma mu radí že je lepší hypotéka a ten byt bude pak náš, než platit nájem cizímu člověku a on by nás mohl kdykoli vyhodit i kdyby jsme platili poctivě.
A nechci si brát hypotéku s tím, žee tam přiběhnu a řeknu "dejte mi hypotéku" :D Pochopitelně se půjdu nejprve do banky informovat ;)

Datum: 05.01.16 20:46

Souhlasím s vaší maminkou, ale rozhodně nepočítejte s tím, že by vám tu hypotéku zaplatil prodej drobností ze zahrádky. Tu budete muset zaplatit z vašeho a jeho platu. Drobnosti ze zahrádky přepočtený na hodinu práce udělá tak malé číslo, že budete plakat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 19:47

Vezmu například jenom vejce. Vejce mohou obsahovat zárodky salmonely. Jakmile si v zřídíte obchůdek, tak žádná svoje vejce bez razítka nesmíte prodávat. Nakluše tam hygiena, objeví domácí vejce a dostanete pokutu. Nebo Vám tam všechno překontrolujou a zavřou krám. Jako vyučená prodavačka něco o prodeji, hygienických podmínkách, veterinárním povolení přece musíte vědět.


doplněno 05.01.16 19:55:

Jezdím za přítelem na vesnici, jsou zde dva krámky. V obou jsem se ptala na domácí vejce, ani v jednom je neprodávají protože by neměly potřebná razítka a povolení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 19:52

To by musela někomu tu salmonelu přivodit, aby jí hygiena krám zavřela. Doufám, že jako vyučená prodavačka ví, jak má krám, vypadat a něco o hygienických požadavcích na provoz ví. Víme to i všichni ostatní,patří to k všeobecnému rozhledu, denně se o tom hovoří v televizi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 19:56

Samozřejmě plavest je to o tom, aby se někdo nenakazil v budoucnu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:37

Ano vím, jak má krámek vypadat, případně mám učebnici (z obchodního provozu jsem měla 3 nebo 4 známku) :D

Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:35

To samozřejmě vím, že vajíčka bez označení (CZ- číslo) se nesmějí prodávat, v té rychlosti jak jsem psala ten dotaz mi to ani nedošlo.

Když jsem byla malá tak jsme měli domácí vejce a žádnou salmonelu či co to nemělo a jsme živí a zdraví

Od: aneta96
Datum: 05.01.16 19:27

Takže postačí pouze ŽL, pak už jen nakoupit nějaký regál, zboží a to je všechno?

Jinak děkuji za odpověď :)

Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 20:07

No, nějaký chladící pult musí být také, podle zboží a i mrazák. Co pečivo, chleba? Pokud zákazníkovi nenabídnete co nejširší sortiment, tak Vám tam moc lidí nepřijde a většina si udělá nákup ve velkém marketu. Založit obchod s co nejširším sortimentem vyžaduje počáteční investici na nákup potravin i nepotravinářské zboží /drogerie/ od dodavatelů, a to se mě jeví, když budete mít dluhy /koupě domu/ dost problematické. Je potřeba, abyste byla též pojízdná, měla řidičák a svoje auto. Ale nepíšete, co dělá Váš manžel /přítel/, možná, že společně vše zvládnete, je potřeba mít někoho na vystřídání, když pojedete třeba do Makra, protože vše Vám dodavatelé nepřivezou, a též si chcete zboží prohlédnout a prokalkulovat v hlavě co prodáte, jak velké balení, abyste nevyhazovala neprodané..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:43

Přítel dělá ve stejné fabrice co já, ale má jiné směny.. Já mám 3 směny (ranní, noční, odpolední) a přítel má jen ranní a odpolední, takže by mě mohl vystřídat

