Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aliexpres-při reklamaci-platí se DPH a Clo?

Od: ola® odpovědí: 3 změna:
avatar ola

Dobrý den,

měla jsem objednané plastové díly na motorku a polovina jich přišla podřená a rozbitá. Dala jsem otevřít spor na Ali, že chci vrátit 50% z ceny to je 159 Euro. Celková objednávka stála 318 Euro! Platila jsem DPH a Clo 2721 kč. Prodávající mi to odmítnul a že nemusím díly posílat zpět, že mi v rámci reklamace pošle poškozené díly nové! Budiš, s tím i souhlasím, ale jak to bude s DPH a Clem? On mi to pošle zdarma, ale celníci to zabaví a co budou chtít po mě? Jak jim dokážu, že je to opravdu zdarma v rámci reklamace? Tak abych znovu neplatila? Nebudou po mě chtít doklad, že jsem poškozené díly vrátila prodejci? Nebo jim bude stačit jen ofocená konverzace sporu z Ali? Prosím poraďte...díky

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

albatros498022*
hodnocení

0x

V tomto případě se jedná již o zaplacené poplatky a platit nebudete, vezměte vyjádření prodejce s tím že se jdná o vyžízení reklamace.

 

hodnocení

0x
avatar coklit

Kdysi byl na takovéto zboží formulář, nicméně vytištěný e-mail by snad celníkům měl jako doložení, že se jedná o reklamaci, stačit. Já jen doplním, že si musíte dát pozor na uzavření sporu.. Jakmile spor uzavřete a prodejce slíbené díly nepošle (což se často stává), již se ničeho nedomůžete.


doplněno 30.11.15 10:13:

Dle informací, které mám já, se spor znovu vyvolat nedá, takže bych to neriskovala.. hrála bych o čas.. pokud jste v řešení sporu "na tahu" Vy, pak bych vyjednávala s prodejcem, aby mi do vypršení lhůty sporu poslal alespoň trekovací číslo, že zboží skutečně odeslal.. Rozhodně bych nepřistupovala na variantu, že zboží odešle až po uzavření sporu.. Pak se dá spor dvakrát změnit - po třetí je již automaticky eskalován. Taky pokud ve sporu vyberete, že chcete částečnou náhradu peněz a prodejce na ni přistoupí, spor se automaticky uzavře a Aliexpress Vám vrátí peníze. Možná se zkuste zeptat na zákaznické podpoře.

Nevím, jestli někdo nemá ještě jinou zkušenost.

ola®
hodnocení

Aha. Tak jak mám ve sporu pokračovat? Mám ho otevřený a píšou tam, ž mám 12 dní na komunikaci s prodejcem. On navrhl, že pošle díly. Když dám tedy spor ukončit, tak se na mě může vykašlat. Co mám tedy potvrdit?


doplněno 30.11.15 09:21:

Nabízí mi to tyto možnosti: Přijmout, změnit, zrušit spor, eskalovat spor.

Mám chtít prodloužit dobu dodání o cca 1 měsíc a pak až ji prodlouží, tak zrušit spor? Dá se spor pak znovu vyvolat? Nebo jak prosím postupovat?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]