Od: ruze®
Datum: 05.01.16 18:35
avatar

Dům budete zřejmě kupovat na vesnici,tam v každém domku jsou slepice,králíci,kozy,kachny,sem,tam i kravička nebo prasátko,skoro každá žena na vesnici dělá marmelády,zavařuje,suší...běžně tam funguje,,výměnný obchod,slepice za králíka,vejce za med...atd. tak jaký pak prodej?Musela by jste ,,rozhodit sítě,,někde ve městě nebo vozit výrobky na farmářské trhy.Ono není špatné si vystačit a vyrobit potraviny,jen sám pro sebe,pro vlastní rodinu.Je to ale i hodně práce a starostí,ale když to bude váš koníček,tak proč ne?Pocházím z vesnice,tak vím o čem mluvím,držím vám palečky. :--))

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 05.01.16 19:02

Já bych anetu neodrazovala, protože mládí a nadšení je víc než znalosti a peníze.Zda má na hypotéku my nerozhodujeme, ale banka. To podnikání bych také neviděla tak pesimisticky. Ale půjde to jen po trošce po pár korunkách. Je k tomu třeba mít ještě jisté zaměstnání, aby bylo z čeho splácet hypotéku. takže nejdřív prodávat vajíčka, živou drůbež, králíky. Pokud si udělá obchůdek a bude prodávat jen balené potaviny, tak to také není tak velký problém. Důležité je jí do toho, nebát se, shánět informace a pracovat a pracovat.Připomíná mi to, jaké já byla tele v 19, když jsem chtěla stavět domek a dokázali jsme to. A začátek podnikání byl to samé.Ale opravdu je nutné pracovat od rána do večera a zbytečně se nazadlužovat.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 19:56

Děkuji moc :) Koukala jsem na internet a kdyby jsme s přítelem spláceli hypotéku každý měsíc kolem 8 000,-Kč.. Já vydělávám kolem 12 000,-Kč a přítel vydělává 15-20 000 kč.. Mám spočítáno, jak by jsme vyšli s penězi kdyby jsme každý platili vše napůl + každý ještě svoje věci.
A mít vlastní obchůdek, třeba jen jako přivýdělek je mým snem, už od malička mám prodavačský sklony :D
Jen bohužel nemám žádné informace - jak to funguje, co zařídit atd.

Datum: 05.01.16 19:36
avatar

Jo, jenomže aby mohla něco vykrmit a vypěstovat, tak to všechno chce spoustu času a hlavně peněz. Vůbec nevidím možnost, aby chodila na osm hodin do zaměstnání, přilítla večer domů a starala se o krmení zvířat a okopávání zahrady a zalévání a plení a tak dál. Tohle může dělat při zaměstnání pouze když bude mít pár králíků pro vlastní spotřebu, slepice to samé a prasátko také jedno. A ještě mluví o krávě a tak dál. Je to utopie. Hospodářství, aby vydělávalo se musí věnovat naplno a nezastaví se od rána do večera a stejně nebude moci dělat všechno. Musí si vybrat čemu se bude věnovat opravdu. Jak bude u toho všeho ještě sklízet a vařit z toho třeba marmelády, plnit do sklenic, prostě sama to nezvládne ani náhodou. A ani s manželem ne. A kdo říká že to možné je, tak neví o čem mluví a třeba nemá ani kousek vlastní zahrádky, protože to by věděl co to dá práce den co den, aby vypěstoval něco, co by mohl sklidit. A teď si k tomu představte ještě zvířata. A čím je bude krmit? Ano, může si založit farmu se vším všudy, ale k tomu bude potřebovat i stroje na obdělávání půdy, přece nebude okopávat ručně motyčkou. To sice může, ale to co sklidí, to bude jen taktak stačit pro její vlastní spotřebu. Vzít si hypotéku na dům a na to všechno, to stejně nepůjde. Víte o v jakých investičních řádech mluvíme? A to nemluvím o všem dalším k tomu připojeným. Nápad je to hezký, ale není uskutečnitelný, pokud nemá před sebou peníze a zkušenosti. Vyučení jako prodavačka v tomto případě naprosto nestačí.


doplněno 05.01.16 19:45:

A to prodávání po troškách? A za jaký ziísk? Kolik slepic by musela mít, aby mohla denně prodat třeba 100 vajec? A kdo jí denně koupí 100 vajec? Když prodá 50 vajec třeba za tři dny, tak si spočítejte kolik jí to vynese čistého zisku. Musíte odečíst krmení a čas. A z takovýchto výdělků bude splácet hypotéku? *sok* No, ale ono to je zbytečné tady diskutovat, oni jí to v bance doufám vysvětlí.


doplněno 05.01.16 19:51:

A ještě, vyrábět marmelády, přesnídávky a jogurty a myslet si, že stačí živnosťák a koupit si regál do garáže a začít prodávat ve velkém. Ach jo...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:23

Kdo říkal že chci prodávat ve velkém? Nic není hned a to já vim. Já tady nikdy nepsala že chci prodávat ve velkém, že chci mít z toho miliony, když možná nebudou ani ty tisícovky :D

A už vůbec jsem nikde nepsala, že chci z prodeje vajec spkácet hypotéku :D Stačí se jen naučit číst ;) Psala jsem že vydělávám tolik a tolik, to znamená že mám jistý příjem..

Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 20:31

Ještě mě tak napadlo, když budete v práci, vrátíte se domů, tak na večer otevřete večerku? Kdy budete odpočívat, vařit, prát, uklízet, pracovat na zahradě, nebo okolo těch zvířat, věnovat se příteli. Jinak na každé vesničce jsou již většinou obchůdky vietnamců. Nevím, nevím, jestli se trefíte do zboží, které oni nenabízí. Berte to jako diskuzi, Vaše návrhy, myšlenky a naše připomínky a životní zkušenosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 20:43
avatar

Strakatýpes, přesně o tomhle jsem jsem psala o trochu výše a slečna se urazila.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: strakatypes
Datum: 05.01.16 21:12

Já si myslím, že tato otázka je tak široká, že se nedá jednoduše odpovědět. A jak správně píšete Suzy, ta vejce byla jenom jako vzorek. Nebo jako vzorek můžeme vzít ty marmelády. V létě jsem zavařovala co se dalo, bylo hodně třešní, angreštu, rybízu, broskví. Strávila jsem nad tím tři týdny v těch horkách. A jenom díky tomu, že jsem doma, nechodím do práce, tak jsem to zvládla. Neumím si představit, že bych to dělala uondaná po práci. Otrhat, očesat ovoce, omýt, odpeckovat, oloupat /třeba na ty výživy je potřeba/, vyšťavit, odstopkovat a propíchat, umýt sklenice, víčka, u něčeho převařit vodu s cukrem, vařit marmeládu, míchat atd.

Jo, a dost předem si objednat a koupit vhodné, stejné skleničky, aby to v obchodě nějak vypadalo, štítky na označení, cukr v akci, nebo v Makru, želírovací přípravky, a to ještě se musí pořídit počáteční investice, jako velké hrnce, kotle, velké měchačky, pasírovací cedníky atd.. A to jsem zkušená zavárnice, i když v devatenácti jsem zavařovala také, /okurky, ovoce/, tak řeknu na rovinu, já to nevidím, že bych se tím chtěla živit, protože tu práci /poctivou a piplačku/ mě nikdo nezaplatí. Ale fakt nevím, třeba Anetka má s tímto také zkušenosti. Ono totiž marmeládu a kompot za 60 korun a výše si člověk opravdu rozmýšlí, jestli koupí. A když na vesnici mají ovoce zadarmo, tak v tom vesnickým obchůdku zase mám obavy, že z toho nebude tržba, jak by měla být.

A. zaměřte se jenom na jedno, všichni co tady píšeme, Vám radíme, že toho bude na Vás hodně. Tak si vyberte, a spíše rozvíjejte jednu věc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 20:56

Já se zatím a pouze informuji a všichni tady dělaj jako bych chtěla jít zítra koupit 100 slepic, 10 krav a já nevim co všechno :D
Jinak zemědělství je náš společnej sen s přítelem (u něj hlavně jezdit s traktorem po poli :D ), takže bych na to nebyla úplně sama :)

Datum: 05.01.16 20:33
avatar

Správně. Vidím, že v tom máte naprosto jasno. O tom, která z nás umí lépe číst, nebudu polemizovat. Nejlepší bude, když se do toho brzy pustíte. Však ono Vám dojde později, kdo uměl lépe číst a kdo měl pravdu.


doplněno 05.01.16 20:37:

A kolik vyděláváte jste dopsala a já si to přečetla až v tuto chvíli. A jestli si myslíte, že takové příjmy stačí na to, co chcete podnikat. To už je fakt Vaše věc.


doplněno 05.01.16 20:40:

A jestli jste nepochopila, že to o vejcích byl ten nejednodužší příklad, a bylo to myšleno obrazně, tak to už pak nemám o čem mluvit a jak říkám hurá do toho...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 21:01

Jenže já beru 12 000 kč, protože jsem ještě ve zkušební době (do 15.1.)
A že jste dala jako příklad zrovna vejce, které je nejlevnější, mluvíme-li o 1 ks?

Datum: 05.01.16 20:32

Když o tom nic nevíte, nechcete to nějaký čas dělat jako zaměstnanec a teprve potom do toho cpát vlastní dluhy?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 05.01.16 20:52

Já vidím Anetu jako borce. Mít krámek, ještě hospodářství a k tomu chodit do práce. Tak to budete první, kdo tohle zvládne. Kdo přebere zboží když budete v práci? Kdo v poledne bude krmit zvířata na výkrm? Ráno před prací vše pokrmíte, podojíte, vychladíte mléko, osprchujete se a hurá do práce. Odhaduji, že budete stávat o 2 - 3 hodiny dříve a do postele se nedostanete před půlnocí a kdy budete prodávat? Vždyť je to utopie.

A jak jsem psala, vemte si ještě tučnu hypotéku na přestavbu garáže dle norem + úvěr na auto + půjčku na nákup zvířat + další půjčku na nákup krmení + další úvěr na počáteční nákup zboží. Jse šikovná, že ze 30 tis/měsíčně utáhnete i hypotéku na barák. Do toho.


doplněno 05.01.16 21:22:

Jestli jste úplně blbá to nevím, to musíte vědět vy. Já jen reagovala na to co chcete. Zde je výpis z vašich reakcí.

1. chceme v květnu kupovat rodinný dům na hypotéku, nejlépe s se stodolou a zahradou, kde bychom mohli mít nějaká zvířata (slepice, králíky, možná nějakou tu krávu, atd.)..

2. No vyrábět bych chtěla domácí marmelády, přesnídávky, možná i jogurty,smetanu.
3. A kdybych chtěla mít,jak vy píšete malé potraviny v garáži například

4. Pokud bych musela mít živnost, mohu to provádět i při zaměstnání?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aneta96
Datum: 05.01.16 21:05

Vy vidíte tady někde napsáno že chci mít krámek i hospodářství a zároveň chodit do práce? :D Copak sem nějakej superman? o.O :o
A kdo tady sakra mluví o tolik půjčkách? Nejsem blbá abych si brala x půjček -_-

Datum: 05.01.16 21:17

Když nebudeš chodit do práce z čeho to všechno chcete splácet? Než to začne vydělávat.. jestli vůbec - chvilku to potrvá. Být tebou přemýšlím o tom co ti tady všichni napsali, protože to je opravdu HLOUPOST

- Mým snem byl taky mít obchod ale suzymon ho právě rozdupala :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 05.01.16 21:35

Jistě, že lze provozovat živnost i při zaměstnání. Doporučuji si přečít živnostenský zákon (přílohy), popř. jiné, které by se činnosti týkaly (hygiena, stav úřad...), sociální, zdravotní, o dani z příjmu. Lépe se podívat kdo tuto činnost provádí a poptat se na zkušenosti. Neřiďte se, co je někde na vratech, co porušují. Nemáte zkušenost a chcete provádět takovou činnost, naivita.
U jistých zemědělských činností je postup jiný, navštivte zeměď. odbor. Projeďte int, určitě rady na zemědělství se najdou, možná i nějaká organizace.


doplněno 06.01.16 11:10:

A co tak dělat něco, co umíte? Šít, péct (ale zase požadavky)... prostě co není náročné na kapitál, i hubou se dá vydělávat a pěkně. A co umí přítel?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 21:50

Mimochodem - máte auto nebo budete zboží do krámu navážet autobusem, co jezdí jen v úterý a v pátek?

Vezmete 10 000 Kč, nakoupíte zboží a do večera ho za 11 000 Kč prodáte. Vyděláte tisícovku. Když se Vám to povede každý den, budete na tom, jako teď ve fabrice. Jenže to znamená, že večer budete mít prázdné regály. A to se asi zákazníci nepohrnou. A znamená to, že každá se stovky domácností ve vsi u Vás každý den utratí 110 Kč. A nenakoupí radši ve městě, kam stejně všichni jezdí za prací. Že nenakoupí levněji v obchodě, kde budete nakupovat i Vy, kde je větší výběr a regály jsou plné.

Bude to tak? Co myslíte?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.01.16 23:09
avatar
Tazatelka si ušetří spoustu peněz i nervů, když na podnikání takovým způsobem zapomene. Jak bylo psáno výše, na vesnici si každý chová a pěstuje svoje. Těch pár vajec může střelit v práci, ale to je tak pár desetikorun. Odečíst drahý šrot apod a jsme na pár korunách měsíčně. Obchod je na 99% nereálný. Pracoval jsem pár let ve velkoobchodu a byl s zákazníky denně v kontaktu. Desítky příběhů jako přes kopírák - nadšení, plno práce a krach otázka několika měsíců. Nemluvím o utopených penězích do rozjezdu. Hospody téměř to samé. Taky je třeba si uvědomit, že po koupi baráku při splátkách hypotéky ještě 100% utopíte mnoho desítek či spíše stovek tisíc do výbavy a oprav a to mluvím praktických potřebných věcech, ne luxusní zbytečné elektronice apod. Počítejte s mateřskou, to přijde taky. Takže hodně štěstí...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 22:59
avatar

Ze spousty příspěvků čiší neznalost zákona. Tomu co chcete dělat, se říká prodej ze dvora. Dejte si to do vyhledávače.

Pro základní přehled, se spoustou souvisejících zákonů je dobrý tento odkaz.

Tady máte požadavky na potr. prodejnu.

Musíte mít minimálně souhlas stavebního úřadu, na změnu užívání stavby, ten vám ho nedá, dokud nebudete mít souhlas hygieny, hasičů, správce kanalizace, dodavatelů energii, pokud máte svoji vodu tak rozbor vody, tomu se vyhnete, pokud máte vodu z veřejné sítě. Musíte nahlásit provozovnu živnostenskému úřadu, musíte ji mít řádně označenou, musíte mít zpracovaný rozbor BOZP, ten vám musí udělat autorizovaná osoba, musí tam být zřizeni provozovny povoleno územním plánem obce, musite vést evidenci likvidace odpadů. Asi jsem ještě na spoustu věci zapomněl.

Než to vše spustíte, musíte mít živnosťák na nákup-prodej, což je volná živnost bez požadavků na vzdělání či praxi. Na prodej ze dvora do určité částky obratu žádný živnosťák mít nemusíte a příjem nedaníte. Jakmile začnete vyrábět, tak se připravte na to, že hygienické požadavky na provozovnu, jsou značné. Jakmile si začnete zahrávat s čerstvým ovocem nebo masem, tak je to "teror". Máte internet tak hledejte. A když si nebudete vědět rady, tak zaskočte ma místní hygienickou stanici, myslím, že Vás nevyhodí a řeknou Vám dopředu co po Vás budou chtít. protože podle mně, je to to nejnáročnější na všem: vyjít vstříc požadavkum hygieny. Ono nejde jen o čistotu, ale taky třeba aby se nekřížily cesty surovin, výrobků, čistých a špinavých přepravek atd. Např my, v pekárničce, musíme mít kromě dřezu, ve kterém myjeme nádobí a pracovní náčiní, tak stejně hned vedle musí být umývadlo kde si ty stejné ruce, kterými jsme omyli náčiní, musíme mýt od těsta a mouky během výroby. Je to nesmysl, nicméně to byl jeden z požadavků hygieny. To jen aby jste věděla, co vás může potkat. Ostatní je papírování, otravné, ale zas kromě času a toneru do tiskárny to zas tolik nestojí.

Pokud jsem Vás neodradil, vítejte mezi živnostníky.


doplněno 05.01.16 23:05:

Zaregistrujte se a pošlete mi vnitřní poštou Vaš Email. Tento týden se ke mně dostal zajímavý PDF soubor, 30 chyb v prvním roce podnikání. Tak by se vám možná hodil. Nebo jestli chcete, jestli se nebojíte ho zveřejnit, tak dejte Email sem.


doplněno 05.01.16 23:18:

Jen opravím některé "nepřesnosti" které tu někteří rádci šíří o prodeji vajec.

Při prodeji ze dvora, max. 60ks týdně, nemusejí mít razítko, nemusejí být prosvícená. K tomu jen moje pozn. Rád bych věděl, kdo a jak to kontroluje.

Při prodeji v maloobchodní prodejně: - Prodat je možné nejvýše 60 vajec v průběhu jednoho týdne. Vejce musejí být prosvícená a musí k nim být připojena dobře viditelná informace pro spotřebitele. Musí být uvedeno datum minimální trvanlivosti. Musí být uvedeno jméno chovatele, adresa chovu a místo, kde byla vejce vyprodukována.


doplněno 05.01.16 23:40:

Sebod má pravdu. Porozhlédněte se po okolí. Určitě se někde ve vaší blízkosti pořádají farmářské trhy. Stejně tak třeba různé burzy bleší trhy atd. To už dávno nejsou jen blešáky, ale trh se vším na co si vzpomenete. Vše co doma vyprodukujete, tam můžete prodávat. Chce to trochu odpovědnosti, aby jste neudělala problém s nějakým zkaženým zbožím. Tím myslím třeba králiky. Ale dobře vychlazení(či příp. zamražení), to těch pár hodin, v nějakém termoboxu vydrží.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 05.01.16 23:28

Nejdříve začnete prodávat jen tak po známých. Když budete mít dobrou cenu, tak toho prodáte tolik, že to nestihnete ani vyprodukovat. Ze začátku neřešte žádná povolení. Koukněte na různé internetové obchůdky - prodávají se tam marmelády, pečené čaje prostě všechno možné. A opět - v tom množství, v jakém budete začínat, neřešte povolení od hygieny. Samozřejmě Vy to budete vše vařit v čistém a dodržovat hygienické normy... nenechte se tady odradit. Když jsem to tak pročítala, tak by asi bylo nejlepší, abyste seděla doma na prd,,,eli a pobírala peníze od státu. Najděte si na internetu něco o Blance Milfaitové. Ta začínala také s vařením marmelády pro pár známých a dnes jezdí po celém světě. Kdyby dala na zdejší rádce, tak by se do toho také nikdy nepustila. Přeji Vám, ať se daří... a když ne, tak se nic neděje. Zkusíte něco jiného. Nenechte se zdeptat prvním (druhým, třetím) neúspěchem


doplněno 06.01.16 00:05:

nikdo. Vůbec nemusí jezdit někde po trhách. Když bude šikovná, udělá si klientelu, která si bude jezdit k ní domů. Vedle ve vesnici je starší paní a ta chová všechno možný. Slepice, kachny, husy, křepelky, králíky, ovce... Všechno v pohodě prodá stálým klientům. Můj synovec má králíky a nestihá. Nedělá to nijak ve velkém, prodá jich dvacet- třicet měsíčně. Takže jestli to bude dělat tazatelka v těchto počtech, tak nemusí řešit žádné papíry. No a až bude mít velkou rodinnou farmu, tak už bude mít účetní a nebude se o to muset starat ;).

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.16 10:15
avatar

Tak u nás se farmářské trhy odehrávají. Ale místo kde bude mít stánek, musí zaplatit městu. Další výdaj. Musí to tam přivézt a pak zase odvézt a není si vůbec jistá tím, že ten den vydělá alespoň na benzín. Na trzích jsou totiž i jiní prodejci a nemá nikde zaručeno, že zboží nakoupí právě u ní. Ale možné to samozřejmě je, to by to neexistovalo, mne jenom zarazil způsob, jakým byla otázka položena. To samo o sobě už vypovídá mnoho. Tazatelka se durdí, ale ty její nápady jsou opravdu utopické a dětinské. Není to promyšlené, je to její touha, to jí neberu, ale napřed by měla uvažovat, než si malovat všechno v růžových barvách. To, že je vyučená prodavačka a že jí strašně baví prodávat, a že její přítel rád jezdí traktorem, no to jsou teda pádné důvody k rozjetí takového byznysu o jakém ona sama mluví. Kdyby její otázka zněla jinak, a její reakce na odpovědi byly jiné, tak by se člověk nad tím nepozastavoval. Představuje si to jako procházku růžovým sadem. Marmelády jí samy naskáčou do sklenic, vejce budou slepicím padat od zadku po třech kusech za den, protože těch slepic bude mít pět, bude mít nějakou tu krávu atd.(to jsou její přesná slova) a bude vyrábět produkty z těch zvířat, maso, mléko vejce a hlavně ty přesnídávky, to myslí zřejmě nějaké výrobky pro děti, co se vyrábí pod tou nejpřísnější kontrolou industriálně a pak se zeptá, jestli jí bude stačit regál a nakoupit zboží, že strašně ráda prodává. A to nebudu mluvit o všem, co s tím souvisí, psali to tady podrobně jiní. A ještě ke všemu si chce vzít hypotéku na tohle všechno a splácet ji z platu svého a přítele, když mají oba velice nízký příjem a musí chodit do práce, protože kdyby se spolehli jenom na výtěžek toho, co ona někde v garáži prodá, tak jsou do měsíce na dně a nemají ani na jídlo, natož na splátku dluhu. Prostě je to dětinská naivita a já doufám, že jí to rodiče rozmluví, pokud nejsou jako ona. No, ale zase na druhou stranu není třeba se obávat, protože až tento svůj velkoplepý plán přednese tímto svým neodolatelným způsobem v bance, tak se jenom usmějí...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.01.16 11:53

Suzy. proč by měla tento plán předkládat bance? Jak jsem pochopila, tak tazatelka si chce brát hypoteku na dům, nikoliv na podnikatelský záměr. Mám dojem, že někde píše, že si přítel vydělává mezi 15 - 20 tis. Na tu mu hypoteku mohou dát. A já se domnívám, že je moc dobře, že uvažují, jak přijít ještě k nějaké koruně navíc. Já Ti něco povím. Já jsem holka z města. Mám i vysoké školy... Na škole jsem se zaláskovala. Rodičům se ten můj nelíbil, tak řekli, že mi nedají na živobytí ani na školu ani korunu. Dostudovala jsem. Ještě před promocí jsme scháněli bydlení a rozhodli se pro domek na minivesnici. Na hypoteku. Já čekala dceru, takže jsem do práce již nenastoupila. Aby jsme si přišli k nějaké koruně navíc, tak jsme dělali přesně to, o čem píše tazatelka.. A měli jsme z toho velice slušné peníze. Já holka která neměla ani ponětí o nějakém "chovu" jsem se najednou starala o prasata, pomáhala prasnici rodit. Já, která do té doby nezabila ani mouchu, jsem zdárně pomáhala při zabíjačkách, míchala krev *blee**smich* a vůbec... Bylo to jedno z nekrásnějších období v mém životě. Byli jsme mladí a byli jsme hrdi na to, že se o sebe a naše dítě umíme postarat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.16 19:28
avatar

Sebod, svůj názor a všechny důvody které mne k němu vedly jsem už vysvětlila dostatečně. Ale když se ptáš, tak podle mne nemá smysl mluvit o Tobě, jako nemá smysl mluvit o tom, co jsem dokázala já. Tady byla položena otázka jinou osobou, která není Ty a není já. Ty máš jiný názor, pro mne to je v pořádku a nebudu ho komentovat.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.